خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهار گزینه فیفا برای معرفی قهرمان لیگ‌های تعطیل‌شده

ایسنا نوشت: فیفا در صورت اعلام پایان لیگ‌ها به خاطر کرونا ۴ سناریو برای مشخص کردن تیم قهرمان دارد. سناریویی‌هایی که صورت اجرا شدن در لیگ ایران، شانس پرسپولیس را برای معرفی بعنوان قهرمان فصل جاری بیشتر از سایر تیم‌ها می‌کند.

به نقل از یورو اسپورت عربی، ویروس کرونا تقریبا همه کشورهای جهان را گرفتار خود کرده است و به معضلی بزرگ تبدیل شده است. معضلی که ورزش جهان و خصوصا فوتبال را نیز گرفتار کرده است. لیگ های مختلف در سراسر جهان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند و تعطیل شده‌اند.

باتوجه به اینکه ممکن است این ویروس تا یکی دو ماه آینده نیز نابود نشود این احتمال زیاد است که پایان لیگ های فوتبال کشورها نیز اعلام شود.

فیفا برای مشخص کردن تیم قهرمان در صورت اعلام پایان لیگ‌ها چهار سناریو تعیین کرده است:

۱ – پایان اعلام لیگ بدون مشخص کردن تیم قهرمان (در این صورت در لیگ کنونی فوتبال ایران با وجود صدرنشینی پرسپولیس این تیم قهرمانان نخواهد شد).

۲- سناریوی دوم اینکه در صورت اعلام پایان لیگ، قهرمانان نیم فصل نخست به عنوان قهرمان لیگ انتخاب شود (در این صورت پرسپولیس در لیگ ایران به عنوان قهرمان انتخاب خواهد شد چرا که در زمستان عنوان قهرمانی نیم فصل نخست را به دست آورد).

۳- سناریوی سوم این است که قهرمان فصل قبل به عنوان قهرمان فصل جاری هم انتخاب شود (در این صورت هم پرسپولیس در لیگ ایران به عنوان قهرمانی خواهد رسید).

۴ – سناریوی چهارم هم این است که جام قهرمانی به تیمی داده شود که تا قبل از تعطیلی لیگ صدرنشین بوده باشد (در این صورت هم جام قهرمانی در لیگ ایران باید به پرسپولیس داده شود).

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا