خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدعی طب اسلامی در قرنطینه‌ی بیمارستان‌ها کیست؟

مرتضی کهنسال یکی از شاگردان عباس تبریزیان در اقدامی عجیب به بیمارستان‌های گیلان و اصفهان سر زده و با ورود به بخش قرنطینه از خود فیلم‌هایی گرفته که نشان می‌دهد مشغول مداوای بیماران مبتلا به ویروس کروناست.

رویداد۲۴ در گزارشی نوشت: اگر فکر می‌کنید دکان خرافات سنتی با عباس تبریزیان و حسین روازاده بسته شده، سخت در اشتباهید. مرتضی کهنسال یکی از مدعیان طب اسلامی و سنتی و از شاگردان عباس تبریزیان در روزهای گذشته ثابت کرد هنوز بسیارند جماعتی که به خرافاتی عجیب پایبند هستند و معتقدند با فرو کردن روغن بنفشه در مقعد و کارهایی از این دست و بدون رعایت قرنطینه می‌توان بحران ویروس کرونا را شکست داد.

ماجرا از این قرار بود که فردی به نام مرتضی کهنسال بدون ماسک و دستکش به بیماران بستری در قرنطینه یک بیمارستان سر زد و ماده‌ای را به انگشت خود می‌مالید و آن را دور دماغ بیماران می‌کشید و با ژستی فاتخانه می‌گفت: «در یک بیمارستان مرجع [بیمارستان معین مخصوص بستری شدن بیماران مبتلا به ویروس کرونا] حضور دارد و این فیلم را باید برای کسانی فرستاد که می‌گفتند هرکسی در بیمارستان قدم زد، هم استعفا می‌دهد و هم در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی را می‌بندد!»

مرتضی کهنسال البته در ویدئویی که منتشر کرده، خط و نشان می‌کشد که فیلم‌های دیگری همراه است و سپس به کار خود در قرنطینه بیمارستان ادامه می‌دهد.

اینکه چه کسی به مرتضی کهنسال اجازه داده در قرنطینه یک بیمارستان حضور یابد، موضوعی است که هنوز مشخص نیست و تنها گفته شده با استفاده از لباس خود نگهبانان بیمارستان را فریب داده است. مهمتر اینکه او پس از ارتباط با افراد کاملا مبتلا، هماکنون آزادانه در هر می‌چرخد و احتمال انتقال ویروس کرونا را به شدت بالا برده است.

سازمان نظام پزشکی البته در واکنش به حضور مرتضی کهنسال شاگرد عباس تبریزیان واکنش نشان داده و این حرکت را مصداق تشویش اذهان عمومی خوانده و نوشته ««این شخص که به اعتبار لباس‌اش به بیمارستان و بر بالین بیماران رفته و کسی هم جلو او را نگرفته، بدون حفاظت شخص بوده و بخت گرفتاری‌اش بالا و چه بسا الان ناقل است و در جامعه رفت‌وآمد دارد. با انگشت غیربهداشتی در ظرفی می‌زند و شاید با همین انگشت به صد‌ها نفر دیگر هم زده.همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی‌دفاع کشیده، همین انگشت پر از عفونت را دوباره به دهان و بینی بیمار دیگر می‌کشد و لابد دیگران را هم! از این حرکت فیلم می‌گیرد و پخش می‌کند تا تظاهر کند همه اشتباه می‌کنند و او با طب اسلامی مسوول مداوای بیماران است. مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟»

نکته عجیب اینکه در این روزها افرادی که به شوخی در اینستاگرام خود تصاویر طنز بارش بادمجان را منتشر کردند، دستگیر شدند اما با کسانی که عامدانه رفتاری دارند که جان مردم را به خطر می‌اندازند، برخوردی نمی‌شود.

مرتضی کهنسال روحانی اهل لنگرود استان گیلان و از شاگردان عباس تبریزیان است. سایت فرارو نوشته او ابتدا به یکی از بیمارستان‌های گیلان رفته و بعد از آن به اصفهان سفر کرده و در یکی از بیمارستان‌های اصفهان همان اقدام خود در گیلان را تکرار کرده است.

کهنسال سال‌هاست در گیلان و قم مشغول است و اقدامات خود را با عنوان «طب اسلامی» انجام می‌دهد. منابع خبری درباره او نوشته‌اند که اطراف لنگرود سوله‌ای دارد که انواع گیاهان را با عنوان داروی اسلامی تولید و از طریق نمایندگی‌های خود در کشور می‌فروشد‌.

تصویری از مرتضی کهنسال در کنار عباس تبریزیان
تصویری از مرتضی کهنسال در کنار عباس تبریزیان

پیش از آنکه نام او به خاطر اقدامش در بیمارستان برسر زبان‌ها بیفتد، فایل صوتی و تصاویری از او به همراه سه آخوند دیگر منتشر شد که نشان می‌داد در جلسه ستاد بحران قم نیز حضور دارد. مرتضی کهنسال به همراه فردی به نام تقی زاده در این جلسه حضور دارد و می‌گوید: «آمده صدایش را به گوش رهبری برساند.»

تقی‌نیا در همان جلسه گفته ۱۲ سال در حوزه طب اسلامی زحمت کشیده است اما بین او و یکی از حاضران در جلسه بر سر مدرک تحصیلی‌اش جدال لفظی رخ می‌دهد و فرد مذکور به وی می‌گوید: «از کجا در زمینه طب اسلامی مدرک گرفته‌اید» و تقی نیا پاسخ می‌دهد: «از حوزه». پزشک در جواب می‌گوید: «حوزه علمیه صلاحیت دادن مدرک پزشکی را ندارد.» تقی نیا هم پاسخ می‌دهد: «آیا امام صادق هم صلاحیت ندارد و …»

در ادامه تقی زاده به انتقاد از اقدامات بهداشتی انجام شده می‌پردازد و می‌گوید: تا کی و کجا می‌خواهید همه جا را با الکل ضد عفونی کنید و ماسک بزنید. وی همچنین مدعی می‌شود که در تاریخ اسلام سابقه نداشته ۱۲۰ جنازه را بدون غسل و کفن و در گور دسته جمعی دفن کنند. مگر حرم اهل بیت ریسک پذیر است. مگر شفاخانه حضرت رضا پنجره فولاد نیست. به چه مجوزی آنجا را با الکل و مواد دیگر، ضد عفونی کردید؟

این روزها که بحران شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسیده، افرادی که با ندیده گرفتن مسائل بهداشتی جان مردم را به خطر می‌اندازند نیز در حال افزایش هستند؛ آنها که در حرم حضرت معصومه را می‌شکنند؛ آنها که ضریح را لیس می‌زنند؛ آنها که مالیدن روغن بنفشه بر مقعد تجویز می‌کنند، نمونه‌ای از همین افراد هستند که اوج مشکلات همچنان بر بحران‌ها می‌افزایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. اولا استاد کهنسال به دعوت خانم چنگیز به بیمارستان رفتند نه سر خود
      دوما علت فوت اون بیمار، عطر استاد کهنسال نبود!
      لطفا جانب انصاف را رعایت کنید.

  1. چرا شما روی خود آخونده زوم نمی‌کنید که چرا خودش مریض نشده با اینکه تماس با بیماران داشته تا قبل این همه می‌گفتند اگر این آخوند راست میگه بیاد به این بیماران کرونایی کمک کنه اگر جرعت داشته باشد!؟ و این آقا ثابت کرد به کاری که می‌کند اعتقاد دارد و به هیچ عنوان مریض نمی‌شود و پوزه این اشخاص را به خاک مالید با این کارش. درود به شرف این آخوند شجاع و اشراف به علم و طب اسلامی. جای تعجب هست که خودش کاریش نشد. به جایی که مثل چینی‌ها از علم سنتی کمال استفاده را کردند باید ما هم ببینیم این آخوند چه روشی را امتحان کرده که هیچیش نشده و استفاده کنیم از علم این اخوندها

    4
    1
  2. کرونابزرگترین دروغ قرن بود خداراشکر که مابه حرفهای افرادی چون کهنسال وتبریزیان گوش کردیم وواکسم نزدیم

  3. اولا خیلی نا اگاهید که هیچی از طب اسلامی نمی دونید
    طبی که بیش از هزار سال هست که درمان میکنه

    ثانیا طب غربی و عقب افتاده دیگه کارایی نداره و توان درمان هم نداره، نمونه اش همین سرطان که نمیتونه درمان کنه ولی طب اسلامی سرطان رو درمان میکنه

    در پایان باید بگم که شما زیاد خودتون رو به زحمت نیندازید و فکر نکنید چون ظرفیتتون همینقدر بیشتر نیست، شما راحت باشید

  4. بیشترین فایده طب اسلامی چه بود؟

    ✅مبانی محکم
    ✅درمان واقعی بیماران
    ✅هزینه های کم
    ✅سهولت دسترسی
    ✅تشخیص آسان بیماری ها
    ✅داروهای معجزه گر
    ✅بومی و غیر وابسته بودن
    ✅ترویج آسان و فراگیر
    ✅ادبیات ساده و قابل فهم
    ✅داشتن رابطه مهندسی با بخش های دیگر تمدنی
    ✅در راستای اثبات عدالت الهی بودن
    ✅داشتن سابقه ای به طول تاریخ بشری
    اما بیشترین فایده طب اسلامی
    اثبات پوشالی بودن نظام آموزشی غرب و مدرک گرایی دروغین آن بود.
    خداوند ما را آزاد آفریده است، بیاید از اسارت نظام آموزشی غرب آزاد شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا