خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش کاندیدای زن اصلاح طلب به مصوبه جریمه بدحجابی

نشست هم اندیشی کاندیداهای زن ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان با جمعی از اعضای مجمع مدیران رسانه‌ای برگزار شد.

 

به گزارش انصاف نیوز، در این نشست که به میزبانی کمیته بانوان حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، کاندیداهای زن ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در هم اندیشی با مدیران رسانه و جمعی از خبرنگاران به تبیین برنامه‌ها و رویکرد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در مجلس آینده نسبت به حوزه زنان و خانواده و دیگر موضوعات محل دغدغه پرداختند.

 

سهیلا جلودار‌زاده، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر از جمله کاندیداهایی بودند که به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ گفتند.

 

ذوالقدر: در مجلس آینده همسو با دولت خواهیم بود

فاطمه ذوالقدر در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه زنان کاندیدای اصلاح طلب نسبت به عملکرد مجلس نهم به ارائه آماری از میزان فعالیت فراکسیون زنان مجلس نهم در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: آمارهایی از فعالیت‌های پیشین نمایندگان زن در مجلس بیانگر آن است که حضور زنان بسیار کمرنگ بوده و با سطح توقع جامعه هم خوانی نداشته است.

وی با اشاره به رویکرد «ائتلاف ۹۲- گام دوم» متشکل از نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و حامیان دولت گفت: برنامه و هدف ما این است که در مجلس آینده با دولت همسو باشیم و هم گام با دولت برای حل مشکلات همراهی داشته باشیم و بنابراین از جنجال‌های سیاسی بیهوده که موجب اتلاف وقت مجلس می‌شود پرهیز خواهیم کرد.

ذوالقدر ادامه داد: به عبارت دیگر تلاش می‌کنیم با شناسایی واقعیت مشکلات موجود در جامعه به جای آنکه به بهانه جویی و شانه خالی کردن از مسئولیت بپردازیم به ارائه راهکار مناسب خواهیم پرداخت.

نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم، با اشاره به شعار انتخاباتی «ائتلاف  ۹۲- گام دوم» تاکید کرد: همانطور که مطرح شده است شعار ما ایجاد ثبات اقتصادی در سایه آرامش و امنیت است که مجلسی معتدل و همسو با دولت می‌تواند در این مسیر محکمتر قدم بردارد.

او با اشاره به برنامه زنان اصلاح طلب نسبت به مطالبات زنان گفت: چنانچه با کسب آرای مردم به مجلس راه یابیم در ابتدا نماینده کل مردم خواهیم بود ولی به عنوان یک زن به طور طبیعی دغدغه‌های اساسی نسبت به حل مشکلات و مسائل زنان خواهیم داشت که در این میان ارتقاء سطح امنیت و جایگاه اجتماعی زنان و اشتغال بانوان از جمله مواردی است که بنا داریم در مجلس آینده به آن بپردازیم.

پروانه مافی: یک نماینده خانم، نماینده کل مردم است

پروانه مافی دیگر کاندیدای زن ائتلاف «ائتلاف ۹۲- گام دوم» با تاکید بر اینکه نباید نگاه جسنیتی نسبت به نمایندگی مردم در مجلس داشت گفت: یک نماینده زن وقتی رای می‌آورد رای خود را تنها از زنان نمی‌گیرد بلکه از تمامی آحاد جامعه آن را اخذ می‌کند. بنابراین خانمی که از زنان و مردان رای می‌آورد باید هم برای زنان و هم برای مردان کار کند. بنابراین نمی‌تواند برای گروهی ویژه کار کند.

او با بیان اینکه «دو وظیفه اساسی برای هر نماینده‌ای مشخص شده است که یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است» گفت: در مجلس فعلی اگر نظارت بر اجرای قوانین به درستی انجام می‌شد مشکلات و گرفتاری‌ها و صدمات نظام حاصل نمی‌شد. به همین دلیل امام فرمودند مجلس در راس همه امور است.

مافی با اشاره به برخی طرح‌ها و لوایح مجلس نهم در حوزه زنان گفت: به تازگی در حوزه اجتماعی برای زنان بد حجاب جریمه گذاشته‌اند ما نمی‌خواهیم مجلس آینده کرامت زن را اینگونه تنزل دهد. بلکه باید طرح‌هایی به تصویب برسد تا زنان خود برای حفظ حجاب علاقمند باشند. از نظر من مطالبات مردم از نمایندگان بسیار با اهمیت است چرا که نظارت مردم بعد از ورود نمایندگان به مجلس پر رنگ‌تر باشد چرا که نمایندگان باید پاسخگو باشند.

مافی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های زنان اصلاح طلب در مجلس برای افزایش حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی گفت: شایستگی و توانمندی دو شاخصه مهم برای سپردن مسئولیت به افراد است و تفاوتی در جنسیت آن نمی‌کند اما ضعف بزرگی وجود دارد و آن این است که فضای لازم برای تجربه زنان و آزمون و خطا وجود ندارد. بنابراین باید حاکمیت فضای لازم برای حضور زنان را مهیا کند.

 

جلودار‌زاده: هفتم اسفند برجام دو را رقم خواهد زد

سهیلا جلودار‌زاده دیگر کاندیدای زن ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان نیز با تاکید بر اینکه مردم با حضور در انتخابات هفتم اسفند ماه «برجام دو» را رقم خواهند زد گفت: «برجام دو» در مساله حقوق ملت است و هماهنگی بین دولت و ملت به وسیله مجلس و پایدار کردن این رابطه به وسیله قانون است. در مورد مسائل اقتصادی که اقیانوسی است که جامعه کارگری در آن دست و پا می‌زند وضعیت خیلی بدی است و این به وضعیت عمومی نماینده بر می‌گردد و زن و مرد نمی‌شناسد. ما در راستای توسعه اقتصادی ۱۴۰۴ تلاش خواهیم کرد و برای این منظور یک هماهنگی سه جانبه بین دولت، مجلس و تشکل‌های مردمی نیاز داریم.

او تصریح کرد: مشکل بزرگی که فعلا وجود دارد مساله رکود و عدم رونق اقتصادی است. فکر می‌کنم در مرحله اول باید مساله رونق اقتصادی را در دستور کار قرار داد. در لیست اصلاح طلب‌ها تجربه‌های خوبی در حوزه دولت و مجلس وجود دارد از جمله آقای دکتر عارف که می‌تواند برنامه مدونی را برای بخش اقتصادی ایجاد کند. ما باید از خام فروشی به سمت ایجاد صنایع تکمیلی و سرمایه گذاری در بخش‌های اشتغال زا حرکت کنیم.

جلودار‌زاده در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های خود در مجلس آینده گفت: رویکرد برنامه‌ای من مبنی بر ایجاد جریان اصلاح تفکر در کشور است. امروز به گونه‌ای شده است که انگار همیشه باید دو جناح شکل بگیرد و یکی مظلوم باشد و دیگری ظالم. این تفکر باید از بین برود و تفکر دیگری حاکم شود که همه حقوق خود و دیگران را دنبال کنند. در مورد مسائل اقتصادی و سیاسی نیز همین است نباید به یک باور غلط پیابند بود. به عنوان مثال در حوزه کارگری فقط به جنبه رای نگاه شده است اما در مسائل کلان اقتصادی و سیاسی به جامعه کارگری توجه نمی‌شود در حالی که ما کارگر فوق لیسانس و لیسانس داریم و نباید تفکر خلاق آن‌ها را سرکوب کنیم. وقتی می‌گوییم کارآفرین، یک کارگر هم می‌تواند کارآفرین باشد.

او با اشاره به اقداماتی که در حوزه زنان از مجالس گذشته تاکنون داشته است افزود: در حوزه زنان بر روی طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار کارهای زیادی انجام دادیم که همه مطالعات آن انجام شده و آماده اجرایی شدن است. اجرای این طرح چند فایده دارد که اولین آن رفع فقر در بین خانواده‌ها و نهادینه شدن فرهنگ کار در جامعه است.

جلودارزاده در پاسخ به پرسشی درباره میزان تعهد زنان برای رای بخشی به زنان کاندیدا گفت: من معتقدم که زنان لیست اصلاح طلب توانمندی‌های بیشتری نسبت به سایرین دارند اما همه زنان بهتر است به زنان رای بدهند و زنان اصولگرا نیز به زنان اصولگرا رای بدهند. ما در روزهای باقی مانده تلاش می‌کنیم که رای خاکستری باقی نماند و همه باید پای صندوق رای بیایند چرا که لازمه شکست جریانی که قانون را پیش از موعد اصلاح کرد تا لیست آن‌ها وارد مجلس شود، امیدش به مشارکت کمتر مردم است. اگر مردم پای صندوق رای بیایند این لیست اصلاح طلبان است که وارد مجلس می‌شود.

همچنین جلودار‌زاده با اشاره به ترکیب زنان حاضر در ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان تصریح کرد: زنان حاضر دارای شایستگی و تجربه‌های بسیار خوبی هستند و قطعا با حضور در مجلس با کسب تجربه‌های دیگر می‌توانند در عرصه نمایندگی مردم و تصویب قوانین متوازن تاثیر بسازایی را داشته باشند.

 

الیاس حضرتی: با مشارکت حداکثری مردم موج تغییر ایجاد می‌شود

الیاس حضرتی دیگر کاندیدای ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان نیز که به عنوان می‌ه‌مان در این نشست حضور داشت، با حضور در کنار دیگر کاندیداهای ائتلاف اصلاح طلبان با تاکید بر ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: ما همه تلاشمان مشارکت حداکثری است. باید تلاش کنیم که مردم در تهران به لیست رای بدهند. لیست اصلاح طلبان زمانی خوب رای می‌آورد که مشارکت بالا باشد. بر اساس نظرسنجی‌هایی که تاکنون مشاهده کرده‌ام میزان مشارکت مردم در انتخابات ۶۸ درصد در سراسر کشور است که این حضور قابل توجهی خواهد بود و البته مطمئن هستم که تا زمان انتخابات بالای ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: از تمام بزرگان درخواست می‌کنیم که از مردم دعوت کنند تا پای صندوق‌های رای بیایند و با مشارکت حداکثری موج تغییر ایجاد خواهد شد و اینکه چهره مشهوری در معرض رای مردم قرار نگرفته است از موضوعیت خارج می‌شود و لیست اصلاح طلبان رای به طور کامل رای خواهد آورد.

 

در ابتدای نشست هم اندیشی کاندیداهای زن ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان با مجمع مدیران رسانه‌ای به میزبانی کمیته بانوان حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، فاطمه هاشمی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو گفت: انتخابات جمعه به دلیل شرایط داخلی و بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه تعداد رای دهندگان بیشتر باشد علاقمندی مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد و نشانه تاثیر مردم در سرنوشت خودشان است.

هاشمی تصریح کرد: در سالهای گذشته مشکلاتی در جامعه ما به وجود آمده که نیازمند تغییرات و اصلاحات بود که حضور مردم نشان داد علاقمند لازم برای اعمال تغییرات وجود دارد. به همین دلیل یکبار دیگر باید باید مردم را تشویق کرد تا به منظور تحقق کامل خواسته‌ها خود پای صندوق‌های رای حاضر شوند و‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، مخالفین هم حضور داشته باشند و نظر خود را اعلام کنند چرا که ما اعتقاد داریم نظام جمهوری اسلامی بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت استوار است. جمهوریت خواست اراده و رای مردم است که باید به این امر توجه بیشتری کرد.

او افزود: ما به دنبال آن هستیم که تعداد زیادی از بانوان تایید صلاحیت شده وارد مجلس شوند که خوشبختانه در لیست ائتلافی ۸ نفر از بانوان حضور دارند که ۲۷ درصد لیست محسوب می‌شود. ما باید مردم را تشویق کنیم تا به بانوان کاندیدا رای دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا