خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«با تبلیغ معجزات از حرم‌ها میلیاردها تومان پول کسب می‌کنند»

حجت‌الاسلام عجم، کارشناس مذهبی گفت: از این سری مسائل و معجزات زیاد گفته و تبلیغ می‌شود که این امر سبب شده برخی برای خود دکان باز کنند و میلیاردها تومان پول از این راه  کسب کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عجم در گفت‌گو با ایسنا در خصوص اعتراض برخی افراد نسبت به اقدام تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر بسته شدن درب‌های حرم امام رضا(ع)، اظهار کرد: متاسفانه برخی اصرار بر این موضوع دارند که رفتن به زیارت همه مشکلات مردم را حل می‌کند و خود من بارها شنیده‌ام که می‌گویند میکروب و امراض اجازه ورود به حرم ائمه(ع) را ندارند.

وی افزود: از این سری مسائل و معجزات زیاد گفته و تبلیغ می‌شود که این امر سبب شده برخی برای خود دکان باز کنند و میلیاردها تومان پول از این راه  کسب کنند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: همچنین برخی با آزادی کامل این حرف‌ها را تبلیغ و اینگونه تفکرات را میان مردم رایج می‌کنند که در این میان برخی از این حرف‌ها تاثیر پذیرفته و سبب بروز چنین فجایعی می‌شوند که آبروی دین، ایران و انسانیت را می‌برند و باور دارند که دین در چنین مسائلی خلاصه می‌شود.

عجم بیان کرد: به نظرم این حرکت‌ها، برداشت از تبلیغاتی است که توسط برخی مداحان مذهبی‌نما ارائه می‌شود و اکنون شاهد اثرات آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که عنصر گمشده در جامعه ما برای شکل‌گیری چنین حرکت‌های افراطی‌گری از سوی دین‌دارنمایان چیست، خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که اصل دین و روایات تبلیغ و گفته نمی‌شود و برخی صرفا از مواردی همچون معجزات و مسائلی از این دست سخن می‌گویند که احساسات مردم را تحریک می‌کند و به سمت طیف‌های دیگر می‌برد.

این کارشناس مذهبی در رابطه با نقش دین و روحانیت در روشن‌سازی چنین مسائلی برای جلوگیری از این افراطی‌گری‌ها و روشنگری و معرفت مردم نسبت به این مسائل، اضافه کرد: نقش اصلی دین و عالمان دین روشنگری است و در واقع اصل دین روشنگری است؛ خداوند در آیت‌الکرسی و در آیه «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ و َالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ » به این موضوع اشاره کرده است. توحید و شرک در این آیه به عنوان تیتر درشت مشخص شده است.

عجم عنوان کرد:  تمام تلاش جبهه توحید، ایجاد نورانیت، شعور در جامعه و تمام تلاش جبهه کفر و شرک، گسترش ظلمات، جهل، تاریکی و نادانی در جامعه است. پیام این آیه این است که جامعه باید آگاه و روشن باشد و تمام تلاش جبهه کفر این است که مردم آگاه نشوند.

وی گفت: وظیفه اصلی پیامبر(ص)، روحانیون و مبلغین دین روشنگری است و اگر عالمان و مبلغان دین در این جهت حرکت نکنند، رسالت اصلی خود را ترک کرده‌اند؛ « وَ یُثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ» اصل دین ترویج عقلانیت است و مبلغین باید مردم را از خرافات و جهالت نجات دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا