خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«انسان عاقل از دین انتظار درمان بیماری ندارد»

عباس عبدی در یادداشتی نوشت: انسان عاقل از دین انتظار درمان بیماری ندارد. آنها که این تصور را درست کرده‌اند دکانی برای خود درست کرده و دین را در بن‌بست قرار داده‌اند. کاری که از دین انتظار می‌رود و متولیان آن انجام نمی‌دهند این است که مردم چگونه مواجهه معنوی با این بحران داشته باشند؟

این تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در کانال تلگرامی خود نوشت:

از نکات جالب این است که از نظر علم میان درمان بیمار و ساختن موشک و خودرو فرقی وجود ندارد. ولی برخی از روحانیون و به نام دین، و بر خلاف امور مهندسی در حوزه پزشکی دخالت کرده و این حوزه را تبدیل به موضوعی دینی می‌کنند. مثلا همیشه از شفا یافتن فلان بیمار بر اثر حالات روحی و دینی و تمسک به مقدسات، یا نسخه پیچی بر اساس گفتارهای کم‌اعتبار حرف می‌زنند ولی از توانا شدن انسان برای ساختن یک ساختمان ده طبقه یا موشک به دلیل توسل و این گفتارها سخنی نمی‌گویند.

انسان عاقل از دین انتظار درمان بیماری ندارد. آنها که این تصور را درست کرده‌اند دکانی برای خود درست کرده و دین را در بن‌بست قرار داده‌اند. کاری که از دین انتظار می‌رود و متولیان آن انجام نمی‌دهند این است که مردم چگونه مواجهه معنوی با این بحران داشته باشند؟ اتفاقا الان دین باید پناهگاه مردم باشد ولی پناهگاه معنوی نه پزشکی. آنقدر متولیان دین در اموری که به آنها مربوط نیست دخالت کرده‌اند که کار اصلی خودشان را که معنادار کردن زندگی است فراموش کرده‌اند. و در نتیجه دین را در عرصه عمومی در بن‌بست مضاعف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ظاهرا ایشان از حضرت علی هم [آن‌ور]ترند چون با فرض معصومیت علوی در غالب شدن نظام ایدال آقای نصیری موفق نبودند
    پس خداوند باید معصوم جدیدی بیافریند که مطلوب جناب نصیری ممکن شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا