خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اثر کرونا بر اقتصاد آمریکا

جیمز بولارد، مدیر دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در آتلانتا به تشریح آخرین تحولات اقتصادی کرونا پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، بولارد در سخنانی عجیب از احتمال کاهش ۵۰ درصدی حجم تولیدات ناخالص داخلی آمریکا و رسیدن نرخ بیکاری به ۳۰ درصد تا پایان سه ماهه دوم امسال بر اثر شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

مدیر دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در آتلانتا در بخش دیگری از سخنان خود با ناکافی دانستن لایحه پیشنهادی یک تریلیون دلاری دولت برای حمایت از کسب و کارها و تقویت رشد اقتصادی، خواستار افزایش این مبلغ به ۲.۵ تریلیون دلار شد. بولارد با تاکید بر آمادگی بانک مرکزی برای انجام اقدامات بیشتر حمایتی گفت: همه گزینه ها روی میز است. بازارها با نوسانات کم سابقه ای مواجه هستند و اگر لازم باشد، کارهای بیشتری با استفاده از اختیارات اضطراری خود انجام خواهیم داد.

بولارد هم چنین از کاخ سفید و کنگره خواست تا هر چه سریع تر به پاسخی منسجم و هماهنگ برای غلبه بر بحران کنونی ایجاد شده بر اثر کرونا برسند و حمایت از بازارها و کسب و کارها را در اولویت قرار دهند. بولارد افزود: این یک شوک واقعا بزرگ است و تلاش می کنیم تا به سریع ترین و بهترین راه برای غلبه بر آن دست یابیم.

این مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که بانک مرکزی به منظور تزریق نقدینگی بیشتر به بازارها بر میزان خرید اوراق قرضه خود خواهد افزود: یکی از کارهایی که روی آن متمرکز شده ایم خرید مستقیم از شرکت ها است. برنامه خرید اوراق قرضه ما مشابه کاری خواهد بود که بانک مرکزی اروپا اکنون انجام می دهد.

وی پیش بینی کرد که در سه ماهه سوم امسال، وارد دوره گذار از کرونا شویم: از سه ماهه پایانی سال شاهد بازگشت تدریجی سطح تولیدات به میزان قبل از بحران خواهیم بود و شهروندان در اقتصاد رویکرد خرج کردن را جایگزین پس انداز خواهند کرد.

پیش از این نیز برخی از بانک های بزرگ آمریکایی نظیر جی پی مورگان و گلدمن ساکس در گزارشاتی جداگانه پیش بینی کرده بودند رشد اقتصادی آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا بین ۱۲ تا ۲۰ درصد کم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا