خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی عبدالحمید به اعرافی: شفاف کنید

مولوی عبدالحمید در نامه‌ای به آیت‌الله علیرضا اعرافی، با اشاره به مستندات خود درباره‌ی اظهارات اخیرش در مورد جامعة المصطفی العالمیة، هدف‌شان را «اصلاح و خیرخواهی» عنوان کرده و گردانندگان این مرکز را بر لزوم «شفاف‌سازی» و «ایجاد تغییر» توصیه و تاکید کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید در ابتدای این نامه پس از اشاره به پیام آیت‌الله اعرافی به مدیر حوزه علمیه کردستان، «سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد» را دلیل اظهارات خود درباره‌ی منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران عنوان کرد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تحقیق و بررسی خاطرنشان کرد: در رابطه با منشأ شیوع کرونا، مدرک ما سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود و در این خصوص به بررسی و آسیب‌شناسی توصیه شد، ولی از آنجایی‌که این مسئله توسط مسئولین جامعةالمصطفی رد شده است، ما اصراری بر این حرف نداریم.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به موضوع فعالیت‌های جامعةالمصطفی اشاره کرده و با استناد به مصاحبۀ آیت‌الله اعرافی به‌عنوان رئیس جامعةالمصطفی، تصریح کرد:

«در رابطه با عملکرد جامعةالمصطفی، بزرگترین مدرک ما مصاحبۀ مفصل جنابعالی با خبرگزاری مهر (مورخۀ 8 مرداد 1396) است. جنابعالی در پاسخ به سؤال خبرنگار که “از طریق شبکه‌ جامعةالمصطفی (ص) تا کنون چند نفر در سراسر جهان شیعه شده‌اند؟” فرمودید: “با عنایت اهل‌بیت (ع) از طریق شبکه جامعةالمصطفی در سطح جهان حدود پنجاه میلیون نفر شیعه شده‌اند.” و در ادامه گفتید: “الآن در جامعة المصطفی حدود هفت هزار طلبه اهل سنت هستند”.

بدیهی است این پنجاه میلیون نفر اهل‌سنت بوده‌اند، چون در ادامۀ پاسخ برای برادران شیعه خارج از کشور توضیح داده‌اید که جامعه چه خدماتی را انجام داده است. در مورد هفت هزار طلبه جامعه نفرمودید که آیا کسی بر مذهب خود مانده یا همه تغییر مذهب داده‌اند. جای افتخار بود که جامعةالمصطفی پنجاه میلیون غیرمسلمان را مشرف به اسلام می‌کرد.»

مدیر دارالعلوم زاهدان با اشاره به سخن آیت‌الله اعرافی مبنی بر «حضور حدود هفت‌هزار طلبه اهل‌سنت در جامعةالمصطفی» نوشته است که اگر عددی بسیار پایین‌تر از این تعداد طلاب،‌ از هر مذهبی که باشند و در مرکزی بدون حضور استادی از هم‌مذهبان خود درس بخوانند، بازهم این امر برخلاف عرف دنیاست.

مولوی عبدالحمید در این نامه «گزارش‌های طلاب فراری» را نیز از دیگر مستندات خود درباره‌ی فعالیت‌های جامعة‌المصطفی عنوان کرده و به نقل از این طلاب نوشته است که آنها با چه شیوه‌ای و با چه وعده‌هایی از کشورهای مختلف جذب می‌شوند، ولی پس از حضور در جامعةالمصطفی با واقعیت‌های دیگری مواجه می‌شوند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به برخی مراجعات «هم‌وطنان شیعه برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه اهل‌سنت و یا درخواست برای اختیار مذهب اهل‌سنت» اشاره کرده و نوشته است: افراد زیادی از هم‌وطنان شیعه به حوزه‌های اهل سنت مراجعه نموده و اصرار نموده‌اند که پذیرش شوند، اما ما نپذیرفتیم تا اختلاف درست نشود…. همچنین ما مراجعات مکرری از برادران شیعه‌ای داشتیم که می‌خواهند مذهب اهل سنت را اختیار كنند، ولی ما حاضر به همکاری نشدیم تا اختلاف و بدبینی درست نشود.

مولوی عبدالحمید در ادامه ضمن اظهار تأسف از «افزایش دین‌گریزی در ایران طی سال‌های اخیر»، به مسئولان توصیه کرد: به جای فعالیت در خارج از کشور برای گسترش مذهب، توجه‌شان را به داخل کشور معطوف دارند و با توجه به فقر ملت، هزینه‌ها را صرف مردم ایران ‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان و بلوچستان در ادامه به نقش دارالعلوم مکی زاهدان و علما و اندیشمندان اهل‌سنت در «برقراری وحدت»، «تأمین امنیت» و «مقابله با افراط‌گرایی و توطئه‌های استکبار جهانی» اشاره کرده‌ و خطاب به آیت‌الله اعرافی نوشته است:

«جناب آیت‌الله اعرافی! بنده را خوب می‌شناسید؛ در کنفرانس‌های مختلف و در خود جامعةالمصطفی با حضرتعالی دیدار کرده‌ام. نه تفرقه‌اندازم و نه افراطی… ما در مسیر اعتدال حركت می‌كنیم و فرقی بین شیعه و سنی قائل نیستیم و به همین دلیل بارها از سوی تندروهای شیعه و سنی مورد تهدید قرار گرفته‌ایم؛ سوابق و جزئیات این موارد در اختیار دستگاه‌های امنیتی قرار دارد.

مولوی عبدالحمید در پایان این نامه «خیرخواهی» و «اصلاح» را هدفِ اظهارات اخیر خود درمورد جامعة‌المصطفی عنوان کرده و گردانندگان جامعةالمصطفی را به «ایجاد تغییر» و «شفاف‌سازی فعالیت‌هایش مثل دانشگاه تقریب مذاهب و دانشگاه ادیان» توصیه کرده است.

واکنش جامعه‌المصطفی به اظهارات مولوی عبدالحمید

ادعای مولوی عبدالحمید درباره‌ی کرونا، طلاب چینی و جامعه المصطفی [+فیلم]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حضرات …..بفکر ویروس خطرناکتراز کرونا باشید….ویروسی که عامل گریز از اصل دین شده است….اندکی فکر اندکی تعقل….

    27
    5
  2. فعلا مولوی در اندیشه پیروزی آنچه حرکت طالبان خوانده ،پیروزی حق بر باطل انگار خیالی خوشحالند
    چه خوب انصاف نیوز نامه تبریک عبدالحمید به گروه تروریستی طالبان رو هم منتشر کنه

    5
    12
  3. شما که همه اخبار عبدالحمید رو پوشش میدید،چرا تبریکش به گروه تروریستی طالبان رو منتشر نکردید؟

    6
    14
  4. برید بگردید پیدا کنید پرتقال فروش را. کیه که ندونه هزینه های سعودی و قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کجا خرج میشه

    5
    13
  5. آقای عبدالحمید اگر ناچارا این حرفو نزده .، خیلی هم حرف خوبی زده ، حیف و میل اموال بیت المال بدست افراطیون مذهبی و ملی گرا پدر مردم درآورده ؟!؟

    15
    3
  6. عبدالحمید هنوز در مورد ارتباطش با گروه های تروریستی و تفکرات تکفیری و تفکرات ضد شیعی شفاف سازی نکرده است. هم چنین شبهاتی در مورد تبدیل مخفی طلاب افغان سنی به ایرانی و ارتباط او با برخی کشورهای منطقه نیز مطرح است.

    7
    17
  7. ۳۰۸ میلیارد بودجه جامعة المصطفی در سال ۹۹ که بدون تعارف کارش ترویج تشیع در خارج کشور است و بس و اون وقت مجموع بودجه شش دانشگاه برتر کشور جمعا به این بودجه نمی‌رسه. اندکی تفکر لطفاً. تا کی دست به جیب مردم برای آمال و آرمان‌هایی که دغدغه مردم نیستند؟!

    21
    6
  8. بدتر از ویروس کرونا جهالتی است که مولوی عبدالحمید در طی این چند سال در جامعه رواج می دهد. تبریک به طالبان، حمایت از فتنه ۸۸، حمایت از گروه تروریستی جیش الظلم بصورت ضمنی، ایجاد تفرقه در میان اهل سنت و تشیع، حمایت از شیخ حسن بنفش و …. که از هر ویروس خطرناکتر است.

    10
    15
  9. جناب مولوی خوب و درست و بجا می‌گویند شما همین شیعه های داخل کشور را نگه دارید تا از دین و مذهب زده نشد.شما می‌روید پول خرج می‌کنید شیعه سازی در دنیا میکنید این شیعه درست کردن فایده ای هم ندارد چون هر وقت کمکتون را که همان حقوقی هست بهشون میدی قطع کنی دوباره اونها از مذهب شیعه بر میگردند.پس عاقلانه این هست که به شیعه های داخل برسید.این کجای سخنان مولوی عیب و ایراد داشت.

    15
    5
  10. مسجد مکی مرکز ترویج اندیشه های ابن تیمبه و وهابیت است. استاد وهابی پروازی از عربستان به زاهدان میاد و افکار وهابیت را ترویج می کند. عبد المالک ریگی که دستش به خون ده ها بی گناه آغشته بود فارغ التحصیل همین مسجد مکی در زاهدان بود. پولهای نفت عربستان سعودی در سیتان و بلوچستان خرج می شود تا سنیان را وهابی وشیعیان را سنی کنند. اما گروهی از جوانان اندیشمند که در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد جامعه المصطفی در بیش از ۱۲۰ رشته مانند علوم قرآن و حدیث و فلسفه و عرفان وغیره تحصیل می کنند، اینها شستشوی مغزی داده شده اند؟!! این توهین به شعور و خرد این فرهیختگان نیست؟ انتخاب وتغییر مذهب یک امر کاملا اختیاری و محققانه است و هیچ کس نمی تواند با اجبار و اکراه دیگری را به مذهب دیگری بکشاند. کمی با دقت سخن بگوییم.

    5
    20
    1. همه میدانندعبدالمالک ریگی یک بیسواد دست فروش بود نه فارغ التحصیل. وباهزینه اجنبی قصدبراندازی نظام را داشت…

      2
      5
  11. سلام.این بنده خدا چقدر قشنگ حقیقت رو گفته بدلم نشست.خدا خیرش بده
    جوانان متاسفانه دارند از دست میرند.اکثرا متاسفانه دین گریز که هیچی دین ستیز شده اند.
    چرا همچین بودجه های کلانی باید صرف اموزش هم وطن های خودمون نشه از بودجه اموزش فرزندان مابزنند بدن به طلاب چینی که ارمغانی جوز کورنا برامون نیاوردن.
    .چرا…

    7
    2
  12. سما ان شفافیتی که خوایته بودید را کهسال۹۶ به گفته خودتان آیت‌الله اعرافی گفته بودند . شیعه شدن ومسلمان شدن آمریکای جنوبی وبسیاری از مسیحی ها اروپا هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا