خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام اولویت های برنامه سال 97 سازمان فضایی ایران

رییس سازمان فضایی ایران در نخستین جلسه معاونین این سازمان در سال 97 گفت: مدیریت بلایا و مخاطرات، کشاورزی، خدمات شهری، هواشناسی و محیط زیست از اولویت های برنامه سال 97 سازمان فضایی ایران در توسعه کاربرد و خدمات فضایی هستند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در نخستین جلسه شورای معاونین این سازمان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در پایان سال گذشته گفت: سال جاری را با برنامه ای مشخص و با هدف گذاری ملموس در حوزه فضایی کشور آغاز می کنیم و امسال نیز مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، سال کوشش و تلاش برای خانواده فضایی کشور است. معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اجرای درست برنامه ها افزود: از تمام ظرفیت های ملی برای توسعه این حوزه استفاده کرده و با تعامل و همکاری حداکثری با دیگر بخش ها و استفاده از تمامی منابع و ظرفیت ها در جهت تحقق برنامه های تدوین شده و بر مبنای برنامه ریزی مشترک تلاش می کنیم.

براری با اشاره به اهمیت توسعه فناوری فضایی خاطر نشان کرد: در حوزه توسعه کاربرد و خدمات فضایی و بر اساس نیاز و دغدغه های اصلی کشور، ۵ حوزه محوری مدیریت بلایا و مخاطرات، کشاورزی، خدمات شهری، هواشناسی و محیط زیست در سال جدید برای توسعه کسب و کارهای نوپا، دارای اولویت برای سازمان فضایی است و با هدف گذاری در این بخش ها باید شاهد اثر گذاری شفاف و قابل لمس در سطح جامعه باشیم.
رییس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اهمیت لزوم استفاده از داده های ماهواره ای در مدیریت بلایا و مخاطرات گفت: از جمله کاربردهای مهم فناوری فضایی کمک به مدیریت بحران در تمامی چرخه مدیریتی آن از پیش آگاهی تا بازیابی است و برای ارایه خدمات مطلوب تر باید در این زمینه از مدیریت بحران به مدیریت ریسک برسیم.
وی گسترش استفاده از فناوری فضایی در زندگی روزمره از طریق تلفن های همراه را از ویژگی های عصر حاضر دانست و افزود: حجم بازار خدمات مکان مبنا از طریق گوشی های همراه با سرعت بالایی رو به رشد است و باعث توسعه استفاده از تصاویر ماهواره ای به منظور تولید نقشه های پایه خدمات شهری و به تبع آن توسعه بازار سنجش از دور در کشورمی شود.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در ایران با توجه به وجود حدود 16 میلیون هکتار اراضی کشاورزی و معضل کمبود آب، توسعه کشاورزی دقیق از طریق استفاده از فناوری فضایی یک ضرورت به منظور حصول امنیت غذایی و بهره وری در حوزه کشاورزی است.
وی افزود: در سازمان فضایی ایران داده های ماهواره ای متنوعی به صورت دایم دریافت می شود، که استفاده از آنها می تواند در دیده بانی شرایط جوی و بهبود داده های ورودی به مدل‌های هواشناسی و در مجموع توسعه هواشناسی کاربردی در کشور کمک کند تا از این طریق هشدارهای لازم برای بخش های مختلف مانند کشاورزی، دریانوردی و هوانوردی اطلاع رسانی شود.
براری تصریح کرد: چالش های زیست محیطی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم، مانند طوفان های شن و گرد و غبار و خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها ما را ناگزیر به استفاده از فناوری فضایی به عنوان یک ابزار پایش مستمر در کشور می کنند.
رییس سازمان فضایی ایران نگاه ویژه به ایجاد کسب و کار، اشتغال و اقتصاد در حوزه فضایی را از اهم اهداف سازمان فضایی برشمرد و افزود: سال پیش رو سال بسیار پر کاری برای بخش فضایی است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه های اقتصاد و اشتغال، امیدواریم در سال ۹۷ شاهد رونق اقتصادی، بهبود کیفیت خدمات و اثرگذاری مثبت و در جهت افزایش رفاه اجتماعی در جامعه باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا