خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درمان سرماخوردگی و آسم با مصرف نعنا

سلامت نیوز نوشت: اگر علائم سرماخوردگی و یا آسم را تجربه می کنید می توانید از نعناع برای تسکین علائم خود استفاده کنید.

حتماً از برگ نعناع در دستور پخت غذای خود استفاده کرده اید، اما آیا می دانستید که فواید سلامتی مختلفی می تواند برای شما داشته باشد؟ خواص طبیعی آن شامل ضد التهابی، ضد باکتری، ضد ویروسی و همچین حاوی آنتی اکسیدان است.

این ویژگی ها برگ نعناع را به گزینه ای عالی برای رسیدگی به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مانند سرماخوردگی و مشکلات گوارشی تبدیل می کند.

رهایی از سرماخوردگی با اضافه کردن نعناع

سرماخوردگی با علائم آزاردهنده ای مانند احتقان، سرفه و گرفتگی بینی می تواند بسیار آزاردهنده باشد. برگ های نعناع با خواص ضد احتقان خود و توانایی تسکین گلو درد به کمک می آیند.

چای نعنا

یکی از محبوب ترین راه ها برای تسکین سرماخوردگی با کمک نعنا، تهیه دمنوش نعناع فلفلی است که تسکین دهنده سریع علائم سرماخوردگی است. منتول موجود در برگ های نعناع فلفلی به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل کرده و به تجزیه مخاط کمک می کند و احتقان را تسکین می دهد.

می توانید وقتی به سرماخوردگی مبتلا شده اید، از یک فنجان چای نعناع لذت ببرید و تسکین فوری علائم سرماخوردگی خود را شاهد باشید.

دمنوش نعناع

استنشاق بخار نعناع

استنشاق بخار حاصل از برگ‌های نعناع نیز می‌تواند به باز کردن مجاری مسدود شده بینی و تسکین احتقان شما کمک کند. یک قابلمه آب را بجوشانید، یک مشت برگ نعنا به آن اضافه کنید و بخار حاصل از آن را استنشاق کنید. این یک روش درمانی ساده و در عین حال موثر است.

بخار نعناع

عسل و نعناع

نعناع دم کرده و عسل یک داروی شیرین و آرامش بخش برای شما است که می تواند به تسکین سرماخوردگی نیز کمک کند. چند برگ نعناع را خرد کرده دم کنید و با عسل مخلوط کنید. این معجون را می توان به طور مستقیم مصرف کرد یا به آب گرم اضافه کرد تا یک نوشیدنی آرام بخش داشته باشد.

عسل و نعناع

مدیریت علائم آسم

در حالی که پیروی از داروهای تجویز شده و برنامه های درمانی برای آسم و مشکلات تنفسی ضروری است، برگ نعناع می تواند مکمل ارزشمندی برای مدیریت علائم آسم باشد.

تنفس برگ نعناع

ترکیبات طبیعی موجود در برگ نعناع، از جمله منتول، ممکن است به آرامش عضلات صاف دستگاه تنفسی کمک کند. این آرامش عضلات می تواند تنفسی راحت تر را برای افراد مبتلا به آسم یا مشکلات تنفسی به ارمغان بیاورد. جویدن برگ نعناع یا نوشیدن چای نعناع ممکن است در هنگام حملات خفیف آسم به تسکین علائم کمک کند.

استنشاق اسانس نعناع

اسانس نعناع که از برگ نعناع به دست می آید، می تواند برای تسکین در طول دوره های آسم استنشاق شود. چند قطره روغن نعناع را در یک کاسه آب داغ بریزید و بخار آن را تنفس کنید. با این حال، استفاده از روغن های ضروری باید با احتیاط انجام شود و قبل از مصرف آن از یک متخصص راهنمایی بگیرید.

اگر آسم دارید، مهم است که داروهای تجویز شده برای آسم را با برگ نعناع یا داروهای مبتنی بر نعناع جایگزین نکنید. این درمان ها باید مکمل در نظر گرفته شوند و با مشورت با پزشک مورد استفاده قرار گیرند.

کمک به عملکرد گوارش

برگ نعناع می تواند به کاهش سوء هاضمه، نفخ و سایر ناراحتی های دستگاه گوارش کمک کند. برگ‌های نعنا را می‌توان به راحتی به سالاد و ماست اضافه کرد. بر اساس یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده توسط Digestive Diseases and Science، اشاره شده است که نعناع فلفلی ممکن است در مدیریت علائم مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) تسکین دهد.

آبرسانی بدن

برگ‌های نعنا می‌توانند آب ساده را به یک نوشیدنی معطر و آب‌رسان و خوشمزه تبدیل کنند. آب دم کرده نعناع یک گزینه با طراوت برای کسانی است که به دنبال افزایش مصرف روزانه آب هستند. این به ویژه برای مبتلایان به آسم مفید است، زیرا هیدراته ماندن مناسب می تواند به جلوگیری از تشدید علائم آسم کمک کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا