خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه امام به نیروهای مسلح در محاق فراموشی یا …؟

غلامعلی رجایی در داشتی در سایت جماران نوشت:

دیروز یکی از پاسداران بازنشسته این پیامک را برایم فرستاد:

سلام. خسته نباشی.

«در رابطه با انتخابات امروز یک گردهمایی توی سپاه با خانواده هاشون گذاشته بودن برعلیه حاج آقا – هاشمی- صحبت کردن. خلاصه من باچشم گریان ازجلسه بیرون آمدم. ارادتمند».

الان هم که ساعت قبل از نه صبح جمعه است و دارم گزارش سفرهفته قبلم رابه شهرکرد و اهواز بازبینی می کنم شبکه خبر سیما برادر پاسدار  آقای حسین صفارهرندی را به برنامه زنده ای درانتخابات دعوت کرده است. چند روزقبل هم یکی از شبکه در برنامه ای درباب انتخابات از وی دعوت کرده بود.

حتما از این پس هم دعوت شان خواهند کرد. عیبی ندارد ازقدیم گفته اند :دارندگی و برازندگی!

صداوسیما وبعضی جاهای دیگر متعلق به بخشی از مردم و دراختیار یک سلیقه است ! اشکالی ندارد!

لابد درآن طرف اصلاح  طلبان دراین حد واندازه هیچ آدم حرف بزنی نیست! اگرهم هست سهم شان یکباردعوت دریک شبکه بیشترنیست آن هم نه به تنهایی که باحضور یک اصولگرا!

لااقل دراین روزها  برای این بنده خدا آقای هرندی اتاقی درصدا وسیما بگذارند که این همه دراین هوای سرد و درتراقیک تهران بین منزل وصداوسیما رفت وآمد نکند! خداوکیلی پیشنهاد بدی است؟

خبرهایی هم از شهر من دزفول  به من می رسد که  یکی ازفرماندهان سابق سپاه در لااقل دوسفربرای وحدت رای بختیاری های  دزفول – حول یک  نماینده – نماینده فعلی که سخت وابسته به جبهه پایداری  وضد هاشمی وطرفدار”آن رفته” است!– همو که درنطق معروف دکترعلی مطهری  درمجلس که به مذاق جبهه پایداری ها خوش نیامد درکمال بهت دزفولی ها که از قاب تلویزیون شاهد ماجرا بودند دیدند نماینده شان خودرا به مطهری رساند وکودکانه آستینش را می کشید تا نماینده مجلس نتواند درمجلس آزادی بیان داشته باشد و نطقش را تمام کند!! وبعد از یکی دوبار تلاش نافرجام سرافکنده به پایین تریبون بازگشت .لابد خواست به بزرگان!؟ این جبهه! نشان دهد از وی دراین آستین کشی های احتمالی علیه نمایندگانی شجاع وآزاده همچون مطهری کاری می آید روی او حساب کنند! –  محور و لابدعلیه نمایندگان دزفولی الاصل به گتوند واین شهررفته وبا دخالت خود دراین مساله که لابد از سردلسوزی است ! باعث ناراحتی شدید مردم شده است.شهری که درانتخابات ریاست جمهوری قبل به وی بیشترین رای را داد و نتیجه اش را اینگونه دید.

مانعی ندارد. جناب ایشان در لباس نظامی گری وسپاهی گری نباشد هراقدامی که خواست برای بختیاری های عزیز دزفولی و یا ساکن و یا حتی اهالی دزفول هم بکند.

تا آنجا که شنیده ام آقای صفارهرندی بعد از پایان دولت پدیده هزاره سوم! به سپاه بازگشت و مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه شد.بعیدمی دانم بازنشسته شده باشد.

این فرمانده عزیزسابق هم درچند ماه اخیربه سپاه بازگشت و با لباس سپاه دراینجا و آنجا ظاهرشده و می شود .

یکی مرا توجیه کند. خبر پیامک را که دیدید .

آیا امام مشخصا وصراحتا در وصیت نامه خود نیروهای مسلح که سپاه هم از آنان است را از ورود به مسایل سیاسی- حتی دسته بندی های مجلس که ادامه دسته بندی های بیرون از مجلس بوده و هست- منع کرده بود یانه؟ آیا انتخابات یک مساله سیاسی است یا نه ؟  اگرانتخابات یک امر سیاسی است  ورود بعضی مراکز وفرماندهان سپاه درجهت گیری به نفع سلیقه یا نامزد ونامزدانی خاص به آن توجیهی دارد یا نه؟ به گمان من  دوستان پاسدارباید همانند دوران جنگ نشان دهند بهتر از دیگران پاسدار وعامل به توصیه های امام عزیزهستند.

آه! عجب روزگاری شده است!

دونمونه ازفرمایشات روشن امام را دراین باره ببینید:

من به قوای مسلحه چه ارتش باشد و چه نیروهای محلی باشد و چه پاسدارها باشند به همه ی آنهاسفارش می کنتم که درامورسیاسی دخالت نکنند. اینطور نباشدکه یک دسته ای بروند راجع باینکه کی اینطوری گفته یک دسته ای بگویند راجع به آنها. به آنها مربوط نیست.

(صحیفه امام/ج 19/ص400)

برای سپاهی ها جایز نیست که وارد بشوند در دسته بندی وآن طرفدار آن یکی آن یکی طرفدار آن یکی .

به شما چه ربط دارد که درمجلس چه می گذرد؟ در امر انتخابات باز به من اطلاع دادند که بین سپاهی ها هم باز صحبت است. خوب انتخابات درمحل خودش دارد می شود.جریانی دارد. به سپاه چکار داردکه آنها هم اختلاف پیداکنند ؟برای سپاه جایز نیست برای ارتش هم جایزنیست. این سپاهی را از آن تعهدی که دارد از آن مطلبی که برعهده اوست باز می دارد وهمینطور ارتش را(صحیفه امام /ج 19/ص 120)

(در وصیت نامه  فرمایشات امام دراین مورد از این عبارات هم صریح تر است که می توان مراجعه کرد.)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کسانی امام مقوایی میخواهند و مطمئن باشید اگر اوضاع به همین منوال بماند روزی میرسد که امام خمینی را هم عامل انگلیس خطاب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا