خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به بهانه‌ی چهل سالگی رونالدینیو: فرشته‌ی سقوط کرده

ایسنا‌ نوشت: تا چند وقت پیش رونالدینیو مترادف با شادی بود. ستاره ای که به لطف استعدادش بازی های فوق العاده ای به نمایش می گذاشت. نابغه ای که همیشه لبخند بر لب داشت در میان تیم های رقیب هم تحسین می شد. بازیکن سابق بارسلونا از جمله کسانی بود که با عملکرد خارق العاده اش سانتیاگو برنابئو را به تحسین واداشت. او الگویی برای یک نسل بود. با این حال اگر رونالدینیو در زمین بازی توانایی دریبل سایه اش را هم داشت بیرون از آن موفق نبود و بارها با قانون روبرو شد.

ستاره سابق برزیلی ششم مارس به دلیل استفاده از پاسپورت تقلبی دستگیر شد. در چنین شرایطی پلیس پاراگوئه در حال تحقیقات بیشتری در رابطه با جرم های احتمالی دیگر رونالدینیو و بردارش روبرتو است. دستگیری این دو برادر برزیلی موجب شد شبکه ای از باند فساد در پاراگوئه پیدا شود و ۱۵ نفر را راهی زندان کند. آن ها متهم به پولشویی و جعل اسناد هستند.

از آن روزی که پلیس در یکی از هتل های مجلل پایتخت پاراگوئه بازیکن سابق میلان را دستگیر کرد سه در خواست وکلای این بازیکن بازنشسته برای آزادی موقت و یا حصر خانگی توسط دادگاه رد شده است. قاضی اعلام کرد چون کشور در وضعیت اضطراری قرار دارد رونالدینیو باید در زندان بماند و آزادی اش ممکن است باعث مشکل در ادامه تحقیقات شود.

اگر برای مردم جهان وضعیتی که رونالدینیو در آن قرار گرفته است باعث تعجب شده است در برزیل این چنین نیست. او و برادرش سال ها برای موضوعات مختلفی با مسائل دادگاهی روبرو شدند. در جنوب برزیل، جایی که محل امضای قراردادها و تجارت های خانواده رونالدینیو است چهار شکایت در رابطه با بدهی میلیونی مالیاتی وجود دارد.

در نوامبر ۲۰۱۹ یک شکایت گروهی از بازیکن بازنشسته برزیلی و پنج عضو دیگر شرکت “۱۸k رونالدینیو” شد. آن ها متهم به کلاهبرداری شده بودند.  نخستین بار نیست که رونالدینیو به کلاهبرداری متهم می شود. پیش از این در سال ۲۰۱۴ در رابطه با یک شرکت دیگر اتفاق افتاده بود.

ستاره سابق تیم ملی برزیل به پرداخت بیش از ۲ میلیون یورو به خاطر چهار جرم محکوم شد. پاسپورت این بازیکن ضبط و ۵۷ املاکش بلوکه شد. در جریان این پروسه دادگاه حساب‌های رونالدینیو را بررسی کرد که  تنها ۵ میلیون یورو در آن ها وجود داشت. این در حالی است که از او به عنوان یکی از پولدارترین فوتبالیست های جهان یاد  می شود. مجلس فوربس دارایی های بازیکن سابق بارسا را ۸۳ میلیون یورو اعلام کرد.

سرخیو کی روش، وکیل بازیکن بازنشسته برزیلی گفت: تنها اشتباه رونالدینیو استفاده از پاسپورت بود. او تصور می کرد پاسپورت های هدیه داده شد اصل هستند و نمی دانست که تقلبی هستند.

بررسی موبایل های رونالدینیو و برادرش نشان می دهد آن ها در جرایم دیگر مقصر نیستند و کی روش امیدوار است با پرداخت جریمه به خاطر استفاده از پاسپورت تقلبی دو برادر در سریعترین زمان ممکن از زندان آزاد شوند. مشکل اینجاست بسته شدن مرزها و تعلیق فعالیت های دادگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا پروسه رسیدگی به پرونده را به تعویق انداخته است. به همین خاطر رونالدینیو امروز (شنبه) چهل سالگی اش را در یک شرایط عجیب و دور از انتظار در پشت میله های زندان جشن خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا