خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نمی‌دانیم کرونا ساخته آمریکاست یا یک امر طبیعی»

آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ان‌شاءالله ماه های بعدی نیر می گذرد و ویروس کرونا که نمی دانیم ساخته دست آمریکا یا یک امر طبیعی است، خیلی زودتر از پیش بینی ها مهار شده و از بین برود و داروی آن نیز کشف شود. اما در ادامه خواهیم دید کدام تمدن، بهتر می تواند در مواجهه با چنین بحران هایی بهتر عمل کند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه سوم فروردین در دیدار با جمعی از اعضای کادر درمان و پرستاران دو بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و شهید چمران شیراز به عنوان دو مرکز درمانی میزبان بیماران مبتلا به کووید۱۹ ضمن تبریک عید سعید مبعث و نوروز باستانی، گفت: این جلسه نمادی است از تشکر شهروندان شیراز و ایران نسبت به زحماتی که کادر درمان طی این ایام متحمل شده‌اند.

او با اشاره به اینکه کادر درمانی به تعبیری خط اول مبارزه با کروناویروس تلقی می‌شوند، گفت: امروز مردم شما را مثل رزمندگان سال های دفاع مقدس در قلب خود دوست دارند و برای شما دعا و از شما حمایت می کنند.

امام جمعه شیراز در عین حال خاطرنشان کرد: قاعدتا این حمایت مردم از شما باید یک جلوه نمادین داشت و تشکیل این جلسه هم در همین راستا بود، اگرنه دعاها و ابراز علاقه‌ها به شما پرستاران و کادر درمانی، شبانه روزی است و همه متشکر و قدردان زحمات شما هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: طی هفته های گذشته و از زمانی که جهانی بودن بیماری کووید ۱۹ مشخص شد، نگاه اینکه فلان کشور یا فلان شهر درگیر شده است کنار رفت؛ بحث هایی در حوزه های سیاسی و اجتماعی دنیا از سوی برخی صاحب نظران مطرح شد که کرونا می تواند آغازی بر چیدمان جدید جهان باشد و جهان قدرت تمدن های مختلف را در مواجهه با این ویروس محک خواهد زد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه ایران امروز پرچم دار تمدن اسلامی است، گفت: ایران اسلامی در حال درگیر بودن با تحریم‌های همه جانبه، با کروناویروس هم مواجه شده، لذا وضعیت ایران در مواجهه با این مسئله ، با چین یا کشورهای اروپایی نیست.

او با اشاره به اینکه اکنون ماه اول درگیر بودن با این بیماری را پشت سر گذاشته‌ایم، شانتاژهای رسانه‌ای و فضای مجازی در روزهای اول بروز این همه گیری را یادآور شد و اضافه کرد: در روزهای اول به خاطر دارید که چگونه فضاسازی می کردند و مدعی بودند کار ایران تمام است؟

آیت‌الله دژکام با ابراز امیدواری نسبت به اینکه ماه‌های آینده را نیز پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: ان‌شاالله ماه های بعدی نیر می گذرد و این ویروس که نمی دانیم ساخته دست بشر (آمریکا) یا یک امر طبیعی است، خیلی زودتر از پیش بینی ها مهار شده و از بین برود و داروی آن نیز کشف شود. اما در ادامه خواهیم دید کدام تمدن، بهتر می تواند در مواجهه با چنین بحران هایی بهتر عمل کند.

او خطاب به کادردرمانی حاضر در جلسه گفت: شما عزیزان در عرصه مبارزه با این بیماری زحمات بسیاری و سختی‌هاز زیادی را متحمل شده‌اید و مظلومیت امروز شما را در سال‌های اول جنگ تحمیلی هم تحمل کرده‌ایم؛ در آن سال ها هم وضعیت سختی داشتیم اما پایانش مشخص شد که ایرانی ها به برکت اسلام می توانند.

امام جمعه شیراز، تلاش کادر درمانی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در مسیر درمان مبتلایان به کووید ۱۹ را افتخار آفرینی و یک موضوع مهم دانست و در عین حال تاکید کرد که بحث مهمتر آنست که کادر درمانی با تلاش خود به جهان ثابت می‌کند که ایران در اوج تحریم‌های ظالمانه، از این مشکل سربلند خارج خواهد شد.

او ضمن محکوم کردن اقدام انگلیس مبنی بر جلوگیری از تحویل ماسکهای بهداشتی خریداری شده از آن کشور به بهانه تحریم ایران، خاطرنشان کرد: ما و ریشه های عمیق تمدنی ایرانی ها به ما قدرت می دهد که بایستیم و مبارزه کنیم و ان‌شاالله سربلند از این میدان هم بیرون آییم.

امام جمعه شیراز خطاب به حاضران در جلسه و دیگر اعضای کادر درمانی فارس و کشور گفت: شما امروز قدرتمندی تمدن اسلامی و ایرانی را اثبات خواهید کرد؛ به این مسئله افتخار کنید و این از زیبایی های کار است که در میدان جنگ نظامی این کار شکل نمی گیرد بلکه در میدان جنگ علمی و به صورت فناورانه میدان داری می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: اینکه مراجع دینی رسما اعلام کردند هرچه متخصصان بهداشت و درمان بگویند همه اطاعت می کنیم، نشان از قدرتمندی تمدن ایرانی اسلامی است.

او با بیان اینکه مسئله تقابل دین و علم در اروپا تا وقتی کلیسا در گوشه ای نشست و منزوی شد، رفع نشد، خاطرنشان کرد: امروز علمای ما رسما می گویند در اسلام جنگ بین علم و دین وجود ندارد و همراهی و همکاری علم و دین را می‌بینیم و این مسئله را تا به این نقطه نمی رسیدیم نمی توانستیم اثبات کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: ما اعلام کردیم همان طور که در مسائل شرعی پزشکان از ما نظر می خواهند ما نیز در مسئله مربوط به کرونا از آنها اطاعت می کنیم. این اتفاق بحث تقلید را حل کرد چون عده ای سئوال داشتند که تقلید یعنی چه؟ تقلید یعنی اینکه ما در هر موردی به متخصص آن کار مراجعه کنیم. اسلام به میدان آمده است تا به دنیا نشان دهد که روش اصلی زندگی مردم باید اینگونه باشد که در هر کاری متخصصش باید میدان دار باشد.

امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش اعضای کادر درمان و همراهی ملت ایران، بیماری کووید ۱۹ را شکست داده و از این عرصه سربلند خارج خواهیم شد و این موفقیت را به زودی جشن خواهیم گرفت.

براساس این گزارش، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در مسیر مبارزه با کروناویروس و وضعیت فارس ارائه داد.

در پایان هدایایی از سوی مجمع خیرین تامین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس به کادردرمانی خط مقدم مبارزه با کووید۱۹ اعطاء شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا