خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه بعد تعطیلات کرونا

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون با اختیاراتی که ستاد ملی مدیریت کرونا دارد، به ما اجازه داده که تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ متغیر باشد و بتوانیم متناسب با سناریوهای مختلف زمان تحصیل را امتداد بدهیم گفت: هر زمانی مدارس دایر شوند تا شش هفته به دوره آموزشی اضافه خواهد شد.

به گزارش سیتنا، حاجی میرزایی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره تمهیدات آموزش و پرورش پیرامون آموزش در ایام تعطیلات ناشی از کرونا و زمان بازگشایی مدارس توضیحاتی ارائه داد و گفت‌: تدابیر مختلفی اندیشیده شده است، به عنوان مثال از طریق راهبران آموزشی در حال ارزیابی از کسانی هستیم که تحت آموزش نیستند.

وی در پاسخ به اینکه اگر کرونا تا آخر اردیبهشت ادامه یابد چه سناریوهایی دارید؟ گفت: چند سناریو پیش بینی شده است. اگر مدارس از ۱۶ فروردین دایر باشند ما یک ماه اسفند را از دست داده‌ایم، بنابراین تا یک ماه به دوره آموزشی اضافه می شود تا کسری آموزش جبران شود. اختیاراتی را به آموزش و پرورش استان‌ها داده‌ایم.

احتمال بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه بعد تعطیلات کرونا

افزایش ساعات مدارس، گزینه روی میز برای جبران زمان آموزش

حاجی میرزایی افزود: اکنون با اختیاراتی که ستاد ملی مدیریت کرونا دارد به ما اجازه داده که تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ متغیر باشد و بتوانیم متناسب با سناریوهای مختلف زمان تحصیل را امتداد بدهیم اما محدودیت‌هایی برای کنکور و امتحانات و دایر شدن مدارس در مهر ۹۹ داریم و حتی ممکن است پنجشنبه و جمعه را به روزهای آموزش اضافه کنیم.

کنکور سه هفته بعد از امتحانات نهایی برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه هر زمانی مدارس دایر شوند تا شش هفته به دوره آموزشی اضافه خواهد شد گفت: ۷۰ درصد از محتوای آموزشی قبل تعطیلات ارائه شده و ۳۰ درصد باقی مانده که باید برای آن برنامه ریزی کنیم. حتی ممکن است به ساعات آموزشی در طول روز اضافه کنیم. هر زمانی که امتحانات نهایی برگزار شد پیشنهاد برگزاری کنکور سراسری را داشتیم که در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا تصویب شد. بنابراین هرزمان امتحانات نهایی برگزار شد سه هفته بعدش نیز کنکور برگزار خواهد شد.

نیازی به معلم خصوصی نیست؛ والدین نگران نباشند

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه ممکن است اولیاء برای جبران آموزش به سمت کتب کمک درسی بروند، تدابیری شما چیست؟ اظهار کرد: به والدین اطمینان می دهم که نیازی به معلم خصوصی و کتب کمک آموزشی نیست. تمام تلاش خود را می‌کنیم که دانش آموزان به لحاظ آموزشی آسیب نبینند.

دانش‌آموزان و معلمان همین روزها اینترنت رایگان می‌گیرند

وی همچنین افزود: مذاکراتی انجام دادیم و همین روزها اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار خواهد گرفت و با وزارت ارتباطات گفت‌وگو کردیم تا اینترنت در اختیار معلمان قرار دهیم.

حاجی میرزایی اضافه کرد: پیام رسانهای متعددی اعلام آمادگی کرده‌اند و با هم گفت‌وگو کردیم و به مدارس اعلام کردیم که مدارس فقط از یک پیام رسان استفاده کنند و مدارس دارند اطلاعات را برای ما می‌فرستند. از اطلاعات دانش آموزان شامل نمرات و… مراقبت می شود.

نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های مجازی

وی با اشاره به نتایج ارزشیابی از آموزش و بازخورد آموزش‌های تلویزیونی گفت: سامانه ای طراحی شده و به زودی اجرایی می‌شود و از طریق آن به اطلاعات تمام کلاس‌ها دسترسی داریم که گام مهمی است. معتقدم این حادثه با تمام تلخی‌ها در توسعه آموزش الکترونیکی موثر بود و نظام آموزشی ما توانست با سرعت خود را تطبیق دهد. از همه معلمان قدردانی می‌کنم.

حاجی میرزایی ادامه داد: به جهت اینکه بزرگترین شبکه فراگیر کشور را داریم از روزهای اول دستورالعمل‌های مناسبی را با هماهنگی وزارت بهداشت برای دانش آموزان، معلمان و سرویس‌ها و … طراحی کردیم و ۹۰۰ هزار نفر از شاغلان در آموزش و پرورش این دوره‌ها را گذراندند و دستورالعمل ها در اختیارشان قرار گرفته است. سرانه بهداشتی تهیه تجهیزات و ملزومات نیز در اختیار مدارس قرار گرفته تا با بازگشایی مدارس آماده و پذیرای دانش آموزان باشیم.

زمانی اجازه می‌دهیم دانش‌آموزان مدرسه بیایند که خطر رفع شده باشد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زمانی اجازه می‌دهیم دانش آموزان به مدارس بیایند که خطر رفع شده باشد عنوان کرد: باید به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز یک مربی بهداشت داشته باشیم اما اکنون ۱۰ هزار مربی بهداشت کم داریم و ممکن است هر مربی در چند مدرسه کار کند. ۱.۵ میلیون دانش‌آموز، سفیر سلامت هستند و هر کدام باید ۱۰ نفر را آموزش دهند که این هم کمکی خواهد بود. همچنین دانش آموزان می‌توانند برای غلبه بر اضطراب با هسته‌های مشاوره در ارتباط باشند.

چگونگی تعیین تکلیف شهریه پرداختی به مدارس غیردولتی با تعطیلی مدارس

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به اینکه تکلیف دانش آموزان مدارس غیردولتی چه خواهد شد و آیا شهریه‌ای که داده‌اند مسترد می شود؟ اظهار کرد: در مدارس غیردولتی شورایی هست که درباره خدمات و شهریه تصمیم گیری و بررسی می‌کنند تا اگر برخی خدمات اکنون ارائه نمی‌شود در مورد شهریه اینها تصمیم بگیرند.

حاجی میرزایی درباره وضعیت پرداخت حقوق سرویس‌های مدارس گفت: طبق آیین نامه مصوب هیئت وزیران، کارگروهی در این زمینه فعال است و اختیار دارد که متناسب با شرایط در هر منطقه‌ای تصمیم بگیرند.

آغاز برنامه شبکه دوم سیما برای افزایش تحرک دانش‌آموزان از اول فروردین

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از همراهی و همکاری خوب رسانه ملی در زمینه آموزش‌های تلویزیونی قدردانی کرد و گفت: قرار است از اول فروردین شبکه دوم سیما نیز برای افزایش تحرک و ورزش، بازی‌های فکری و حرکتی را در برنامه‌های خود بگنجاند.

آخرین آمار از فرهنگیان مبتلا به کرونا

وی درباره موارد ابتلا به کرونا در آموزش و پرورش گفت: همه روزه اطلاعات فرهنگیان بیمار را گزارشگیری می‌کنیم. یک دانش آموز استثنایی و تعدادی از همکاران فرهنگی ما هم فوت کرده و برخی مبتلا و قرنطینه هستند. ۱۲۰ مرکز درمانی داریم که این ظرفیت و همچنین باشگاه‌های ورزشی ما در صورت لزوم در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: فضای ارائه آموزش‌ از بستر مجازی برای دانش آموزان استثنایی هم ارائه می‌شود و سامانه آن فعال شده است.

حاجی میرزایی درباره حق بیمه تکمیلی نیز عنوان کرد : در قراداد بیمه امسال، تعداد مراکز، نوع خدمات و سرعت پرداخت هزینه‌ها را افزایش دادیم و آتیه سازان حافظ در این باره متعهد شده است. اگر تخلفی باشد رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا