خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو پاره شدن جبهه اصلاحات با رای شکننده درباره‌ی انتخابات

مصوبه‌ی جبهه اصلاحات مبنی بر «توصیه‌ای برای پیش ثبت‌نام نداریم» که خبر آن روز یکشنبه اعلام شد با رای شکننده‌ی ۱۹ به ۱۶ به تصویب رسیده است که باعث دو پاره شدن این جریان، همراهی بخش میانه‌روی آنها با دیگر میانه‌روها یعنی جریان اعتدالی و اصولگرایان معتدل در انتخابات خواهد شد.

به گزارش انصاف نیوز، در این جلسه که فضای آن سنگین توصیف شده است، در رای‌گیری آخر، پنج پیشنهاد مطرح شد ولی هیچکدام رای نیاورد و در نهایت پیشنهاد خود هیات رئیسه با میزان شکننده‌ای رای آورد.

پیشنهاد علی صوفی و پیشنهاد تقریبا مشابه شهیندخت مولاوردی که می‌گفتند قید «نفیا یا اثباتا توصیه‌ای نداریم» هم در این جلسه مطرح بود ولی جلسه به سمت گزینه‌ی «توصیه‌ای برای پیش ثبت‌نام نداریم» رفت. به گفته‌ی یکی از اصلاح طلبان به انصاف نیوز یکی از دلایل این رای‌گیری شکننده به مدیریت جدید این جبهه برمی‌گردد.

با توجه به نتیجه‌ی این رای‌گیری، پیش‌بینی می‌شود که احزاب اعتماد ملی، کارگزاران، ندا، توسعه و شخصیت‌هایی مانند بهزاد نبوی و اسماعیل گرامی مقدم برای انتخابات پیش روی مجلس از پیش‌‌ثبت‌نام دفاع کنند، همچنان که گرامی مقدم امروز در روزنامه‌ی اعتماد موضعی در این راستا گرفته است و بهزاد نبوی نیز دو هفته پیش در مصاحبه با انصاف نیوز موضع‌گیری کرده بود.

جمعی از نزدیکان و اعضای این احزاب و شخصیت‌ها در روزهای اخیر برای پیش‌ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان آماده شده‌اند.

از سوی دیگر در روزهای اخیر جریان اعتدالی که با حسن روحانی شناخته می‌شود و همینطور جریان اصولگرایان معتدل که علی لاریجانی نماد آن است هم در حال آماده شدن برای پیش‌ثبت‌نام هستند.

در ماه‌های اخیر موضوع تشکیل شورای میانه‌روها با پیش‌بینی وضعیت پیش آمده مطرح شده بود. این جریانات در انتخابات سال‌های ۱۳۹۲، ۹۴، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۰ همگرایی‌هایی را با هم داشته‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باید این اتفاق را به فال نیک گرفت. جریان اصلاحات اگر داعیه‌ی مدیریت جامعه در دوران پسا۱۴۰۱ است، حتماً باید یک پوست‌اندازی اساسی بکند. جریان اعتدالی و میانه‌رو توان این کار را ندارد. باید را را برای کسانی که دنبال نجات ملی هستند گشود.

    5
    6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا