خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اخراج کودکان کار خارجی با کنوانسیون حقوق کودک در تضاد است»

فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اخراج کودکان کار خارجی از کشور با کنوانسیون حقوق کودک در تضاد است و اصلا کار درستی نیست.

ذوالقدر درگفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اجرای طرح جمع آوری کودکان و موضوع اخراج کودکان کار پاکستانی و افغان از کشور اظهار کرد: این موضوع به صورت کلی با کنوانسیون حقوق کودک در تضاد است؛ اگرچه آغاز اجرای این طرح مربوط به شش ماه پیش است.

وی افزود:در اجرای این طرح بسیاری از کودکان کار شناسایی شده یا به خانواده خود بازگردانده شده‌اند یا اینکه در مراکز مربوطه نگهداری می‌شوند. همچنین از خانواده آن‌ها تعهد گرفته شده که مجددا به خیابان بازگردانده نشوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: قطعا اصل این کار با کنوانسیون حقوق کودک در تضاد بوده و اخراج کودکان کار خارجی از کشور اصلا کار درستی نیست ولی اگر این طرح با رعایت اصول انسانی و با توجه به موازین حقوق بشری اجرایی شود راه گشا خواهد بود؛ برای مثال گفته شده که خانواده کودکان خارجی چه در افغانستان و پاکستان شناسایی شده و به خانواده خود سپره می‌شوند و اخراج آن‌ها به این صورت هم نبوده که در این کشورها رها شوند.

ذوالقدرتاکید کرد: ما هم خواهان دقت هرچه بیشتر در اجرای این موضوع هستیم چرا که این کودکان حتما باید به سلامت به دست خانواده‌های خود سپرده شوند و به گونه‌ای نباشد که در افغانستان و پاکستان به امان خدا رها شوند؛ اما اگر قرار است بدون اینکه وضعیت این کودکان در آن کشورها مشخص شود و بخواهند آن ها را به امان خدا رها کنند اصلا کار درستی نیست.

نماینده مردم تهران در پایان اگفت: اصول انسانی؛ مقررات و موازین حقوق بشری نیز می‌طلبد که ما حتما در این باره مراقبت کرده و با توجه به اصول این کار را انجام دهیم؛ در تمام تصمیماتی که قرار است در این موضوع اتخاذ شود باید تمام جوانب در نظر گرفته شود تا به گونه‌ای نباشد که هم این کودکان با مشکل روبه رو شوند و هم به وجهه جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا