خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«در میان معترضان از طیف شیرازی بود تا ضد شیرازی»

ایرناپلاس نوشت: در حالی که همچنان تحلیل هویت تجمع‌کنندگان مقابل حرم حضرت معصومه(س) سوژه مورد پرسش افکار عمومی است، یکی از طلاب حوزه که خود شاهد عینی موضوع بوده، روایتی متفاوت از این تجمع بیان کرده است.

وی معتقد است جمعیتی که دیشب کنار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها بودند، یکدست نبودند که با انتساب آنها به جهل مقدس یا طیف شیرازی مساله به سادگی تحلیل شود. بلکه یک عده هم بی آن که زحمتی برای کسی درست کنند و اهانتی کنند، گوشه ای نشستند و حدیث کساء خواندند و اهل دادو قال هم نبودند.

به گفته او، در میان افراد و معترضان از طیف شیرازی تند بود تا ضد شیرازی! و بسیاری‌شان هم اصلا نمی‌دانستند شیرازی کیست. برخی هم ولایتی تند یا هیاتی دوآتشه بودند و معترض به بستن در حرم.

وی با انتقاد از سوء تدبیر مسئولان گفت: اکثر مردم ایستاده بودند و فقط دو، سه نفر داد و بیداد می کردند و بقیه زیارت می خواندند که یکدفعه از داخل حرم برای جوش دادن درها آمدند؛ اقدامی که مثل انداختن کبریت در انبار باروت برخی ساکتین را هم به سروصدا واداشت. جوش دادن درها حالت خاصی ایجاد کرد. خیلی ها که آرام بودند، ناخواسته گریه‌شان گرفت و همین گریه زائران آرام، آن اقلیت دادزن را تشجیع کرد؛ درحالی که این جماعت گریه‌کن با آنها همفکر نبودند.

این روحانی ادامه داد: یکی با داد و قال می گفتند محال است سم و ویروس داخل حرم برود. شما دارید ۱۴۰۰ سال اعتقادات شیعه را به باد می‌دهید. دودل بودم که بگویم سم نه تنها داخل حرم امامزاده، داخل بدن امام معصوم هم می‌رود و غالب امامان ما با سم به شهادت رسیدند.  لحظاتی بعد، دو نفر به خادمان فحاشی می کردند و یکی‌شان چند بار به خادم حضرت معصومه(س) گفت حرامزاده. بنای بحث نداشتم ولی مرتب فحش می‌داد. نتوانستم سکوت کنم. از میان جمعیت رفتم کنارش و گفتم: «به این راحتی به شیعه امیرالمؤمنین می‌گویی حرامزاده؟! این است مسلمانی؟! کار شما صد برابر اشتباه است» با مسخره گفت: شما برو خونه که یک وقت کرونا نگیری.‌ فرد دیگری هم به کمکش آمد. پیرمردی هم با مهربانی دست مرا گرفت و گفت بیا و بحث نکن.

این روحانی افزود: اکثر  افراد یک سوال مشخص مطرح می کردند، برخی در قالب سوال و برخی جدی‌تر در قالب اعتراض. مضمون حرف اکثر افراد این بود که اگر این قدر شرایط خاص است که کل حرم باید تعطیل شود، چرا مثلا برنامه‌ دورهمی تلویزیون در همین شرایط با حضور تعداد زیادی تماشاچی برگزار می‌شود؟ چرا پاساژها و بازارها و… باز هستند؟

وی در پایان گفت: آنها که عادت دارند به پاک کردن صورت مساله‌ها، سریع می‌گویند اینها طیف شیرازی بودند و با یک سیلی سر جایشان می‌نشینند! بالاخره بخشی از جامعه اینها هستند که رفتار با آنها ظرافت خاص خودش را دارد. اینها طیفی نیستند که پخ کنید و در بروند. حس کردم برخی آمده بودند سیلی بخورند و اگر لازم شد، بزنند و در مجموع شاید می‌شد با تدبیر بهتری عمل کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا