خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مروری بر تاریخچه استخدام اجنه و نیروهای ماورایی در سیا و موساد

علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصولگرا، یادداشتی نوشته‌ی «محمد رستم‌پور» با عنوان «مروری بر تاریخچه استخدام اجنه و نیروهای ماورایی در سیا و موساد / چرا آیت الله خامنه‌ای در مورد دشمنان جنی ایران درست می‌گفت؟» را در کانال خود به اشتراک گذاشته است که حاوی ادعاهایی غیرقابل تایید است. متن کامل آن در پی می‌آید:

ژانویه 2017، سیا در انتشار دوره‌ای اسناد پروژه‌های خود در سراسر جهان، 930 هزار سند که به 12 میلیون صفحه می‌رسید، منتشر کرد. اسناد غیر از موضوعات جنجالی مانند تلاش‌های سیا برای ترور فیدل کاسترو، رهبر فقید کوبا دربرگیرنده پروژه‌های متعدد آمریکا در دهه‌های 40 تا 90 میلادی بود. از میان آن پروژه‌ها، پروژه استارگیت (stargate) که با نام‌های دیگری نیز خوانده شده، بسیار مهم بود اما از دید رسانه‌ها مخفی ماند.

در سال 1945 و پس از پایان جنگ جهانی دوم، آمریکا یک گروه نظامی به برلین اعزام کرد تا در مورد فرماندهی نظامی و نهاد امنیتی نازی‌ها تحقیق کنند. گروه کوشش کرد ساختار ارتش نازی و شیوه تصمیم‌گیری و هدایت عملیات‌های آلمان را کشف نماید. در این میان، دخمه‌ها و زیرزمین‌های مخوفی پیدا شد که در آنها وسایل عجیبی همچون مجسمه‌ها، نمادها و آیین‌های تزئینی و به ویژه اسناد و دفاتری در مورد «علوم غریبه» قرار داشت. گروه با تحقیقات بیشتر دریافت نازی‌ها در اردوگاه‌های کار اجباری روی اسرا آزمایشات روان‌شناسانه‌ای انجام می‌دادند. از آنجا که روس‌ها نیز در پی دستیابی به این گونه اطلاعات بودند، بخش مهمی از رقابت تسلیحاتی آمریکا و شوروی در حوزه جنگ‌افزارهای روان‌شناسانه‌ آغاز شد.

در نهایت پروژه «جنگ از طریق ذهن و روان» در سال 1953 زیر مجموعه پنتاگون آغاز شد. از آن سال، آزمایشات روانی و تمرینات ذهنی برای تسخیر ذهن افراد تحت هدایت یک روان‌شناس تعریف گردید. در دهه 1970، ژنرال «آلبرت استابلبین» رهبری این گروه را بر عهده گرفت و فعالیت‌های آن را با تمرکز بر مشاهده از راه دور، تله‌پاتی و فکرخوانی در یک پادگان ارتش در فورت‌مید در ایالت مریلند آمریکا متمرکز کرد. ژنرال از نیروهای خود می‌خواست با ذهن خود کاری کنند قاشقی که دست گرفته‌اند، خم شود یا روی دیوارها راه بروند. چالش‌ها و اختلافات نهادهای امنیتی در مورد کارایی این گروه شدت و ضعف پیدا می‌کرد، اما موفقیت گروه در جمع‌آوری اطلاعات از یک بمب‌افکن شوروی که در جنگل‌های آفریقا سقوط کرده بود؛ باعث شد بودجه هنگفتی در اختیار گروه قرار گیرد.

سیا از سال 1973 با جادوگری یهودی به نام «یوری گِلِر» وارد همکاری شد تا او با اتکاء بر توانایی تسخیر نیروهای فرازمینی اقداماتی از جمله جمع‌آوری اطلاعات برای آنان انجام دهد. گلر رسماً خود را یک جادوگر معرفی می‌کرد و اولین اجراهای خود را در سالن‌ها و دانشگاه‌ها و پادگان‌های اسرائیل روی صحنه برد. او تصریح می‌کرد این توانایی‌های او جادو و شعبده نیست و توسط نیروهای فرازمینی به او اعطاء شده. سابقه او در عضویت در ارتش اسرائیل و حتی زخمی شدن در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل کمک کرد او به یک چهره تلویزیونی تبدیل شود و تکنیک‌های تله‌پاتی، هیپنوتیزم و کنترل ذهن خود را در کشورهای مختلف اروپایی نشان دهد. در مستند بی‌بی‌سی در سال 2013، زندگی و فعالیت‌های گلر به تصویر کشیده شد و از جمله در این مستند که با بنیامین نتانیاهو نیز مصاحبه شده بود، ادعا شد او یک نیروی بازنشسته موساد است که در پاک کردن فلاپی دیسک‌های مهم کا.گ.ب با سیا همکاری داشته است.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان ماه 58، چالشی جدی برای همه ارکان و واحدهای نظامی و امنیتی ایالات متحده ایجاد کرد. بر اساس اسناد افشاء شده، در قالب پروژه «مشاهده از راه دور» شش روان‌شناس آمریکایی موظف شدند از طریق تجمیع نیروهای ماوراءالطبیعه‌ای که در اختیار دارند و همچنین احضار ارواح، جزئیاتی از محل سکونت دیپلمات‌های آمریکایی و نحوه زندگی آنان به دست آورند. موفقیت در استخراج اطلاعات از این جلسات، سیا را متقاعد کرد 20 میلیون دلار صرف پروژه «مشاهده از راه دور» کند که طی آن، 227 روان‌شناس در 20 سال 26 هزار جلسه برگزار شد. خروجی جلسات برخی از مدیران سیا را به سمت استخدام افسران باهوش که توانایی ذهنی بالایی دارند، سوق داد. آنها به دنبال افرادی بودند که توانایی استفاده فوق‌العاده از حس ششم خود را دارا هستند.

پروژه مشاهده از راه دور ابتدا با تلاش برای توصیف پاکت‌های بسته و تشریح جزئیات ساختمان‌ها از بیرون آغاز شد و اندک اندک به ارتباط با موجودات فرازمینی یا ماوراءالطبیعه کشید. روان‌شناس‌ها مدعی بودند موجوداتی را می‌توانند ببینند که ناله می‌کنند و جایی اسیر هستند. موضوع این بود که هیچ کدام از این ادعاها قابل اثبات نبود و در برخی موضوعات مانند لانه جاسوسی پر از اشکال بود. پروژه استارگیت در سال 1995 لغو شد، اما بخش‌هایی از پروژه به صورت مستقل و مجزا در نهادهای مختلفی از سیا ادامه یافت.


برخی از دوستان منابع مطلب بالا را درخواست کرده‌اند. کافی است در اینترنت، عناوین «استارگیت» (Stargate) یا نام جادوگری را که با سیا همکاری داشت، یعنی «یوری گِلِر» (uri geller) را در اینترنت جستجو کنید. صفحه سیا در مورد این پروژه هم مناسب است [لینک]

دیگر منابع:

مطلب نیویورک‌پست در مورد استفاده از تکنیک‌های ماورائی در کسب اطلاعات در مورد گروگان‌های آمریکایی [لینک]

همچنین عناوین جذاب اسناد از نگاه وب‌سایت تلگراف [لینک]

و مطلب وب‌سایت ایندیپندنت [لینک]

و لینک مستند آقای جادوگر [لینک]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز به چه خفت و خواری افتاده که ای مزخرفاتی را به عنوان خبر منتشر می کند! کجا رفته رسالت حرفه ای و وجدان کاری تان؟ همان عنوان فیک نیوز برای خبر چینی و copy-paste و روش قدیمی خاله خانباجی ها که توی پاشنه در خونه هاشون خبر رد و بدل می کردند برایتان زیبنده تر است!

    18
    14
    1. من در ا ین ضمیمه فعالیت میکنم. هربار که از این موجودات خواستم به نفع معنویات من عمل کنند از بین رفتند. پس امکان نداره بتونن از اونها استفاده کنند. پس با سند و مدرک مطلب بگذارید.

      2
      3
  2. Telekinse امروزه با توجه به ابزار وادوات مدرن از حالت ابتدائی دهه های گذشته درآمده وصدها انیستیتوی علمی مشغول تحقیقات در این زمینه هستند.همچنین کشفیات جالبی در مورد مایعی در لیوان که ما بنام آب می نوشیم.بقول مولانای بلخ: پنج حسی هست جز این پنج حس – آن چو زر سرخ واین حس ها چو مس.

    3
    2
  3. درحدود شش دهه ای که مطالب مجلات (ونه روزنامه ها)گهگاهی چنین مشهودات ادعایی انتشار داده میشد….حالا مطالب بیان شده ودرصد اتقان انها درچه حدیست نمیدانم ولی ارتقا علمی وفنی (اعم از روانشناسی وروانکاوی وعلوم دقیقه بطورکل)لازمه تدقیق وپیشرفت است….

  4. دانش بشریت در این برحه از زمان در مقابل اقیانوس بی نهایتنا دانسته ای پیش رو به ان درجه نرسیده که ماورالطبیعه را نفی کند

    3
    2
  5. سلام آقاي جيمز رندي همه مطلب در مورد آقاي يوري گلر را تكذيب كرده.قبل ازنوشتن مطالب دروغ يابدون پشتوانه تحقيق كنيد

    2
    1
  6. این یهودی ها و آمریکایی ها خودشون اجنه هستند دیگه نیازی به ارتباط با اجنه ندارند!

    11
    2
  7. سلام، احتمال رو نمیشه رد کرد. این یک اصل کلی است.این سایت میگوید که چنین چیزی اتفاق افتاده، به عنوان یک احتمال مورد قبوله، مخالفین،خلافش رو ثابت کنن.تسخیر جن و انسان ، امری محال نیست، پس بکارگیری آنها هم در مواردی، ممکن است. اگر کسی رهبری رو حجت بداند، ایشان نیز به صورت ضمنی، استفاده از اجنه و شیاطین توسط دشمنان اسلام را بیان و تایید کرده، اگر در روایات اسلامی صادره در مبانی شیعه و سنی نیز این استفاده، در امم گذشته بیان شده است. بیشتر بیندیشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا