خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مذاکرات متوقف شده و تمام حرف این است که آنچه رهبری می‌خواهند تحقق یابد»

امام جمعه موقت تهران گفت: همه می‌دانند که مذاکرات وین متوقف شده و تمام حرف این است آن‌چه را که رهبری معظم انقلاب می‌خواهند باید تحقق یابد؛ اولا باید تضمین جدی انجام بشود، نه‌اینکه امروز قرار ببندند و فردا یکی بیاید نقض کند. نکته بعدی اینکه مسئله «pmd» که مدام ایران را محکوم می‌کنند که “شما در پی ساخت بمب اتم هستید”، چندبار تکذیب کنیم و چند بار این دروغ را تکرار می‌کنید؛ پرونده‌ی این را ببندید و همه تحریم‌ها بلااستثناء لغو شود، تحریم‌های هسته‌ای و حقوق بشری و غیره. حرف ما این است که مقامات مذاکره‌کننده‌ی ما مومن و متدین هستند و از خطوط قرمز مقام معظم رهبری عبور نخواهند کرد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی که در دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امیرالمومنین امام علی(ع) تجلیِ توحید و عشق به خداوند را محور قرار می‌دهیم و به صراحت و بدون هیچ‌گونه استثنائی می‌گوییم که الگوی بندگیِ ذات مقدس ربوبی، امام علی(ع) است. ایشان کانون فضائل و امام المتقین و پیشوای موحدین و نمازگزاران است ولی زیربنای همه‌ی این‌ها این است که حضرت، امام و امیرالمومنین است. تمام این صفات برگرفته از خداباوریِ ایشان است، ایشان با تمام وجود خدا را باور دارد.

بیشتر بخوانید
حسن‌زاده: سپاه با تمام توان از مردم و انقلاب پاسداری می‌کند

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) فرمود که ایمان با گوشت و خون و جان علی(ع) عجین شده است. ایشان در معرفی خود در این صفت می‌فرمایند که علی را تهدید به جنگ و شمشیر نکنید که من نمی‌ترسم و با تمام وجود خداباور هستم. نماز امیرالمومنین(ع) عاشقانه است و با سند صحیح و به درستی نقل شده که تیر را در حال نماز از پای ایشان کشیدند و حضرت متوجه نشد و غرق در نماز بود. ایشان امام و پیشوای همه عرصه‌هاست، هم جنگ نظامی و جهاد با نفس، حضرت 25 سال خون جگر خورد و در همه عرصه‌ها مجاهدت کرد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: باید از ایشان درس بگیریم و اگر بخواهیم این نظام و انقلاب با شتاب به راه خود ادامه بدهد، نیاز به تقویت این ایمان داریم؛ ما نمی‌توانیم مانند امیرالمومنین(ع) بشویم ولی می‌توانیم در مسیر ایشان حرکت کنیم و همانند عاشقان ایشان و همانند حاج قاسم‌ها همگی سربازان امام علی(ع) بشویم.

خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران بر ضرورت و لزوم توجه کامل به شب قدر و شب بیست و سومِ ماه مبارک رمضان به‌طور ویژه و خاص، تأکید کرد و گفت: مسئله گرانی و افزایش سرسام‌آور و افسارگسیخته‌ی قیمت‌ها درد جانکاه مقام معظم رهبری است و در پیام سال نو از گرانی‌ها یاد کردند و روشن است که رئیس‌جمهور محترم نیز همین درد جانکاه را دارد و مسئولینِ همراهش در تلاش برای علاج این درد هستند؛ این واقعیت می‌گوید که مسئولان محترم تدابیر موثرتری برای مقابله با این مشکل مردم بیابند که مردم آرامش پیدا کنند. اینکه مردم هیچ پیش‌بینی از قیمت‌ها برای فردا نداشته باشند، ناآرامی را در جان آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی روز قدس امسال، بیان کرد: مردم ما با شکوهِ فزاینده، مانند همیشه وارد صحنه خواهند شد و گام‌های راهپیمایی در روز قدس عمل صالح و از گام‌های خداپسندانه است. این راهپیمایی هرساله اهمیت ویژه‌ای داشته و امسال دو اهمیت دارد؛ یکی جنایتی است که در فلسطین اشغالی، مسجد الاقصی صهیونیست‌سازی می‌شود و مسلمانان را از قبله‌ی اول خود بیرون می‌کنند و شهرک‌نشین‌های صهیونیست را به آن‌جا می‌برند و این توطئه است. راهپیمایی روز قدس فریاد علیه این توطئه است.

امام جمعه موقت تهران گفت: رژیم صهیونیستی خیلی امید داشت که با سازش مرتجعین منطقه آرامش پیدا کند و مسئله فلسطین به حاشیه برود اما آفرین بر فلسطینی‌ها که با عملیات جهادطلبانه و شهادت‌طلبانه‌ی خود رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشتند. آن‌ها باید پشتیبانی بشوند و دین ما می‌گوید که باید این پشتیبانی انجام بگیرد.

خاتمی در محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد و حمایت پلیس و دولت این کشور از این اقدام، تصریح کرد: عجیب است که با شعار آزادی از این اقدام سخیف و جنایت‌کارانه حمایت می‌کنند؛ آزادی در سوئد یعنی آزادی اهانت به پیامبران و یعنی بسترسازی برای نژادپرستی و به این آزادی می‌گویند؛ آزادیِ آن‌ها شعار است و اگر کسی در کشورهای اروپایی علیه هولوکاست حرفی بزند، زندانی می‌شود اما اهانت به مقدسات 2 میلیارد مسلمان نه‌تنها محکوم نمی‌شود بلکه حمایت هم می‌شود. به اهانت‌کنندگان می‌گویم که مطمئن باشید این حرکت به ضرر شماست و به فضل خدا نمی‌توانید جلوی موج اسلام‌گرایی را بگیرید؛ همین کار نشان از آن است که منطق ندارید.

وی در ادامه خطبه‌ی دوم گفت: روز پنجم اردیبهشت‌ماه سالگرد حمله نظامی آمریکا به طبس است؛ آمریکا دائما علیه ملت ایران توطئه کرده و از 28 مرداد سال 1332 که رژیم اسلام‌ستیز، استقلال‌ستیز و مردم‌ستیزِ پهلوی را بر مردم مسلط کرد و از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون یک روز از توطئه علیه ملت ایران باز نمانده است، 69 سال مدام توطئه کرده و این است که مردم ما شعار مرگ بر آمریکا را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنند.

خطیب جمعه تهران افزود: توطئه جنایت در تجاوز به ایران در طبس از زنجیره‌های توطئه آمریکاست. نکته بعدی اینکه در این عرصه خداوند متعال به داد ملت ما رسید و شش‌ماه مخفیانه با طراحی کارتر(رئیس‌جمهور وقت آمریکا) برنامه‌ریزی کرده بودند تا به تهران بیایند و کسی نمی‌دانست؛ اما خدا می‌دانست و ریگ‌های بیابان سربازان خدا شدند؛ ما این خدا را امروز هم داریم و بیاییم با خدا باشیم.

خاتمی درخصوص انفجارها در افغانستان نیز تصریح کرد: ما به صراحت به حاکمان افغانستان می‌گوییم که وظیفه‌ی شما تأمین امنیت شهروندان است، این وظیفه کجا رفته؟ بمب در مسجد و مراکز آموزشی منفجر می‌شود و این حق مردم است که به شما بگویند به وظیفه خود عمل کنید. عاملان این جنایت باید دستگیر بشوند و به سزای عمل ننگین خود برسند و به گوش جهانیان هم برسد که این تروریست‌ها دستگیر و اعدام شده‌اند و این حرف منطقی و عقلایی است.

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند روابط برادرانه بین دو ملت مسلمان ایران و افغانستان را تیره کنند و این شگرد استکباری است؛ این روابط آسیب نخواهد دید و همین‌جا برای دو شهید گرامی صحن امام رضا(ع) طلب رحمت و مغفرت و برای جانباز این حادثه طلب شفا داریم.

خطیب جمعه تهران هم‌چنین درباره مذاکرات وین اظهار داشت: همه می‌دانند که مذاکرات وین متوقف شده و تمام حرف این است آن‌چه را که رهبری معظم انقلاب می‌خواهند باید تحقق یابد؛ اولا باید تضمین جدی انجام بشود، نه‌اینکه امروز قرار ببندند و فردا یکی بیاید نقض کند. نکته بعدی اینکه مسئله «pmd» که مدام ایران را محکوم می‌کنند که “شما در پی ساخت بمب اتم هستید”، چندبار تکذیب کنیم و چند بار این دروغ را تکرار می‌کنید؛ پرونده‌ی این را ببندید و همه تحریم‌ها بلااستثناء لغو شود، تحریم‌های هسته‌ای و حقوق بشری و غیره. حرف ما این است که مقامات مذاکره‌کننده‌ی ما مومن و متدین هستند و از خطوط قرمز مقام معظم رهبری عبور نخواهند کرد.

خاتمی با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش گفت: نیروهای مسلح ما و ارتش در طراز انقلاب اسلامی و محبوب دل‌های مردم هستند و یاد و خاطره شهید قرنی و صیاد شیرازی را گرامی می‌داریم. هم‌چنین 2 اردیبهشت‌ماه روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ سپاه افتخارات فراوانی دارد و همین جمله‌ی کوتاه امام خمینی(ره) تا ابدیت بر تارک سپاه خواهند درخشید که “اگر سپاه نبود، کشور نبود”.

وی با بیان اینکه ملت ما قدردان این فرزندان ایثارگر و مایه عزت خود هستند، تصریح کرد: می‌گویند که چرا سپاه پایگاه اسرائیل را می‌کویبد و می‌گوید که “ما کوبیدیم”. این افتخار سپاه است که به دشمن می‌گوید ما کوبیدیم و اگر دست از پا خطا کنید سیلی محکمی خواهید خورد؛ و چه بسا کار به‌جایی برسد که تل‌آویو و حیفای شما با خاک یکسان بشود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: قطعا سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج بشود، اگر کسی هم‌نوا با آمریکا و اسرائیل بگوید که سپاه از لیست تحریم‌ها نباید خارج شود، این سخن ضدملی و همسویی با اجانب است و آزادی بیان نیست. مسئولان با این اراجیف برخورد کنند و قرار نیست هرکسی هرچیزی به ذهنش آمد ولو به ضرر نظام اسلامی و همسویی با دشمن بگوید؛ سپاه محبوب بوده و هست و خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا