خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مواضع ضدغربی با سرلیست فرد دارای گرین کارت

[توضیح عکس: این عکس آرشیوی و تزئینی است که در آن مرحوم آیت الله مهدوی کنی، دبیرکل سابق جامعه ی روحانیت مبارز در کنار آبشار نیاگارا در آمریکا دیده می شود.]

هادی یاسمنی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت: این روزها برخی اصولگرایان وامانده در انتخابات ریاست جمهوری 92 که با کارشکنی ها و استفاده از تمام حربه ها، رقابت تنظیم شده برای برد را آن هم تنها با یک پیام ساده از خاتمی و هاشمی به فاصله دو سه روز به انتخابات ریاست جمهوری واگذار کردند، در آستانه ی انتخابت مجالس شورای اسلامی و خبرگان در 7 اسفند 94، با تمام آنچه که توانستند بر سر نامزدهای رقیب آورند، به همان ترس شکست 92 گرفتار شدند و یکپارچگی بی سابقه ی رقیب از اعتدالیون تا اصلاح طلبان آنها را به لگدپراکنی هایی انداخته که یک نمونه ی آن نسبت دادن صف بندی جناح رقیبشان به انگلیسی هاست.

کیست که نداند در سالهایی که اصلاح طلبان امروز، ضدغربی ترین مواضع را می گرفتند و حتی هنوز هم برخی شان برای حضور در خاک آمریکا با معذوریت مواجه اند، بزرگان حضرات به آمریکا رفت و آمد داشتند و برخی مدت ها در آمریکا در ناز و نعمت زندگی کرده و با همان گرین کارتشان نماینده ی مجلس و استاد اخلاق دولت احمدی نژاد هم شده بودند. یا در آستانه ی بزنگاه رقابت مهم دو جناح در ریاست جمهوری 76، نظریه پرداز مهم جناح راست به مذاکره با انگلیس ها شتافت که افشای آن نقش مهمی در شکست کاندیدای آن جناح داشت.

تندورهای اصولگرا در آستانه ی شکست محتمل سنگین در انتخابات پیش رو، از اکنون دست پیش گرفته اند که پس نیفتند و پیروزی رقیب را به توطئه ی انگلیسی ها ربط می دهند و از این توهین واضح به شعور مردم ابایی ندارند. مردمی که با کوله باری از تجربه های مختلف، این خودشان هستند که انتخاب می کنند و نه آن که تندروهای قبیله گرا نسبتشان می دهند که گوش به فرمان رادیوی انگلیسند.

عرصه گردان های اصلی رسانه های روباه، قطعا برای مردم ایران دلسوزی ندارند و همان طور که از مشکلات اجتماعی داخل کشور برای جلب نظر بیننده بهره می برند، در آستانه ی انتخابات نیز قصد سواری بر موج تعلق خاطر میلیون ها نفر به مخالفان داخلی اصولگرایان دارند، به ویژه آنجا که اصلاح طلبان در معذوریت رسانه ای در داخل کشور هستند و شاهد مثالش می توانست این باشد که اگر اندکی صدا و سیما خردورزی نشان می داد و این تریبون های یک طرفه و میلی اش را به میزانی در اختیار جناح غیراصولگرا نیز می گذاشت و این سطح مضحک از کیفیت ساخت برنامه ها را نداشت، امروز شاهد این میل وسیع به رسانه های بیگانه نبودیم.

به هر حال همانطور که بعد از انتخابات مجلس ششم، جناح اصولگرا و محافظه کار بحث تقلب وسیع در انتخابات را در توجیه شکستش مطرح کرد، امروز نیز که به این واقعیت رسیده اند که در انتخابت رقابتی، عرصه را واگذار می کنند و در این انتخابات هم علی رغم تمام ضربات وارده بر معتدلین و اصلاح طلبان و تلاششان برای میل ایشان به تحریم انتخابات و تک اسبه کردن رقابت، شکست سنگین را پیش رو می بینند چراکه حامیان دولت برای بیشتر حوزه های انتخاباتی متحد وارد عمل شده اند. و همان روحیه ی قبیله گرا و غیر معتقد تندروهای اصولگرا به جمهوریت نظام اسلامی، آنها را وادار به یاوه گویی هایی نظیر وابستگی لیست جناح مقابلشان به انگلیس می کند.

این در حالی است اگر برای جناح رقیب محافظه کاران، اندکی از زمینه ی امکانات ایشان فراهم شود، نه تنها در پشت پرده به مذاکره با انگلیس ها نمی شتابند که پرچم دار مبارزه با سیاست های خبیثانه انگلیس خواهند بود که یک نمونه ی آن یعنی مبارزه با تحریم های ظالمانه متاثر از دیپلماسی ناکارآمد اصولگرایان و میل کاسبان تحریم را در عمل شاهد بودیم و در نظر هم کارآمدی به مراتب بیشتر از محافظه کاران خواهند داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. درود بر شما حرف دل ما رو زديد. جناب ياسمينى و ساير نويسندگان اصلاح طلب امروز وظائف سنگينى دارند خواهشاً تا روز انتخابات قلم را زمين نگذاريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا