خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش کنایه‌آمیز ظریف به نشست بی نتیجه‌ی ترامپ و اون

‘جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران نوشت: «ترامپ باید اکنون متوجه شده باشد که نمایش های پر سر و صدا، عکس گرفتن ها و تغییر مواضع ناگهانی با دیپلماسی جدی متفاوت است».

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» امروز جمعه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: ما 10 سال زورآزمایی و علاوه بر آن دو سال – به معنای واقعی کلمه هزاران ساعت- برای تک تک کلمات 150 صفحه توافق برجام مذاکره کردیم. شما هرگز توافقی بهتر از آن بدست نخواهید آورد».

به گزارش ایرنا نشست «هانوی» که دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی در هشت ماه گذشته بود در حالی عصر روز پنجشنبه – نهم اسفندماه- بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت که شکستی سنگین برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا محسوب می شود.

این نشست به دلیل فاصله و شکاف بین «آنچه ترامپ می خواست با آنچه کیم می پنداشت» به نتیجه نرسید؛ ترامپ خواهان پذیرش بی قید و شرط خلع سلاح هسته ای توسط پیونگ یانگ بود اما کیم در عوض خواستار برچیدن تحریم ها شد؛ اختلاف نظر بر سر همین موضوعات باعث شد تا نشست دو روزه هانوی به شکست بیانجامد.

«سارا سندرز»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در توجیه این شکست ترامپ در توئیتر نوشت: «اوباما از خارج شدن از یک توافق بد با ایران خودداری کرد. رئیس جمهور ترامپ از ارتکاب چنین اشتباهی چه در مورد ایران، چه در مورد کره شمالی و چه هر (کشور) دیگری خودداری می کند. رئیس جمهور ترامپ همواره ایمنی و جان مردم آمریکا را به سیاست ترجیح خواهد داد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باز ایشون یه استعفای صوری (شاید هم سوری) داد و 4 تا توئیت براش زدند، بجای ایران، یاد کره شمالی و فلسطین و ونزوئلا افتاد ؟؟؟

  2. زنده باد ایران ! این یادت باشه دکتر. شما وزیر خارجه ایرانی ؛ ایران
    صریحتر بگم باز چاپ حذف میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا