خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صداوسیما برای انتشار اعترافات مسافران مجوز قضایی داشت؟

احسان گل محمدی روزنامه نگار در یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت: یکی از بزرگواران نکته‌ای در مورد نحوه رفتار صداوسیما با مسافران نوروزی ۹۹ مطرح کرد که به نظر جای تامل دارد، اما قبل از آن باید گفت که سفر در نوروز بی انصافی بود آن هم در شرایطی که پرستاران و پزشکان اینگونه خواهرانه و برادرانه از وخامت اوضاع و ضرورت خانه نشینی گفتند، بهتر این بود گوش می‌دادیم و حتی اگر کار ضروری داشتیم در خانه می‌ماندیم اما عده ای به هر دلیل و یا توجیهی کار خود را کردند و رفتند، مسافران نوروزی حتما کار اشتباهی کردند و اگر یک نفر از این بی توجهی آنها به کرونا مبتلا شود حتی و بی برو و برگرد مقصرند اما چند نکته: 

صداوسیما بعد از هجوم مسافران به عوارضی‌ها رفت و مسافران را شماتت کرد که کجا می‌روید؟ چرا می‌روید؟ و…. اول اینکه در کدام بند قانون این اجازه به صداوسیما داده شده تا اینگونه مسافران را بازجویی و تحقیر کند تا آنها مجبور شوند جلوی دوربین اینگونه توجیه بیارند و از زندگی‌شان بگویند! سوال بعدی اینکه آیا صداوسیما از این افراد برای پخش مصاحبه‌شان اجازه گرفته است؟ 

اینکه رسانه‌ها حق انتشار تصاویر قاتلین زنجیره‌ای را بدون مجوز ندارند ولی فیلم اعترافات مسافران نوروزی پخش می‌شود، جای تامل دارد! 

اینکه سفر رفتن در این شرایط بلاشک درست نیست جای خود اما وقتی جاده‌ها مسدود نمی‌شوند و تنها توصیه می‌شود که به سفر نروید کار غیرقانونی صورت نگرفته که افراد را مجبور کنند تا بگویند به کجا و چرا می‌روند! 

حقوق‌دان نیستم اما به نظر می‌رسد این موضوع نقض حقوق شهروندان باشد هرچند آنها کم توجهی کرده باشند.

به قول دوستی، صداوسیما استادتمام تبدیل فرصت به تهدید است از مقصر جلوه دادن صرفا مردم تا …..

راستی آقای عسگری ای میدان دار و اداره کننده جامعه، پایتخت امشب هم قرار است مانند شب گذشته پخش شود؟ اگر روال قرار نیست تغییر کند بگویید که از بازار سیاه نسخه بدون تبلیغات آن را تهیه کنیم!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. احسنت من هم موافقم
    ولی مانند اکثرموضوعات که در ایران جناحی نگاه میشود شماهم جناحی نگاه کردی.کاش همزمان نحوه پوشش مراسم خاکسپاری سردار اسداللهی را هم که به بدترین شکل ممکن توسط عزیزان وزارت بهداشت در فضای مجازی انجام شد را هم نقد میکردی

  2. سلام
    از عملكرد صدا و سيما در اينخصوص تشكر و حمايت مي كنم.
    اميدوارم براي هيچ خلاف كاري خط قرمز تعريف نكنيم.

    1
    1
  3. چه دلیل خوبی اورده! ما از قوه قضائیه مجوز داشتیم! صحبت از قانون و جوابگوئی شد ندا رو به رفیق شفیقش رسوند که یه مجوز (چیزی نیست که یه تیکه کاغذه) برا ما جور کن که اگه شکایتی شد ما برنده باشیم!

  4. اینکه دو تا بچه ی من بیشتر از یک ماهه که توی خونه قرنطینه شدند، انصافه؟
    ما که خونه موندیم، بلد نیستیم بریم مسافرت؟ ما حق شهروندی نداریم؟
    بعد دوهفته دیگه همین موجوداتی که حیفه اسمشون رو آدم بذاریم، برمیگردند و با خودشون بیماری رو دوباره پخش می کنند. مملکت تعطیله. ملت یک ماهه اسیر شدند. بعد شما این جوری نتیجه گیری می کنی؟ داداش داری اشتباه می زنی.. داری قیمه ها رو می ریزی تو ماست..
    متاسفانه با همچین آدمایی شدیم ۸۳ میلیون…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا