خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت االله سیستانی: تلاش کادر پزشکی در کرونا به مثابه حافظان مرزها است

آیت الله سید علی سیستانی در پاسخ به سوالی پیرامون تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاران در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا می‌گوید: چه بسا اقدامات کادر پزشکی و پرستاران در درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا از لحاظ اهمیت همچون تلاش‌های رزمندگان قهرمان حافظ مرزها است.

به گزارش شفقنا، دفتر آیت الله سیستانی در پاسخ به پرسشی درباره تلاش های کادر پزشکی و درمانی که مشغول رسیدگی به امور مبتلایان به بیماری کرونا هستند، دیدگاه این مرجع شیعه را منتشر کرد.

متن پرسش و پاسخ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفتر مرجع اعلی آقای سیستانی حفظه الله تعالی

السلام علیکم ورحمه الله و برکاته

آنچه در این روزها مردم بر اثر ویروس کرونا به آن مبتلا شده اند بر شما پوشیده نیست. همچنین کادر پزشکی و پرستاری و داوطلبان در بیمارستان ها و مراکز پزشکی که مشغول رسیدگی به امور مبتلایان هستند، سلامتی خود را به خطر می اندازند و چه بسا جان خود را در این راه فدا می کنند، چرا که در معرض انتقال و به ابتلا به ویروس هستند. دیدگاه مرجعیت دینی در این خصوص چیست؟

بسمه تعالی

درمان بیماران و مراقبت از آنها و انجام امور مربوط به ایشان، یک واجب کفائی بر پزشکان، کادر پرستاران و سایرین است، اما مسئولان ذی ربط باید تمامی ملزومات ضروری را جهت حفاظت آنان از خطرات ابتلا به این بیماری فراهم کنند و هیچ کوتاهی از آن پذیرفته نیست.

شکی نیست که اقدامات آن عزیزان- علی رغم تمامی چالش‌ها- اقدامی بزرگ و تلاشی است که نمی‌توان برای آن قیمتی تعیین کرد، چه بسا اهمیت کار آنها همچون تلاش‌ نیروهای مبارز قهرمان در مرزها در دفاع از کشور و مردم باشد.

مطمئناً خداوند تبارک و تعالی تلاش‌های آنها را در دنیا ارج نهاده و نه تنها در آخرت ثواب این کار را به آنها اعطا می‌کند، بلکه امید می‌رود هر کس که جان خود را در این راه فدا کرده است، پاداش شهید و جایگاه شهید در روز قیامت به او داده شود. ما از آنها به دلیل اقدام انسانی گرانقدرشان قدردانی کرده و از خداوند قادر متعال می‌ طلبیم تا از آنها حفاظت کرده و آنها را از هر بدی محفوظ بدارد که خداوند شنوا و اجابت کننده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا