خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش قمی‌ها به یک کارتون: قم کانون کرونا نبود!

یک سایت خبری در قم و تعدادی از اهالی قم در فضای مجازی به کارتون روز گذشته‌ی انصاف نیوز درباره‌ی شیوع کرونا از قم به دیگر نقاط کشور واکنش نشان دادند.

سایت محلی «قم‌نا» ضمن انتشار یادداشتی انتقادی، کارتونی در پاسخ به آن کارتون که دستکاری شده‌ی کارتون اصلی است، منتشر کرد. در این کارتون، بر روی بدنه‌ی هواپیمای کارتون اصلی، نام انصاف نیوز نوشته شده که در حال پخش کردن دروغ است.

این در حالی است که مسوولانی از جمله وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت به صراحت گفته‌اند که قم نقطه‌ی ورود و کانون شیوع کرونا بوده است.

در زیر، ضمن بازنشر یادداشت سایت قمی و تعدادی از واکنش‌ها در فضای مجازی، همچنین تعدادی از اظهارات مسوولان و وزارت بهداشت و نیز توضیح کارتونیست می‌آید.


قم‌نا این کارتون را با تیتر «پاسخی به توهین سایت اصلاح طلب انصاف نیوز به مردم شریف قم» منتشر کرده است

متن انتقاد قم‌نا

قم‌نا در یادداشتی با تیتر ««قم» همچنان قربانی صداقتش / توهین بی‌شرمانه سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز به مردم قم» نوشت:

سایت اصلاح‌طلب «انصاف نیوز» در اولین روز از سال جدید، با انتشار کاریکاتوری، قم را مسبب انتشار ویروس کرونا در کشور توصیف کرد. این کاریکاتور تحت عنوان «آغاز سال نو، کود بالا گل بنفشه پایین» منتشر شده است.

سایت اصلاح‌طلب «انصاف نیوز» در اولین روز از سال جدید، با انتشار کاریکاتوری، قم را مسبب انتشار ویروس کرونا در کشور توصیف کرد.

این کاریکاتور تحت عنوان «آغاز سال نو، کود بالا گل بنفشه پایین» منتشر شده است. در این کاریکاتور، شخصیت عمو نوروز بر اثر بیماری کرونا در بستر افتاده و یک هواپیما که بر روی بدنه آن، نام «قم ایر» حک شده؛ در حال انتشار ویروس کرونا است.

انتساب عنوان قم به عنوان مرکز شیوع کرونا در کشور در حالی است که

اولا_ قم چیزی به نام فرودگاه ندارد؛ چه رسد به پرواز خارجی، آن هم به چین! وجود ویروس کرونا در ایران، برای اولین بار در تاریخ 30 بهمن ماه سال 98، رسما تایید شد. تا پیش از این تاریخ، این ویروس صرفا در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی شیوع پیدا کرده بود و وزارت بهداشت نیز مکررا هشدار بود که ورود این ویروس به ایران، احتناب ناپذیر است.

فرض کنید مسافری از یکی از این کشورها از فرودگاه امام خمینی(ره) به کشور ورود و سپس قم سفر کرده است. با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت، وظیفه کنترل و غربالگری مسافران خارجی، وظیفه‌ای غیر از دولت متبوع مدیران و گردانندگان انصاف نیوز است!؟ آیا نویسندگان انصاف نیوز تا به حال به چنین کوتاهی و قصوری معترض شده‌اند که حال همه تقصیرها را متوجه قم می‌کنند!؟

درثانی_ بررسی‌ها نشان می‌دهد فقط در بهمن ماه، صدها کارگر، مهندس و ماهیگیر در شهرهای تهران، بوشهر و بندرعباس و رفسنجان و گچساران مشغول به کار بوده‌اند. با این وجود برخی مسئولان ظاهرا این موضوع را جدی نگرفته‌اند. در بهمن ماه سالی که گذشت چندین نمایشگاه و غرفه تنها در تهران با حضور چینی‌ها برگزار شد. به این تیترها توجه کنید: «گردشگران چینی، کرونا یا ارز آور/ خبرگزاری ایرنا 11 بهمن 98»، «ورود گردشگران چینی به ایران محدود نمی‌شود/ خبرگزاری خانه ملت، 11 بهمن 98»

مشتی از خروارها و اندکی از بسیارهایی که بیانگر آن است؛ دولت و مسئولین خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند. آیا انصاف نیوز، من باب این موضوع مسئولان را مورد شماتت قرار داده که الان در حال آدرس غلط دادن به مردم است!؟

ثالثا_ انصاف نیوز در توضیح این کاریکاتور موهن نوشته است: “کارتون آغاز سال نو، کاری از بنیامین آل علی، کارتونیست انصاف نیوز که به شیوع کرونا و تاخیر در کنترل قم به عنوان کانون شیوع این ویروس در ایران کنایه دارد”.

این ادعا در حالی است که از ابتدای بهمن ماه سال جاری، اخبار متعددی در رسانه‌های رسمی و دولتی کشور از وجود بیماران مشکوک به ویروس کرونا در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، سقز، تهران و تبریز منتشر می‌شد و این پزشکان قمی بودند که به واسطه صداقت و شرافت کار‌ی‌شان، آن هم دو روز قبل از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اولین مورد مبتلا به بیماری کرونا در قم را با پیگیری‌های بسیار شناسایی و کشور را از وجود خطر چنین ویروسی مطلع کردند.

با این اوصاف گردانندگان «انصاف نیوز» که باید دستی بر خبر داشته باشند و سطح اطلاعات‌شان از متوسط مردم جامعه بیشتر باشد؛ آیا از وجود چنین اخبار ثبت شده‌ در خبرگزاری‌های رسمی کشور، مطلع نبوده‌اند!؟

روی هم رفته «قم هراسی» دستاویزی برای حمله به دین و مراکز دینی شده است. رسانه های معاند داخلی و خارجی و دنباله‌های آنان در این مدت بیش از آن که به اخبار پیرامون کرونا بپردازند؛ توان خود را صرف مقصر جلوه دادن قم به عنوان عامل شیوع ویروس کرونا در کشور کرده‌اند. تلاش مذبوحانه‌ای نگاه ویژه دستگاههای قضایی را جهت اعاده حیثیت از وجهه قم می‌طلبد و انتظار است دادستانی محترم و دیگر مسئولان قضایی هرچه سریع‌تر برای برخورد با هتاکی‌هایی _از قبیل آن چه که انصاف نیوزها در کمال بی‌انصافی منتشر می‌کنند_ اقدام کنند؛ چرا که در این شرایط خطر چنین سم‌پاشی‌هایی اگر از خطر خود ویروس کرونا بیشتر نباشد؛ مسلما از آن کمتر نیست.


وزارت بهداشت چه می‌گوید؟

بازرگان قمی که از چین آمد

۲ اسفندماه، مینو محرز، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: احتمالا منشاء بیماری کرونا کارگران چینی بوده‌اند که در شهر قم کار می‌کنند و به چین تردد داشته‌اند. [ایرنا]
سعید نمکی، وزیر بهداشت، ۴ اسفند ماه، در گفتگوی تصویری با شبکه‌ی خبر سیما در حاشیه‌ی جلسه‌ی ستاد فنی اجرایی کنترل کرونا گفت: تا ۹۰ درصد به سورس ویروس رسیده‌ایم که متاسفانه از ناقلینی از چین به مملکت ما به‌خصوص شهر قم منتقل شده است. کیس‌هایش هم دارد مشخص می‌شود و متاسفانه یکی از فوتی‌های ما در قم، بازرگانی بود که متاسفانه اخیرا پیدا کرده‌ایم که در همین دوران آلودگی از پروازهای غیر مستقیم به کشور چین داشته است. [خبرآنلاین]


۵ اسفند ماه، جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، در ستاد اطلاع رسانی وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا ویروس با حضور در جمع خبرنگاران: «قم کانون ورود بیماری به کشور بوده و تعداد مبتلایان در آنجا بیشتر است».


ترکیه: اگر قم قرنطینه می‌شد نیازی به بستن مرزها نبود

اوایل اسفند، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه «حریت» در مورد دلیل بستن مرزهای این کشور با ایران در پی شیوع ویروس کرونا گفت: «مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران از شهر قم شروع شد. در گفتگو با سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران درخواست کردم که شهر قم نیز مانند شهر ووهان چین قرنطینه شود.»

آقای کوجا افزود: «ولی ایران اعلام کرد که قرنطینه قم ممکن نیست و در پی این پاسخ، ما مجبور به بستن مرزهایمان با این کشور شدیم.»

وزیر بهداشت ترکیه تصریح کرد:«اگر شهر قم قرنطینه می‌شد، دیگر نیازی به اتخاذ تدابیر دیگر و بستن مرزها نبود. چنان که ایتالیا منطقه‌ای که در آن ویروس مشاهده شده را قرنطینه کرد و کار صحیحی بود، چین نیز ووهان را قرنطینه کرد و مراودات ترکیه نیز با این کشورها ادامه دارد.»


انتشار نقشه‌ی انتشار از مبدا قم

۱۵ اسفندماه، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در توییتر خود اولین نقشه انتشار کرونا از شهر مبدا تا دیگر استان های دیگر کشور را ارائه کرد.


۱۷ اسفند، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت: شهر قم باید قرنطینه می‌شد و کسی که مانع این امر شد ظلم بزرگی به کشور کرده است، از طرفی باید از ورود مسافر به رشت جلوگیری می‌شد. [باشگاه خبرنگاران صداوسیما]


۱۸ اسفند، شهریار برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایلنا گفت: متاسفانه در کشور ما در همان اول و به محض اینکه ویروس شناسایی شد باید قرنطینه شهرهایی همچون قم که درگیر این بیماری بودند را در دستور کار قرار می‌دادند ولی متاسفانه قرنطینه نشد و به سرعت و با حجم وسیع در کل کشور پخش شد. می‌شد این اقدام را انجام داد و افرادی که درگیر بودند را تحت قرنطینه قرار داد.


۱۹ اسفند، غلامرضا حیدری، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس: شیوع کرونا از قم شروع شد و باید از قوه قضاییه مطالبه شود که حکم روحانی و عالمی که مقاومت کرد و نگذاشت پیشگیری‌ها و محدودیت‌ها برای اماکن عمومی زودتر شروع شود چیست؟ نمی‌خواهند حداقل از کسانی‌ که ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها شدند سوال و جواب کنند؟ [اعتمادآنلاین]


اگر قم قرنطینه می‌شد در کشور شیوع پیدا نمی‌کرد

۲۰ اسفندماه، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق بهداشت، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: ارزیابی مجلس در خصوص نوع مقابله با کرونا به گونه‌ای است که از روز اول هم معتقد بودیم قم باید قرنطینه شود و روند مقابله با قاطعیت پیش می‌رفت تا از شیوع و پخش ویروس در کشور جلوگیری به عمل می‌آمد. حاکمیت جامعه نباید اجازه دهند ناقلین ویروس به راحتی در جامعه تردد نمایند این همان کاری است که چین در قبال ویروس کرونا انجام داد. [خبرگزاری مهر]

وی در روزهای اول شیوع کرونا نیز درباره‌ی قرنطینه‌ی قم به انصاف نیوز گفته بود: من اگر جای وزارتخانه بودم روز اول قم را قرنطینه می‌کردم و اجازه نمی‌دادم بیرون بروند.؛ اگر هم قبول نمی‌کردند الان که این مشکلات پیش آمده می‌گفتم ما تکلیف‌مان این بود که به شما بگوییم، شما قبول نکردید و حالا تاوانش را هم بدهید. چون بالاخره این بیماری شوخی‌بردار نیست که ما اینگونه با آن برخورد می‌کنیم. مدام می‌گوییم که نترسید و ما می‌جنگیم! بنظر من باید کسی که گرفتار است قرنطینه شود، با کسانی که در ارتباط بوده قرنطینه شوند، تا دیگران را آلوده نکند.


۲۱ اسفند، سید مهدی مقدسی، رئیس فراکسیون پیشگیری و مقابله با بحران مجلس درباره قرنطینه شهرها با توجه به گسترش کرونا می‌گوید: این سیاست در چین اعمال شد و نتایج خوبی داشت؛ ای کاش از ابتدا استان قم هم قرنطینه می‌شد تا از شیوع بیشتر جلوگیری شود. حتی اگر امکان قرنطینه کامل نبود، عبورومرورها به آن کنترل می‌شد. امروز نیز این موضوع باید با جدیت اجرا شود. وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا هم‌زمان با شیوع این بیماری در چین باید تمهیدات لازم را می‌اندیشید تا آسیب‌ها به حداقل برسد. به هرحال، اکثر استان‌ها با این بیماری درگیر شدند و استان مرکزی و به‌طور خاص، شهرستان‌های دلیجان، ساوه و اراک به سبب مجاورت با قم با این معضل درگیر شده‌اند. [ایرنا پلاس]


چه کسانی و چرا مانع قرنطینه اولیه قم شدند؟

۲۱ اسفند، علی مطهری، نماینده‌ی تهران در مجلس: طبق نظر متخصصان و تجربه‌ای که در چین رقم خورد، قرنطینه شهرها و کانون‌های آلوده در حال حاضر هم می‌تواند مفید باشد، ولی کار درست این بود که همان زمان که ویروس کرونا در قم پیدا شد، قرنطینه این استان را شروع می‌کردند تا آلودگی به سایر نقاط کشور سرایت نکند. باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است. باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی بر اساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است؟ [اعتمادآنلاین]


چند پیام اهالی قم

تعدادی از کامنت‌ها در اینستاگرام انصاف نیوز در این باره را در زیر می‌خوانید:

سعید آقایی: امید داشتم مانند اسم رسانه خودتان انصاف را در نوشتار و اطلاع رسانی خود رعایت می کردید، به عنوان یک خبرنگار کوچک در قم امیدوارم عزیزان متولی این امر ورود کنند، نویسنده عزیز و طراح محترم مشخصه چشمان خود را بسته اید و در راستای کینه توزی جریان های مشخص در حال تسویه حساب با مردم قم هستید، این مردم از این دست نمونه های بسیار دیده اند، اما از ان روزی بهراسید که حقایق از پس ابرهای تیره خود نمایی کند، بعید میدانم آب و صابونی هم باشد تا صورت خود را بشویید…

حامد ملحانی: حالمون رو بهم میزنه این غیرمنصفانه بودنتون! الان که دیگه معلومه انتشار اصلی از تهرانه ولی اولین مورد تو قم کشف شده. آخه قم مگه پرواز مستقیم به چین داره؟ مرز دریایی داره؟ مرز زمینی داره؟

محمدداود طاهری: به بنیامینتون بگو کرونا داخل قم شناسایی شد …پرستارا و کادر درمانی قم جنبه و شجاعتش داشتن بگن وگرنه شهری که در نرکز کشوره اخه چجور کرونا میگیره اگر ما گرفتیم چون بی مسولیتیه مسئولینی هست که مرزهای ورودی و خوب کنترل نکردن مز که فقط تو فوردگاه امام خمینی نیست ما دور تا دور ایران مرز داریم. 30 بهمن نبود و از قبل 22 بهمن وارد ایران شد نتونستن یا نخواستن تشخیص بدن ولی قم کادر درمانش ایستاد و با هوشیاری و تخصص بالا اطلاع رسانی کرد. حالا ما قمیها بد شدیم شما که خوبی ببین میتونی جلو نردم بگیری مسافرت نکنن میتوینی فرهنگ سازی بکینی رو فرهنگ و شعور نردم کار بکنی … به قم خرده نگیرید قم سپر بلایی شد که کوتاهی مسئولین نشون داده نشد. مردم قم این مدت سختیهای زیادی تحمل کردن از بیکاری و بی پولی کارگرهاو مغازه داراشون بگیر تا به نفس افتادن شهر هیچ کسی هم نگاهی نکرد به قم که چقد انسان داخلش این سختیها تحمل کردن حرفها شنیدن تا شرایط ارام بشه …قم هست و حرم حضرت معصومه که کلی بچه قمی بامعرفت پاش ایستادن.

اسپشیال نیسان:‌ اره با، بالون اوردن بالاسر قم بجا برف کرونا ریختن رو سر مردم ، مردم ما هم تو کشور اسپری کردن ، اب دریا خزر ماخوردیم ، ارومیه رو هم ما خشک کردیم ، سیل هم ما راه انداختیم تازه اون تخته سنگه بالای سواد کوه هم امروز خودمون هل دادیم ، ما تف شما ابشار نیاگارا ، خب که چی به غیر از تفرقه انداختن کار دیگه هم بلدی ؟

محمود: واقعا بی انصاف هستید و اسم خودتون را گذاشتید انصاف نیوز ، اگر اولین بار ویروس کرونا در قم شناخته شد دلیل آن نیست که در جاهای دیگر نبوده ، قم نه فرودگاه دارد و نه شهر مرزی است پس این ویروس از شهرهای دیگر و قریب به یقین از تهران به قم وارد شده که مسافران چینی از فرودگاه تهران وارد ایران شده اند . کینه ورزی نسبت به قم تا کجا ادامه خواهد یافت

علی اصغر ورجانی: کل زیرساخت های توسعه اقتصادی و صنعتی کشور دست چینی هاست که تقریبا تمامش خارج از قمه . از مخابرات گرفته تا خط متروی تهران به اصفهان تا مناطق نفتی . ویروس کرونا رو هواپیمایی ماهان وارد ایران کرد . سوال اینجاست چینی هایی که روزانه دوبار با این پروازها به ایران اومدن کجا رفتن ؟ لابد اول میومدن مسجد جمکران از امام زمان مدد می گرفتن بعد میرفتن اصفهان سر کارشون! اگر پافشاری دکتر قدیر در قم نبود شاید تا همین حالا هم حضرات به روی خودشون نیاورده بودن که کرونا وارد ایران شده .

شریف‌زاده: فکر میکردم نژاد پرستی در انسانهای متمدن وجود نداشته باشه و فقط مختص وحشی ها باشه، ولی گویا فقط در شناخت متمدنین اشتباه کردم و شما و کارتونیستتون همانا از قوم وحشی و نژادپرست وبیشعوری هستید که مردم رو از هم متنفر میکنید. اف بر شما 😐


توضیح کارتونیست

بنیامین آل علی، کارتونیست انصاف نیوز در توضیحی در این باره نوشت: با سلام و عرض همدردی به هموطنان عزیزی که از این گزند در رنج هستند. این طرح از دو المان تشکیل شده: هواپیمایی که ویروس بر روی قم منتشر کرده و دیگری حاجی فیروز که سمبل نوروز هست و عیدی که خراب شده. اینکه ویروس در حال بارش هست و جلوگیری نمی‌شود را به نشانه‌ی بی پناهی مردم عزیز قم گذاشتم و نمی‌دانم کجای طرح القا کرده که خدای نکرده توهینی به هم میهنانم کرده باشم. من همیشه و حتا در سخت ترین شرایط در انتقادها کنار مردمم بوده‌ام و آثارم خود گویاست [لینک]. به هرحال نیت قلبی‌ام را گفتم و امیدوارم پاسخی بر آزرده شدن عزیزان از من باشد و حتما تقصیری بوده که اینگونه برداشت شده. مقامم بسیار کمتر از تمامی دردمندانی است که نگران شرایط هستند و متواضعانه کوچکتر از عزیزانی هستم که باعث رنجششان شده‌ام. امیدوارم این شیوع بی رحم جامعه را بزودی واکسینه کند و کدورت‌ها را ببرد و حال همگی را خوب ببینیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. معلوم نیست نفرت و کیننه مذبوحانه شما از قمی ها از کجا آب میخوره!!… برای اثبات ادعای کذایی و مضحک خودتون دارید به صحبت‌های نمکی و جهانپور ارجاع میدید که خودشون مبدأ اصلی انتشار این دروغ شاخدار بوده اند؟!!!! یا به صحبت‌های مسؤول ترکیه ای از همه جا بی خبر که صرفا بر اساس همین اخبار منتشره نظر میده؟!! به نظرم بهترین اسمی که برازنده سایت شماست بی انصاف نیوزه نه انصاف نیوز!! حالا که گیرم نتیجه این بازی سیاسی که شروع کردید در ظاهر به نفع شما تمام شد و قمی های مظلوم را به شکلی بی گناه در چشم دیگر هموطنانشان منفور و گناهکار نشون دادید و بر آتش این فتنه خود ساخته دمیدید؛ هیچ فکر کردید بعدا با مدیونی خودتون در قبال همه مردم قم و جفایی که به ناحق بر آنها شده است چه خواهید کرد؟!

    4
    4
  2. بنده هم به عنوان یک شهروند غیرمتخصص، که البته اقدامات سایر کشورها را در این مورد مشابه مشاهده میکند، معتقد بودم که باید قم و یا هر شهر دیگری که آلوده تر هست، به شدت قرنطینه بشود و هنوز قرنطینه نشدن قم برایم جای سوال دارد که امیدوارم در آینده رفع شود. .. اما متاسفانه به نظر می آد که کارتون مربوطه به هیچ عنوان با توضیحات بعدی کارتونیست منطبق نیست. فکر میکنم خیلی شایسته تر بود که ایشان بدون طفره رفتن، اصل اشتباه را می پذیرفتن و قال قضیه کنده میشد. با اینکه قرنطینه نشدن قم اشتباه بوده (البته به نظر بنده و بعضیها)، اما توضیحات قمی هم کاملاً منطقی است و خود آنها بیشتر از همه متضرر شده اند

    1
    1
  3. با سلام و احترام خدمت خوانندگان سايت انصاف نيوز
    در اين اينكه اعلام اولين ابتلاء از قم بود شكي نيست اما قم هراسی صورت گرفته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و بازنشر گسترده اطلاعات نادرست و عدم تبيين جامع موضوع كار منصافانه اي نبود لذا لازم است به‌منظور اجتناب از قضاوت ناعادلانه ، از سیاسی کردن مساله و حاشیه‌سازی پرهیزکرده و پيروي از اصول علمی در شرایط بحران را برای تقویت امید و آرامش در جامعه موردتوجه قرار داده و در اولويت همه باشد تا انشاالله در سایه همکاری، تعامل سازنده و همراهی هر چه بیشتر مردم با مسئولان به‌زودی شاهد شکست دادن ویروس کرونا و خارج شدن از این وضعیت باشیم.
    البته يك نكته ديگر كه لازم است مطمح نظرقرار گرفته و به عنوان يك آسيب اجتماعي به آن توجه كرد و اين بحران آن را بيشتر عيان نمودمساله سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای، در شرایط خاص همچون بحران فراگیری بیماری‌ها است. انتظار می‌رود آحاد جامعه هنگام دریافت اطلاعات و بازنشر آن، از منبع تولید اطلاعات و صحت آن مطمئن شده و مانع از انعکاس گمانه‌ها، شایعات و اطلاعات ناقص و غلط شوند.
    و در پايان اينكه با توجه به تخصصی بودن موضوع، لازم است رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی، محور، میدان‌دار و مرجع اطلاع‌رسانی برای مردم باشند و ضمن جلوگیری از نگرانی کاذب و بی‌مورد، موجب حفظ آرامش روانی، با دریافت اخبار درست و دقیق موردنیاز مردم در این شرایط شوند.

    1
    1
  4. قم بعنوان شهری که تمام چهل سال نمایندگانی وابسته به حاکمیت داشته چه در مجلس چه شورای شهر عملا شهری مطیع و گوش به حرف است و این باعث شده ترس از پاسخگویی در این شهر عملا وجود نداشته باشد چندین سال است دو شهر بازی سالاریه و ۷۲ تعطیل شده و هیچ کس اعتراضی نکرده در این چهل سال و شاید قبل از ان کنسرتی برگزار نشده سالن تئاتر در شهر نیست یک دونه خارج شهر البته اگه بفهمن آن هم نیست می شود .پس طبیعی است از ابن شهر ساکت صداهای غیر مترقبه ای صادر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا