خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه حزب اعتماد ملی درباره نشست سازمان ملل

حزب اعتماد ملی درباره نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

نشست مجمع عمومی سازمان ملل جایگاه نمایش دستاوردها و ترسیم چشم‌اندازها و برنامه‌هایی است که هر دولتی برای رسیدن به اهداف ملی و جهانی خودش ارایه می‌کند. سخنان نمایندگان عالی کشورها در این همایش سالانه نشان‌دهنده میزان هماهنگی و همراهی برخی کشورها و اختلاف نظر ایشان با پاره‌ای دیگر از برنامه‌های کلان جهانی، مواضع متفاوت آنها با رخدادهای بین‌المللی یا کارنامه و مواضع دیگر دولت‌هاست. این سخنان چگونگی مواجهه ملل و دول را در سال پیش رو، حداقل تا نشست آینده، مشخص می‌سازد.

رییس جمهور آمریکا در سخنان خود در این نشست درباره ایران و منطقه غرب آسیا و همچنین درباره معضل جهانی تروریزم مواضعی را اعلام کرد که حکایت از نوعی آرمان‌گرایی غیر واقع‌بینانه دارد. آرمان‌گرایی که بیشتر به رؤیا پردازی شباهت دارد تا برنامه مدیریتی برای سیاست خارجی ایالت متحده آمریکا.

مواضع آقای ترامپ در باره عراق و سوریه ، لبنان و افغانستان، یمن و بحرین و حمایتهای پیدا و پنهان دولتش از عاملان و حامیان سیاست‌های جنگ آفرین و تروریست پرور در منطقه خاورمیانه نشان می‌دهد که شکست سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا اتاق فکر کاخ سفید را به پریشان‌گویی و سردر گمی رسواکننده کشانده است. عدم همراهی امضاکنندگان پیمان هسته‌ای برجام با آمریکا در چنین مواضعی به روشنی نشان می‌دهدکه دوره یکه تازی‌های ایالات متحده و جبهه رسانه‌ایی جهانی او علیه کشورهای مستقل و قدرتمندی چون ایران گذشته است.

مواضع روشن و منطقی ایران پس از سخنان آقای ترامپ و رییس دولت اسراییل و دعوت دکتر حسن روحانی از تمامی کشورهایی که به صلح جهانی علاقمندند برای همکاری و همراهی با ایران اسلامی نشان می‌دهد سیاست تنش‌زدایی، مبارزه عملی و اعلامی ما با تروریزم، تلاش برای همزیستی و مشارکت توسعه آفرین در منطقه و جهان، پایبندی به تعهدات منطقه‌ای و بین‌المللی، حمایت از اقدامات معطوف به صلح و ثبات و تمامیت ارضی کشورها، و …. از ایران کشوری ساخته است که شهروندان و همسایگان و شرکای منطقه‌ای نمادی از وفاداری، آرامش‌طلبی و قدرت بازدارنده و دفاعی را در ایران مشاهده می‌کنند و از سیاست‌های خصمانه مخالفان جمهوری اسلامی به ویژه دولت‌های آمریکا و اسراییل به عنوان نمادهایی از مداخله‌گری سودجویانه و تلاش مداوم برای ایجاد ناپایداری و تجزیه‌طلبی دولت و کشورها تبری می‌جویند.

حزب اعتماد ملی حمایت خود را از مواضع خردمندانه و آینده ساز دولت جمهوری اسلامی  ایران در عرصه بین المللی اعلام نموده و رجا واثق دارد که ملت شریف ایران نیز در پیمودن این خط و مشی رییس جمهور محترم و دستگاه دیپلماسی وی را یاری خواهند کرد.

دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی 30/6/96

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا