خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتایج موفقیت‌آمیز یک ترکیب درمانی برای مبتلایان به کرونا

مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی ستاد مبارزه با بیماری کرونا از نتایج موفقیت‌آمیز یک ترکیب درمانی برای بهبودی سریع‌تر ضایعه ریوی مبتلایان به کروناویروس خبر داد.

به گزارش سیتنا، رییس کمیته علمی «ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا» از موفقیت‌آمیز بودن نتایج داروی ترکیبی جدید بر روی بیماران مبتلا به کرونا گفت و ادامه داد: خوشبختانه نتایج این دارو در بیماران کروناویروس مطلوب و در کاهش عوارض ریوی، مدت زمان بستری و تحت درمان قرار گرفتن ناشی از این بیماری ثمربخش و امیدوارکننده بوده است.

وی با بیان این‌که استفاده از ترکیب دارویی یادشده موجب شد مدت‌زمان بستری بیماران نسبت به درمان های مرسوم به 4 روز کاهش یابد افزود: اگرچه تا کنون درمان مستقلی برای بیماری کرونا عرضه نشده است و اکنون از یک درمان برای ویروس کرونا صحبت نمی‌کنم، اما خوشبختانه درمانی اثرمند برای عوارض ریوی ناشی از این بیماری، کاهش مدت زمان بستری و تسریع در ترخیص بیماران در کشور انجام شد که نتیجه بخش بوده است.

سه دارویی که ترکیب جدید درمانی را می‌سازد

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دارو را حاصل ترکیب سه داروی ضدالتهابی برای بیماران ریوی عنوان کرد و گفت: داروی جدید در حقیقت حاصل ترکیب سه دارو است که عمدتا دارای خاصیت ضد التهابی هستند. داروهای آزیترومایسین 250 روزی یک عدد، پردنیزولون 25 میلی‌گرم روزانه و ناپروکسن روزی 2عدد در این یبماران مورد استفاده قرار گرفته که اثرمند بوده است.

به گفته قانعی، این سه دارو علاوه بر این که عوارض خاصی به همراه نداشته و با دستورالعمل درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این بیماران کرونا، تداخلی ندارد.

قانعی با بیان این‌که دو گروه از بیماران کرونا در این پژوهش مورد آزمایش قرار گرفتند افزود: گروه نخست بیماران طبق دستورالعمل فعلی تحت درمان بودند اما گروه دوم که از این ترکیب دارویی استفاده کردند، به طور چشمگیری کاهش مدت زمان بستری و عوارض ریوی ناشی از کروناویروس را نشان دادند.

رییس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: نتایج این پژوهش و اثرمندی دارو، به اطلاع معاونت محترم آموزش، معاونت غذا و دارو، دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در نهایت به اطلاع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید و خوشبختانه امکان‌سنجی و اخذ موافقت‌های اولیه برای شروع یک برنامه درمانی بر اساس این ترکیب صورت گرفته است.

قانعی به انجام آزمایش در فاز نخست پژوهش بر روی 28 نفر در گروه درمان و 31 نفر در گروه کنترل، اشاره و اظهار کرد: پزشک در انتخاب بیماران دخالتی نداشت و یک سری از بیماران تحت نظر یک پزشک و تعدادی دیگر تحت نظر پزشک دیگری بودند که یک گروه توسط پزشک تحت پروتکل های مرسوم و گروه دیگر از این 3 دارو استافاده می کردند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که نتایج و دست یافته ها پس از نهایی شدن در وزارت بهداشت به صورت دستورالعمل جدید درمانی اعلام خواهد شد، افزود: گروه های دریاقت کننده درمان، به 100 افزایش خواهد یافت ؛ همچنین به زودی یافته ها در قاالب یک مقاله منتشر خواهد شد و تجربه موفق ایران در این حوزه، در اختیار دیگر کشور ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا