خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت، حاکمیت و رسانه ملی از ابتدا کرونا را جدی نگرفتند»

قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: نقدی که به دولت وحاکمیت و به خصوص رسانه ملی وجود دارد این است که از ابتدا خودشان کرونا را جدی نگرفتند و به طور قطع می شد با تدابیری جلو انتشار این ویروس را از شهرهای مبدا به خصوص استان قم گرفت.این جدی نگرفتن مسئولان وقتی با بی اعتمادی ممزوج می شود کار را سخت تر می کند.

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایران امروز درشرایطی با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند که با شدید ترین و ظالمانه ترین تحریم های یک‌جانبه بعد از خروج آمریکا از برجام روبرو شده است. در چنین شرایطی عدم دسترسی کادر بهداشت و درمان کشور به اقلام دارویی و بهداشتی به طور مستقیم بر سلامت و جان شهروندان ایرانی اثر می گذارد و از طرفی این بحران سایه خود را با وجود تحریم ها بر اقتصاد کشور نیز بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: در این وضعیت کشور نیاز دارد که منابع مالی اش آزاد شود تا بتواند اقدامات ضربتی در درجه اول شهرها را قرنطبنه  کند، بار نظام درمانی را سبک کند، فعالیت‌ها را تعلیق کند و به کسب‌وکار و واحدهای آسیب‌دیده پول تزریق کند. در واقع مشکل دارو فقط یک سوی ماجراست در چنین شرایط دشواری هم دولت آمریکا و هم حامیان این تحریم ها از عوامل اصلی خسارتهای جانی ومالی به شهروندان ایران هستند.

این فعال سیاسی گفت: حداقل انتظار از سازمان ملل این است  که با فشار بتواند امریکا را متقاعد کند که تحریم های یک جانبه علیه ایران برداشته یا به حالت تعلیق در آید.

وی در ادامه این گفت‌وگو یادآور شد: عبور از بحران در بحران اعتماد ناممکن و با آسیب های غیر قابل جبرانی همراه خواهد بود.ما برای عبور از این بحران نیاز به یک عزم ملی و جنبشی فراگیر داریم تا زنجیره اتتقال ویروس کرونا قطع نشود هم‌میزان مبتلایان تصاعدی بالا خواهد رفت وهم متاسفانه آمار جانباختگان افزایش خواهد یافت.

منصوری تصریح کرد: از طرف دیگر با روند تصاعدی ابتلای مردم به این بیماری کادر بهداشت و درمان ما از توان پوشش همه بیماران را نخواهد داشت ضمن اینکه در صورت تداوم از پای هم در خواهد آمد. در این شرایط به نظرم نیاز به انسحام حداکثری برای مقابله با این بحران است.

وی ادامه داد: متاسفانه نقدی که به دولت وحاکمیت و به خصوص رسانه ملی وجود دارد این است که از ابتدا خودشان مسئله را جدی نگرفتند و به طور قطع می شد با تدابیری جلو انتشار این ویروس را از شهرهای مبدا به خصوص استان قم گرفت.این جدی نگرفتن مسئولان وقتی با بی اعتمادی ممزوج می شود کار را سخت تر می کند.

این فعال سیاسی گفت: بنابراین‌در وهله اول باید مسئولین جدی بگیرند. من نمی دانم با چه منظقی تا چند شب پیش همچنان برنامه دور همی از تلویزیون پخش می شد. یا اینکه به رغم تعطیلی نماز جمعه و مراسم اعتکاف چرا هنوز در برخی مساجد نماز جماعت برپاست؟ اینها پیامی جز جدی نگرفتن این بیماری به شهروندان القا نمی کند.

وی افزود: از سوی دیگر برای قطع زنجیره انتقال این‌ویروس باید واقعیت ها آن طور که هست به مردم گفته شود.پیشنهاد من به گروه‌ها و افرادی که همچنان مردم آنها رابه عنوان مرجع قبول دارند این است که کمک کنندارتباط بین در خانه ماندن و قطع زنجیره انتقال این بیماری برای مردم تشریح شود. دولت هم بپذیرد که به هر حال قرنطینه شهرها به عنوان یک‌راهکار قطع این زنجیره انتقال کاربرد خودش را دارد.من فکر می کنم به شرایطی رسیده ایم که مردم شهرها با قرنطینه همراهی کنند.

منصوری تصریح کرد:  هر چه این عزم و جنبش ملی برای قطع زنجیره انتقال این ویروس زودتر شکل بگیرد عبور از بحران کرونا در زمان کمتر و با خسارتهای به مراتب کمتری همراه خواهد بود. اما تاخیر در شکل گیری این جنبش و یا عدم شکل گیری آن بهار و سال ۹۹ را به سالی غمبار برای ایرانیان تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا