خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب صادرات جدید ماسک ایرانی به ترکیه

در فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده که ماسک‌های تولید شرکتی ایرانی در این موقعیت شیوع کرونا به ترکیه صادر شده است. این در حالی است که مدیرعامل شرکتی که نام آن در تصویر دیده می‌شود چنین اتفاقی را تکذیب کرد.

عبدالله مستعلی‌پور مدیرعامل «آسیا گلد من» به انصاف نیوز گفت که از اسفند ۹۷ (بیش از یک سال پیش)‌ دیگر تولید نداشته‌ایم، و خط جمع آوری شده و به یک شرکت دیگر در مشهد واگذار شده است. اگر روی جعبه را نگاه کنید قاعدتا مربوط به ۱/۱۱/۹۷ باید باشد. در واقع این آخرین تولیدهای ما بوده است.

وی افزود: اگر داخل جعبه را ببینید، ماسک‌های آن را تعویض کرده‌اند چون ما ماسک گل‌دار کش دوز اصلا تولید نمی‌کردیم و جعبه مربوط به ماسک بنددار جراحی است و این یک کار جعلی است. البته معلوم هم نیست که این فیلم اصلا ترکیه است یا جای دیگری است. هر کسی بوده یا با کشور عناد داشته و یا قصد تخریب آسیا گلدمن را داشته. داخل جعبه را کاملا تغییر داده و یک نوع دیگر ماسک در آن گذاشته‌اند و آن ماسکی که در آن گذاشته‌اند  اصلا ایرانی نیست در ضمن هیچ یک از همکاران ما آن مدل و شکل ماسک گلدار را تولید نمی‌کنند.

مستعلی پور گفت: ما از آخر ۹۷ دیگر محصولات تخصصی  تولید می‌کنیم. اگر آن جعبه در کلیپ واقعیت هم داشت حتما مال سال ۹۷ بوده و ربطی به الان ندارد که از آن سوءاستفاده می‌کنند. تنها ماسک ce دار در ایران مال ما بود و اگر قرار به صادرات بود آنها صادر می‌شد. البته ما هیچ وقت به ترکیه صادرات نداشتیم، شاید کسی حتی اوایل سال ۹۸ به آنجا ارسال کرده باشد که آن موقع هم ربطی به موضوع کرونا نداشته است.

وی درباره‌ی سرنوشت خط تولید ماسک این شرکت هم گفت که از همان زمان شرکت طب پزشکی ایران در مشهد با آن خط در حال حاضر ۲۴ ساعته در حال تولید با نام خودش است.

مدیرعامل آسیا گلد من درباره‌ی وضعیت تولید ماسک در حال حاضر گفت: ما در شرایط حساس کنونی به ماسک به این اندازه احتیاج پیدا کرده‌ایم. یک تعدادی تولیدکننده‌ی به‌اصطلاح زیرپله‌ای داریم و یک سری که به صورت رسمی تولید می‌کنند. وهمین همکاران رسمی بیش از حد نیاز کشور تولید می‌کنند. اگر به شرایط عادی برگردیم، نه تنها به اندازه‌ی کشور بلکه نیاز بخشی از  منطقه را هم تامین می‌کنند. الان در این موقعیت حساس که نه تنها ما بلکه باقی کشورها هم به مشکل کمبود برخورده‌اند. و این موضوع را به مسوولان هم گفته‌ایم که اگر الان تولیدکنندگان هر چقدر هم دستگاه اضافه کنند دو ماه دیگر که این موضوع کرونا تمام شود این بنده‌های خدا به گرفتاری برمی‌خورند و تمام تولیداتشان روی دستشان می‌ماند.

وی گفت که چند مجموعه از جمله مرکز نیکوکاری خیرین تجهیزات پزشکی کشور و اتاق اصناف تهران، سازمان بسیج ، در حال حاضر به صورت جهادی با همکاری هم  زمینه‌ی تولید و آموزش‌های لازم، با حجم بالا به‌صودت تولید غیر اتومات در کنار تولیدکنندگان آمده‌اند.

وی گفت: همه در حال کمک هستیم که مشکل کمبود حل شود. در حال حاضر حجم تولیدمان نسبت به کشورهای منطقه بهتر و قیمت هم کمتر است.

مستعلی پور گفت که قیمت نسبت به  اوایل مشکل پیش آمده بسیار پایین آمده اما تولیدکنندگان رسمی به قیمت مصوب دولتی تحویل می‌دهند ولی مشکل قیمت به خاطر تولیدکنندگان متفرقه‌ی زیرپله‌ای بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا