خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مهاجمان به حرم دست‌پرورده‌ خودمان هستند»

«فرافکنی‌ها را هم کنار بگذاریم که مهاجمان به حرم وابسته به فلان جریان هستند و با برنامه‌ریزی وارد عمل شده‌اند. این واقعیت را بپذیریم که اینها دست‌پرورده‌های خودمان هستند و محصول خالص قدرت‌طلبی‌ها و انحصارطلبی‌های ما که انقلابی‌بودن را پرخاشگری و هتاکی و بی‌حرمتی به هر کس که با ما نباشد تفسیر کردیم.»

مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی» در این روزنامه نوشت:

هجوم عده ای مقدس نما به درهای بسته حرم ها در مشهد و قم، ذهن ها را متوجه حدیث سوزناک منقول از پیامبراکرم کرد که فرمود: قصم ظهری رجلان؛ عالم متهتک و جاهل متنسک.

واقعه خطرناک هجوم به حرم‌ها به بهانه زیارت، در زمانی که توصیه مراجع علمی و دینی خودداری از ورود به حرم‌هاست، نشان داد در زمان ما که عصر شکوفایی علم و عقل است، هنوز هم هستند عالم‌نمایان بی‌پروایی که با رفتار و گفتارشان پشت پیامبر را می‌شکنند و هستند جاهلانی که با آنها در ضربه‌زدن به پیامبر همراهی می‌کنند.

در جمع مهاجمان به حرم‌ها، هم عالم‌نمایان حضور داشتند و هم مقدس‌نمایان متحجر. آنها بدون آنکه بدانند ائمه معصومین علیهم السلام به هنگام مریضی به پزشک مراجعه می‌کردند و حضرت معصومه نیز با بیماری از دنیا رفت، می‌گویند به حرم‌ها بیماری وارد نمی‌شود.

شاید اینها چندان قابل سرزنش نباشند. ما باید سرزنش شویم که در ۴۰ سال بعد از انقلاب نتوانستیم جهل را از جامعه بزداییم و درک صحیح از دین را جایگزین آن کنیم. درد بزرگ این است که این جهالت‌ها در مذهبی‌ترین شهرهای کشور رخ می‌دهد؛ شهرهایی که مهم‌ترین حوزه‌های دینی در آنها قرار دارند. تردیدی نیست که دین و حوزه‌های دینی مقصر نیستند. تقصیر با متولیان حکومتی است که هرگز این قبیل جهالت‌ها را مهار نکردند و حتی برای عاملان چنین پلشتی‌ها که ابوجهل‌های زمان ما هستند حاشیه امن هم ایجاد کردند.

اگر امروز می‌بینیم این جهال حتی به توصیه‌های مسئولین نظام هم اعتنا نمی‌کنند، باید بدانیم که فردا قطعا پا را فراتر خواهند گذاشت و علیه آنها خواهند شورید. درست مانند خوارج که خود را فهیم‌تر از امام زمان خود می‌دانستند.

این فرافکنی‌ها را هم کنار بگذاریم که اینها وابسته به فلان جریان هستند و با برنامه‌ریزی وارد عمل شده‌اند. این واقعیت را بپذیریم که اینها دست‌پرورده‌های خودمان هستند و محصول خالص قدرت‌طلبی‌ها و انحصارطلبی‌های ما که انقلابی‌بودن را پرخاشگری و هتاکی و بی‌حرمتی به هر کس که با ما نباشد تفسیر کردیم. مابه خاطر این خطایمان تاوان بزرگ‌تری خواهیم پرداخت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. 41 سال نهی شان نکردند ..41 سال باغمزعین و یاقدری تبسم از انان تقدیرکردند ودراخر اختیار را بهخودشان دادند وحالا…….گریبانگیرشان شده اند…..هنوز لبخند رییس مجلس وقت به سیلی زدن سخنران غیرموافق از اذهان پاک نشده است…وچه عبرت امیز نهایت شان را بلعیدند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا