خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندار: تولید روزانه ماسک در گیلان ۶۰ برابر شده است

ارسلان زارع، استاندار گیلان با یادآوری اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه ۲۰۰۰ ماسک در استان تولید می‌شد گفت: این میزان در حال حاضر ۶۰ برابر شده و به ۱۲۰ هزار ماسک در روز افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا زارع امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با قدرشناسی مجدد از تلاش مستمر اعضای ستاد، دست اندرکاران مقابله با بیماری کرونا و به ویژه کادر درمانی و نیروهای انتظامی و خدماتی افزود: از خداوند متعال می‌خواهم که هم استانی های عزیزمان این سال را با سلامتی به پایان برسانند و در سال جدید، توفیق و بهروزی روزافزون نصیبشان شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در فروردین ماه شاهد سیر نزولی بیماری کرونا و در اردیبهشت ماه به حداقل رسیدن مبتلایان باشیم، گفت: برای دستیابی به این مهم نیازمند همکاری موثر مردم به عنوان مهمترین مولفه در پیشگیری و قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه دید و بازدیدهای نوروزی و هرگونه تجمعی می‌تواند موجب شیوع ویروس کرونا باشد، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم با حضور در منازل ضمن استفاده از برنامه های شاد و مفرح که در ایام نوروز و عید مبعث پیامبر مهربانی ها پخش می شود، از ابزارهای موجود همچون ارسال پیام تبریک و نیز تماس های صوتی و تصویری از طریق فضای مجازی استفاده کنند تا با این اقدام به کادر درمانی فداکار بیشتر کمک کنند.

وی با تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز و تقارن آن با عید مبعث گفت: عید مبعث زمینه تعالی بشر را در طول تاریخ توسط پیامبر مهربانی برای جهانیان به ویژه ایرانیان که پیرو دین مبین اسلام هستند، به ارمغان داشته است.

استاندار گیلان به دستورات پیامبر و بزرگان دین اسلام مبنی بر اهمیت دادن به موضوع سلامت خود، خانواده و دیگران اشاره و خاطرنشان کرد: توصیه خود مراقبتی و دیگرمراقبتی همواره مورد تأکید کارشناسان بهداشت و درمان بوده که در راستای آموزه های دینی است.

وی تصریح کرد: کارگروه رسانه و فضای مجازی نیز در تولید محتواها، پیوند دین و دیانت و آموزه های دینی برای رعایت بهداشت فردی و اهمیت دادن به سلامت خود، خانواده و دیگران را مورد توجه قرار دهد و از بستر شبکه های اجتماعی و رسانه ملی برای انعکاس آن استفاده شود.

زارع با بیان اینکه گیلان همچنان جزو پنج استان کانون بیماری کروناست، گفت: تست غربالگری در ورودی‌ها و خروجی‌های استان همچنان با قوت با همکاری هلال احمر، نیروی زمینی ارتش، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه باتوجه به توصیه های رسانه‌ای موثری که به مردم منعکس شد، شاهد کاهش سفرها هستیم، افزود: کماکان از مردم انتظار داریم تا از سفر به استان گیلان خودداری و این موضوع را به ماه های آتی موکول کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پای کار بودن داروخانه‌ها براساس کشیک در ایام تعطیلات باتوجه به شرایط خاص کنونی تأکید و تصریح کرد: باتوجه به نیاز مردم به اقلام بهداشتی، انتظار داریم واحدهای تولیدی مرتبط به صورت مستمر در ایام تعطیلات نیز با نوبت بندی نیروها برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم به تولید بپردازند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان قبل از این بیماری روزانه ۲۰۰۰ ماسک تولید می‌شد اما این میزان در حال حاضر به ۱۲۰ هزار ماسک در روز افزایش پیدا کرده ، افزود: اگرچه این تعداد با میزان موردنیاز متناسب نیست اما قدردان واحدهای تولیدی و نیز گروه‌های جهادی در این خصوص هستیم و انتظار است این تولید مستمر باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه محموله دیگری از اقلام بهداشتی و محافظت شخصی کادر درمانی از طریق وزارت بهداشت امروز به استان می‌رسد، گفت: باید تلاش شود تا با افزایش میزان تولید مواد مورد نیاز از جمله ماسک و توزیع آن، بازار روند عادی داشته باشد.

وی اظهار کرد: خدمتگزاران مردم در ستاد مقابله با بیماری کرونا در ایام نوروز تعطیل نیستند و در کنار کادر درمانی پایکار برای خدمت به آنان هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا