خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امیر نوری و امیرحسین رستمی هم مشابه تتلو

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «به گذشته بنگريد» درباره‌ی ماجرای دو بازیگر سینما، امیرحسین رستمی و امیر نوری در روزهای اخیر نوشت:

اين روزها دو اتفاق جالب در صداوسيما و فضای مجازی رخ داده كه عبرت‌آموز است. مورد اول يك بازيگر تلويزيون را در برنامه‌اي زنده مي‌آورند كه ناگاه در باره کرونا سخنان خارج از چارچوب مي‌زند و فوري برنامه قطع مي‌شود!! بعد هم آن فرد عذرخواهي مي‌كند و عذرخواهي او نيز از صد تا نقد عليه سيستم بدتر بود.

سپس يك بازيگر ديگر كه پيش‌تر جزو مبلغان ارزش‌هاي رسمي بوده، فيلم بسیار ساده و كوتاهي را در فضای مجازی پخش مي‌كند كه به نوعي تعريض به شعار سال محسوب مي‌شود و مورد هجوم قرار مي‌گيرد و ظاهرا احضار و به قولی بازداشت شده است. احتمالاً يكي دو روز ديگر نيز او با عذرخواهي مشابه سروته قضيه را هم مي‌آورد. در هر دو مورد طرفداران ساختار هم چوب نقد را مي‌خورند و هم چوب عذرخواهي را!

ريشه اين فلاكت و بدبختي رسانه‌اي كجاست؟ از زماني آغاز شد كه ارزش‌هاي رسمي فاقد افراد مرتبط و تأثيرگذار جهت دفاع از آنها شد. تایید ارزش فرهنگي و سياسي را نبايد از زبان ورزشكار و هنرمند گرفت. نه تنها اعتبار ندارد، بلكه چون القايي است و متناسب نان به نرخ روز خوردن گفته مي‌شود، يك روز ديگر هم كه فضا عوض شود سخن ديگري خواهند گفت.

در حقيقت اين وضعيت محصول آويزان شدن نهادها و طرفداران ارزش‌هاي رسمي به نيروهايي است كه اصولاً حرفه‌اي اين كار نيستند و صلاحیت لازم برای ورود در این عرصه را ندارند. بدترين نمونه آن را در جريان تتلو ديديم و اينها نيز عوارض كوچك‌تر آن است.

هنگامي كه كنشگران و صاحب‌نظران اصلي حوزه سياست، فرهنگ و اقتصاد حذف شوند، چاره‌اي جز آويزان شدن به سلبريتي‌های بي‌ارتباط با اين موضوعات ندارند، ولي اين طناب پوسيده و كم‌تحمل‌تر از آن است كه بتوان اين بدن سنگين را به آن آويزان كرد.

بهتر است به اين افراد ناسزا نگوييد. قدري به گذشته خود بنگريد، آن را نقد كنيد و تغيير مسير دهيد. از سلبريتي‌ها براي هيچ حكومتي آب گرم نمي‌شود.

كار چنداني هم با اين افراد نمي‌توان كرد و در نهایت با يك توبه صوري كه صد بار از کار اولیه آنها عوارض بدتری برای سیستم دارد، راضي مي‌شوند، مثل توبه تتلو که زمانی حسرت چنین توبه‌ای را می‌خوردند.

تهدید جانی «امیر نوری» توسط یک «طلبه جهادی»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من به بنوبه خودم رفتار این فردرا درست نمی دانم امادوست عزیز جهادی شما چکاره هستی که برای فرد خاطی تصمیم می گیری!!!یانعوذبالله باید پیامبر باشی یا نفر اول قانون .اینقدر تند نرو ،برات خوب نیست داداش.

    28
    3
  2. سالهای قبل به نام رونق تولید ، اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده بود ولی در عمل تولید داخلی یا از کار افتاد یا مثل قیمت پراید …… ! اقتصاد ملت هم که خودتون میدونین !!!! الان با این تحریم و این فشار اقتصادی این شعار معنی میده ؟

    25
    12
    1. وقتی نام گذاری میشه دولت باید نسبت به اجرای آن پاسخ گو باشد. ببین اگه این نام گذاری ها نباشه و دولت قانونا هم مجبور به پاسخ گویی نباشه دیگه چی میشه؟
      البته این دولت و ناظر آن (مجلس) نقش توأمانی در سستی ها و ناکارآمدی ها دارند.
      در واقع اگه چوب رهبری بالاسر اینها نباشه خدا میدونه چی میشه

      11
      15
  3. بنام خدا. عزیزان توجه کنندآزادی بیان مباینتی بارعایت وادب واحترام بزرگان مذهبی وسیاسی ندارد. غافل ازفرهنگ اصیل خودنباشیم وخودمان را با فلان ملت اروپایی وآمریکایی مقایسه نکنیم. من انتقاد را حتی به سیاست‌های رهبرمعظم غیرمعقول نمی‌دانم امااین نحوه گفتارفلانی یک نوع استهزائ وتوهین دردرون خود داردکه انسان وطن پرست ومذهبی رابه خشم می آورد مگراینکه مغرض یا ساده اندیش باشد. من بیان فلانی راناشی از بی عقلی میدانم. سپاس ازشما که خواندید.

    20
    11
  4. فرانسیس فورد کاپولا تو یه کلیپ چندوقت پیش یه حرفایی راجع به خداو عظمت قرآن زده که آدم باورش نمیشه،جوری سوره حمد رو تفسیر کرد که واقعا شگفت زده شدم،کریستین رونالدو کلی کمک به مردمش کرده در برابر کرونا،بازیگران کره و ژاپن و چین،میلیاردها تومن کمک به مردم دربرابر کرونا کردن،توی آمریکا یک روز رو گذاشتن واسه روز نیایش،اونوقت سلبریتی های ایران،تو این شرایط تبلیغ اجناس،القای خودباختگی و خودتحقیری و کلی احساس و انرژی منفی که آقا ما داریم میمیریم،دین و مذهب و توسل و توکل به خدا رو تمسخر میکنن و رقصو آواز رو باعث شادی و درمان بیماریها و حل مشکلات،میدونن،نه خیری نه کمکی نه حتی یه انرژی مثبت..من کاری به دولت ناکارآمد مون ندارم،و قبول دارم که دولت خیلی کوتاهی کرده و میکنه،ولی سلبریتی های ما هیچ کاری نمیکنم جز تحقیر ملی و مذهبی و ترویج خودباختگی و خودتحقیری و غرب زدگی و دین ستیزی

    3
    1
  5. آقای نوری شما حرف زدن معمولی بلد نیستی شما رو چه ورود به حوزه اقتصاد و سیاست و مسائل راهبردی بنده حامی آزادی اندیشه و آزادی بیانم اگر نقد دارید بیان کنید اما این جا جای لودگی نیست

    6
    20
  6. متاسفانه اشخاصی که فهمی دقیق و کارشناسانه از مسائل سیاسی،فرهنگی و…. ندارند و بواسطه صدا و سیما شناخته شده اند،هرازچندگاهی باطرح مسائل اینچنینی،خوراک رسانه های معاند جمهوری اسلامی را تهیه می کنند.اینان بی شک حیات خویش را در حاشیه میبینند،دقت کنید هروقت حاشبه ای ایجاد کرده اند یا در تلویزیون پرکار شده اند و یا در سینما،این است وضعیت مملکت ما،یکسری از هموطنان عزیزمان در راه سلامت مردم جانفشانی می کنند و از حبات خویش مایه می گذارند و یکسری با طرح مسائل مختلف و ساختار شکنانه و بدون کوچکترین برخورد،به الاف و الوف می رسند،این آقایان لباس خدمت به تن کنند و در بیمارستان های معین کرونا خدمت کنند تا به مردم ثابت کنند در راه مردم جانفشانی می کنند،وقتی امیر حسین رستمی حتی حاضر نیست در برنامه زنده تلویزیونی در جای کسی که کرونا را شکست داده و خود پزشک است و می گوید با ایستادن در جای او،مشکلی ایشان را تهدید نمی کند،بایستد،توقع چیست.
    تریبون را از این افراد ناآگاه می بایست گرفت و هرکس می بایست در تخصص خود سخن بگوید و گرنه توجیه و عذرخواهی مشکل را حل نمیکند.

  7. آخه یکی نیست به این زبون گنده ی مغز فندقی بگه اگه رهبر این چند سال آخر اسم سالها رو به رونق تولید و جهش تولید و…نامگذاری میکنه به خاطر اینه که تو برای تهیه نیازهای با اسلحه به فروشگاهها نری .اگه چشم داشتی و کلیپ ها یی که تو فضای مجازی از کشورهای آمریکایی و اروپایی که در حال غارت فروشگاهها هستند رو میدیدی اونم کشورهایی که از لحاظ ایمنی و بهداشتی قبله گاه شما هستند متوجه اهمیت این جمله رهبر میشدی.خدا شما ها رو شفا نده تا ماها همیشه یه سوژه و سرگرمی تو کشور داشته باشیم ۱

    6
    15
  8. عزیزان. ببیتید به کجا رسیده ایم که ابلهی داره در باره ی شعار سال نظر میده و یا بهتمسخر میگیره. این که حرف زندن عادی رو بلد نیست چطور خودش رو در این حد میبینه که در امورد اظهار نظر کنه. عرچند که متاسفانه جزو ملت ایرانی وباید تحملت کنیم ولی سعی کن حداقل خلقیات انسانی رو رعایت کنی. بوی گند و کثافت شما حانعه رو بهسطوه اورده. لطفا ادم باشید

    2
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا