خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجلس تصویب کرد: وام ازدواج 10 میلیون تومان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از ازدواج جوانان مصوب كردند كه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یك از زوجین از سه میلیون تومان به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهارساله افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – شنبه – مجلس شورای اسلامی پیشنهاد الحاقی غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران به بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 95 كل كشور را برای افزایش وام ازدواج تصویب كردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانك مركزی را موظف كردند كه تمامی بانك ها و موسسات اعتباری را ملزم كند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاركت كرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.

بر اساس تبصره 1 این پیشنهاد الحاقی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یك از زوجین از سه میلیون تومان به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهارساله افزایش می یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره 2 این پیشنهاد الحاقی تصویب كردند كه بانك مركزی موظف است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت كند كه تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه كمتر از پنجاه هزار نفر باشد.

بر اساس تبصره 3 این پیشنهاد الحاقی، بانك مركزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانك های متخلف در این زمینه را بر عهده دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا