خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پناه به پدران امت

سیدمحمدناصر تقوی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «پناه به پدران امت» نوشت:

در روایتی مشهور از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است که خطاب به امیر مومنان فرمود:

يَا عَلِيُّ أَنَا وَ أَنْتَ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ (اى على! من و تو پدران اين امت هستيم. /أمالی صدوق, جلد 1 , صفحه 657/ المجلس الرابع و التسعون)

امروز روز مبعث پیامبر گرامی اسلام است و در روزهای پایانی ماه رجب که ماه ولایت است قرار داریم و نیز در آستانه ماه شعبان که ماه پیامبر است.

در این روزها که روزهای منسوب به پدران دلسوز و عزیز امت است، برای رفع این همه غم ها و گرفتاریهایی که جامعه ما را فراگرفته و خصوصا این ابتلای عام و بیماری فراگیر ، مانند فرزندان یوسف که خاضعانه نزد پدر رفتند و از او خواستند که از اعتبار و وجاهت خود در نزد پروردگار بهره گرفته و از او برایشان طلب استغفار نماید، چه نیکوست که ما هم با یادآوری و اعتراف به خطاهای خود، خصوصا آنچه مربوط به حق الناس می باشد، نزد پدران خود محمد(ص) و علی (ع) برویم و در خواست کنیم:

يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ ( یوسف/ ۹۷)

ای پدر عزیز! ای پیامبر رحمت!
ای پدر مهربان! یا امیر المؤمنين!
ما فرزندان خطاکار نزد شما آمده ایم تا برای ما از خداوند طلب مغفرت کنید.

ای حضرت حبیب الله! ای پیامبر عزیز و مهربانی که در آستانه ماهی هستیم که فرمودی ماه من است! پروردگار عزیزت مگر وعده نفرمود:

وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّـهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا.نساء/64

(و اگر آنان[ خطاکاران و گنهکاران ] هنگامی که بر خود ستم کردند، نزد تو می آمدند و از کردار خود از خداوند طلب مغفرت می کردند و تو [ نیز ] برای آنها مغفرت و آمرزش می‌خواستی، در اینصورت بی تردید خداوند را بسیار توبه‌پذیر و مهربان می‌یافتند)

و اکنون این ماییم که به خود ظلم کردیم و با اعتراف بر آن، نزد تو آمدیم تا برایمان استغفار کنی

مطمئن هستیم که مهر پدرانه شما آنگونه است که درخواست ما فرزندانت را هرچه هم خطاکار و مستحق ملامت و مجازات ، رد نخواهی کرد.

در این واپسین ساعات عید بعثت و برانگیختگی پیامبر رحمت و در آستانه ماه مبارک شعبان، چونان فرزندان خطاکار و پشیمان یعقوب، عیدی خود از پدر امت را طلب استغفار او برای خود بخواهیم.

امید که از مهر و شفقت پدرانه اش بهره مند شده و خود را مشمول وعده مغفرت و رحمت الهی سازیم.

آمین یارب العالمین!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا