خرید تور تابستان ایران بوم گردی

الهی! العفو؛ به نام انقلابیون چه‌ها که صورت نگرفته!

سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران در کانال تلگرامی خود نوشت:

الهی! العفو، العفو، العفو، العفو، العفو.

بار خدایا! این ظلوم جهول کفور، در خواب هم چنین رویه‌ای را نمی‌دیدم.

وای بر ما! وای بر ما!

به نام ما انقلابیون چه‌ها که صورت نگرفته!

ما چقدر خام و خواب و خوش‌خیال و خوش‌باور و خوشبین بودیم.

لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.

بار خدایا! تا ما را نیامرزیده‌ای از این دنیا مبر!

▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️

فضلی‌نژاد در مصاحبه‌ای که سال ۸۱ با خلخالی داشته که متن آن در دسترس است، از او سوال می‌کند. در این مصاحبه، فضلی‌نژاد به خلخالی اصرار می‌کند که برای ثبت در تاریخ هم که شده برخی از خطاهایش را بگوید.

خلخالی در جواب می‌گوید: «تاریخ باید نماد دلاوری‌های انقلابیون باشد، حالا خطاهایشان را که نباید بزرگ کرد. مثلا اینکه پاسداران یک برادر دوقلو را به جای دیگری آورده‌اند و من اعدامش کرده‌ام، اینکه نکته مهمی نیست یا مثلا یک گروه بودند که آخر سال ۵۹ فکر می‌کنم دستگیر کردند که اساسا اسلامی بودند، اما خب به ما گفتند که اینها مارکسیست هستند و من بدون فوت وقت از دم تیغ گذراندمشان. بعد هم اعلام کردیم اینان در صف شهدای انقلاب هستند و حقیقتاً هم دروغ نگفتیم.»

فضلی‌نژاد به خلخالی می‌گوید: «یکی برای من تعریف می‌کرد که شما روزی بنا داشتید بیست نفر را با هم محاکمه کنید. جلوی صف آنها رفتید و گفتید یکی در میان از سمت راست، اولی اعدام شود و دومی حبس ابد برود. نفر آخر که حبس ابد گرفته بود، به امید اینکه شاید روزی آزاد شود، گویا خنده‌ای بر لبانش نقش بست و شما تا خنده او را دیدید گفتید حال که این‌طور شد از آخر صف، یکی در میان، اولی اعدام شود و بعدی به حبس ابد رود…»

خلخالی می‌گوید: «آن خنده شیطانی بود. دقیقاً آن صحنه را به یاد دارم…الان شما می‌آیید از دلیل و اثبات دلیل حرف می‌زنید. آن موقع این چیزها نبود اصلا. می‌گفتند فلانی ضد انقلاب است ما هم اعدامش می‌کردیم. آن دسته هم که گفتی همه‌شان محارب بودند. حبس ابد هم با اعدام که زیاد فرقی نمی‌کرد…»
(هفته‌نامه پروین، شماره صفر، ۱۳۸۱ و نک: حاکم شرعی که رد صلاحیت شد/ خلخالی در مسیر انزوا)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بله اقایان این فقط مشت نمونه خروار است.باز هم گلی به جمال سعید زیبا کلام که العفو می گوید .بعضی ها که هنوز هم از این کارها دفاع می کنند.البته این راهم بدانید که بعضی وابستگان جناح راست خیلی بیشتر از خلخالی از این احکام ظالمانه صادر کردند که اسمشان را هم من و هم شما می دانید.به هرحال این اعمال هرگز زیبنده مدعیان مسلمانی نبود.پیامبر صلی الله حتی ابوسفیان راهم پس از فتح مکه عفو کرد .ایا کسانی که با این گونه اعمال به حیثیت اسلام و پیامبر ص ضربه زدند می توانند در قیامت جواب خداوند را بدهند.پس بیایید مثل اقای سعید زیبا کلام زودتر توبه کنیم شاید خداوند مهربان ما را ببخشد.

    5
    1
  2. سلام لطفا اگر این مطلب درست است سند آن را هم ارائه کنید و کلا متن مصاحبه فضلی نژاد رو با خلخالی منتشر کنید انشااله که دروغ است

  3. هفته نامه شماره صفر!!!!!
    فک نمیکنی ممکنه چنین هفته نامه ای با اییییییین شمااااااره صفر وجود نداشته باشه!!!!

  4. کاش شجاعانه از گرایشات غلیظ اصلاح طلبی ایشان در دهه هفتاد هم بگویید.. کاش بگویید که شهید بهشتی خواستار عزل او و جایگزین کردن آیت الله جنتی با او‌شد، کاش بگویید امام در انتهای همان سال ۵۹ دستور عزل او رو داد…

  5. خود اقای زیباکلام چنان … که اگر گفته بشه هیچکس باورش نمیشه.دوستان اقای زیباکلام که امروز شدن غربگدا و ازادی خواه چنان … بودن که وقتی نقل میشه 80 درصد شنونده ها اصلا نمیتونن باور کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا