خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستمزد هر دوبله در تلویزیون ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان! بودجه صدا و سیما ….

در حالی که صدا و سیما بودجه قابل توجهی دریافت می کند و چندین هزارکارمند و تشکیلات دارد یک دوبلور می گوید که دستمزد هر دوبله حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

فارس نوشت: ابراهیم شفیعی با اشاره به بیکاری چند ماهه خود گفت: شرایط دوبله خیلی بدتر است؛ برای دوبله یک فیلم سینمایی، تلویزیون فقط ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌دهد.

ابراهیم شفیعی بازیگر و صداپیشه سینما و تلویزیون در پاسخ به سوالی درباره مافیای بازیگری گفت: مافیای بازیگری همیشه بوده ولی حالا شدت گرفته، شاید دلیل به این دلیل که سیاست‌های تلویزیون تغییر کرده و یا شاید سیاست‌هایی‌که برای به‌کارگیری هنرمندان پیش گرفته شده عوض شده باشد؛ من اگر علت این موضوع را می‌دانستم خودم پادتن آن را می‌زدم.

وی بیان کرد: من سر هر کاری که رفته‌ام نه حاشیه‌ای داشته‌ام، نه کارشکنی ای کرده ام و فقط چیزی که گروه، تهیه‌کننده یا کارگردان یک کار، از من خواسته را برآورده کرده‌ام؛ اخیراً سر یک کاری بوده‌ام که هنوز حق الزحمه آن را به من پرداخت نکرده‌اند.

شفیعی ادامه داد: خیلی وقت‌ها برای برنامه‌ای تماس می‌گیرند که دستمزد آن‌چنان بالا نه، ولی یک دهم دستمزد طبیعی که من بعد از این همه سال باید بگیرم را به من پیشنهاد می کنند که من این پیشنهادها را رد می کنم، به‌خاطر اینکه حس می‌کنم این کار سو استفاده است؛ عوامل برخی برنامه‌ها می گویند فلانی بیکار است به او مبلغ کمی هم بدهیم مجبور است که با ما همکاری داشته باشد، من هیچ‌وقت این کار را انجام نمی‌دهم، من ترجیح می‌دهم کارهای دیگری انجام بدهم اما حاضر نیستم خودم را پایین بیاورم تا کسی از من سو استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایش خانگی هم یک فضایی است که یک عده خاصی در آن مشغول به فعالیت هستند. حالا یا از مدیران پلتفرم‌ها هستند که ترجیح می‌دهند با همین بازیگران کار کنند یا شاید گزینش می‌کنند یا شاید هم کسانی که از طریق تلویزیون قبلاً رشدکرده‌اند را خیلی جدی نمی‌گیرند. آنها می‌گویند سابقه تلویزیونی برای ما مهم نیست؛ این‌ها بهانه‌ای برای پایین آوردن دستمزد یک هنرمند است. در نمایش خانگی به عده ای بهای بیش از اندازه و دستمزدهای آنچنانی و نجومی داده می‌شود، درصورتی که بازدهی لازم را ندارند و بعد از مدتی آن شخص را کنار می‌گذارند.

ابراهیم شفیعی که کار دوبله را نیز از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده، تصریح کرد: شرایط دوبله خیلی بدتر است؛ برای دوبله یک فیلم سینمایی، تلویزیون فقط ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌دهد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا