خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میرسلیم: تحقق شعار سال مستلزم همدلی حکومت و مردم است

مصطفی میرسلیم، منتخب تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هشت عامل جلوی جهش تولید را گرفته است، گفت: تحقق شعار سال الزاماتی دارد که جز با همفکری و همدلی ارکان حکومت و مردم میسر نمی شود.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی میرسلیم با اشاره به شعار «جهش تولید» که از سوی رهبر انقلاب برای سال۱۳۹۹ اعلام شد، تاکید کرد: کشور ما دربرگیرندۀ امکانات مادی فراوان است. به طور متوسط 4 برابر سایر کشورها، نیروی جوان متعهد، مستعد، تحصیل‌کرده و علاقه مند به اشتغال مولد وجود دارد. بنابراین مقدمات لازم برای فعالیتهای تولیدی فراهم است و اگر بخواهیم جهش ایجاد کنیم و از وضع رکود کنونی خارج شویم و به رونق دست یابیم باید موانع را برداریم.

وی ادامه داد: اولین مانع عدم باور برخی از مسئولان است که راه نجات را فقط در سر تعظیم فرود آوردن به بیگانگان و جلب رضایت زورمداران عالم می دانند و گویی اصلا اعتقادی به نتیجۀ سعی و کوشش خودمان و نویدهای الهی ندارند؛ مشکل آنها اعتقادی است و وجود آنها در هر سمتی که باشند، مزاحم تحقق تولید و خودکفایی است چه رسد به جهش در تولید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مشکلات متعدد و مزمن فضای کسب و کار، و دیوانسالاری خفقان آور، رسوخ زد وبند و رفیق بازی در ارکان مختلف کشور از سایر موانع جهش تولید است. عقب ماندگی و بلاتکلیفی نظام بانکی کشور یکی دیگر از این موانع است. نظام بانکی نزدیک 350 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم را در مسیر دلالی های کاذب و فاسد صرف می کنند به جای آن که در خدمت اشتغال مولد قراردهند.

میرسلیم با بیان اینکه وجود برخی حلقه های مفقود در زنجیرۀ تولید یکی دیگر از موانع تولید است، تصریح کرد: رفع این مانع مستلزم برنامه ریزی و جامع نگری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ششمین مانع عدم توازن امکانات و قابلیتها در نقاط مختلف کشور است که به اجرای سیاستهای آمایش سرزمین نیاز دارد، خاطرنشان کرد: هفتمین مانع، عدم تعمیم فرآیندهای دانش بنیان در کانونهای تولید و بیگانه بودن مراکز دانشگاهی ما از نیازهای تولیدی در بخشهای مختلف صنعت و کشاورزی و خدمات است.

میرسلیم در ادامه گفت: هشتمین مانع جهش تولید، تحریم های ظالمانۀ آمریکا است که برای دور زدن آنها باید از ابتکارهای خاص استفاده کرد البته با مباشرت افراد کاردان و میهن دوست.

وی با بیان اینکه تحقق این شعار الزاماتی دارد که جز با همفکری و همدلی ارکان حکومت و مردم میسر نمی شود، تاکید کرد: البته بخش خصوصی باید تقویت شود تا خطر پذیر شود. در این میدان با رفاه طلبی و بدون جرأت و شهامت در خطر پذیری پیشرفتی حاصل نمی شود. اغلب بنگاههای ما در بخش خصوصی چشمشان به راههایی است که به ویژه خواری منتهی می شود؛ این روند قطعا باید اصلاح شود. در دولت یعنی در تمام دستگاههای اجرائی دولتی و نیز عمومی غیردولتی اعتقاد به عملیاتی شدن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی که راه نجات کشور از بن بست اقتصادی کنونی است،باید نهادینه شود؛ پس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چاره ای جز خروج از رخوت ندارد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: دانشگاههای ما باید قطعا تجدید نظر کنند در فرآیند تولید دانش که در حال حاضر بیشتر منحصر شده است به تألیف مقاله برای انتشار در مجلات معتبر خارجی. این نوع تولید، دانش گره های تولید و راههای جهش را نمی تواند بازکند.

میرسلیم در پایان گفت: مجلس برای تنقیح قوانین و رفع کمبودهای قانونی درمورد کارآفرینی و تسهیل کسب و کار باید به صورت جدی و بدون فوت وقت وارد عمل شود و بعلاوه بر فعالیتهایی که در دستگاههای اجرائی به لحاظ اجرای قوانین و مراعات مقررات و خروج از دیوانسالاری باید انجام گیرد، مشفقانه و قاطعانه نظارت کند.البته این اقدام اخیر را نمی توان از مجلس فرتوت دهم توقع داشت و باید منتظر استقرار منتخبان دورۀ یازدهم شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا