خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خانواده کروبی خواستار حضور گسترده در انتخابات شد

پس از فراخوان رهبر انقلاب برای شرکتِ حتی منتقدین و مخالفان در انتخابات پیش رو، خانواده مهدی کروبی که پدر خانواده، مهدی کروبی از بهمن ماه سال 89 در حصر خانگی به سر می برد، پس از شرکت نکردن و یا سکوت در دو انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری دهم، در نامه ای ضمن طرح انتقادهایی، خواستار شرکت در انتخابات شدند.

در ابتدای متن این نامه که حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی، رییس اسبق مجلس در اختیار انصاف نیوز قرار داده، تاکید شده است: در آستانه ای نتخابات دو مجلس مهم و تاثیر گذار بر سرنوشت کشور قرار داریم. بر اساس قانون اساسی مشروعیت سیاسی همه ی ارکان نظام صرفا منوط به رای مردم است.

نویسندگان نامه با انتقاد از شورای نگهبان، نوع نظارت آن را خروج از حدود و اختیارات قانونی دانسته که به قول آنها «دامنه ی حق انتخاب شدن و انتخاب کردن مردم را در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بسیار محدود کرده است، این در حالی است که فلسفه وجودی «نظارت» شورای نگهبان در انتخابات ها دفاع از رای مردم بوده و هست».

خانواده ی کروبی در این نامه، تغییر رویه ی شورای نگهبان را از اواخر دهه ی شصت اعلام کرده و آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان را مورد انتقاد قرار داده اند.

مهدی کروبی نیز در سالهای پیش از حصر بارها انتقادهای مشابهی را به نوع نظارت شورای نگهبان به ویژه نظارت استصوابی مطرح می کرد که چند نمونه ی آن در روزهای اخیر در برنامه ی «پارلمان» از صداوسیما در حال پخش است.

خانواده ی کروبی در ادامه ی نامه نوشته اند: «در چنین شرایطی تعداد بسیاری از چهره های ارزشمند کشور از شرکت در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی محروم شدند که از آن جمله می توان به رد صلاحیت دانشمند فاضل آقای محمد جواد حجتی کرمانی عالم مبارز و زجر کشیده ی دوران مبارزه که نزدیک به ۱۰ سال زندان در کارنامه انقلابی اش دارد، اشاره کرد».

در ادامه ی این نامه با انتقاد تلویحی از جریان احمدی نژاد و اشاره به وضعیت کشور در پایان آن دولت، آمده است: «بیایید طرحی نو دراندازیم و در آستانه ی سال نو با حضور گسترده خود در هفتم اسفند ماه گامی مهم در جهت حذف مخالفان جمهوریت نظام برداریم و دو مجلس را تا آنجا که امکان دارد خانه تکانی کنیم. آری می توان با پیگیری های مستمر منتخب های مان را متعهد به پیگیری مطالبات به حق جامعه کرد.

خانواده کروبی همچنین در این نامه تاکید کرده است: «در پایان لازم می دانیم از علی مطهری، نماینده ی شجاع تهران که در چند سال گذشته علی رغم فشارها لاینقطع از حقوق و آزادی های سیاسی مردم و عزیزان دربند دفاع کرده، تشکر و قدر دانی کنیم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا