خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند درصد مردم در قرنطینه کامل هستند؟

بنا بر نظرسنجی ایسپا ۲۰.۳ درصد گفته­‌اند در قرنطینه کامل هستند و ۱۲ درصد تا حدودی میزان تردد خود و خانواده‌شان را در شهر کاهش داده‌اند. ۵ درصد از پاسخگویان نیز گفته‌اند به میزان کمی تردد خود و خانواده‌شان را در شهر کاهش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق نتایج دومین موج از نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا که از سوی ایسپا انجام شده است، ۶۲.۷ درصد از پاسخگویان گفته‌اند میزان تردد خود و خانواده‌شان را به میزان زیادی در شهر کاهش داده‌اند. این در حالی است که ۲۰.۳ درصد گفته­‌اند در قرنطینه کامل هستند و ۱۲ درصد تا حدودی میزان تردد خود و خانواده‌شان را در شهر کاهش داده‌اند. ۵ درصد از پاسخگویان نیز گفته‌اند به میزان کمی تردد خود و خانواده‌شان را در شهر کاهش داده‌اند.

این نظرسنجی با اندازه نمونه ۱۰۰۵ نفر به صورت تلفنی در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ اسفند از ساکنین شهر تهران انجام شده است.

۹۶ درصد شهروندان تهران به مسافرت نمی‌روند

همچنین طبق نتایج نظرسنجی تلفنی ایسپا در روزهای ۲۱ تا ۲۵ اسفندماه؛ ۹۶ درصد پاسخگویان در سطح کشور اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای مسافرت به خارج از شهرستان خود در ایام تعطیلات عید ندارند.

بر اساس اعلام مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، بدیهی است این نتایج مربوط به نظر پاسخگویان در لحظه نظرسنجی و تحت تأثیر فضای کلی مربوط به کرونا است، ولی ممکن است در روزهای آینده به عللی از جمله خستگی ناشی از طولانی شدن قرنطینه خانگی، احساس روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا و برطرف شدن خطر ابتلا و نیز تحت تأثیر سیاست‌های اتخاذ شده از سوی مسئولان کشور، نظر مردم نیز دچار تغییر شود. بنابر این نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد که این نسبت همچنان پایدار باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا