خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۲۰۰ هزار قمی آزادانه به سفر نوروزی رفتند!

ایرنا از قم گزارش داد: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۲۰۰ هزار نفر از مردم قم در ایام عید نوروز به مسافرت رفته و از استان خارج‌ شده‌اند و باید تمام این افراد در لحظه‌ی برگشت از سفر مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته و درصورت نیاز قرنطینه شوند.

محمدرضا قدیر چهارشنبه شب در گفت‌وگویی اضافه کرد: این افراد باید بعد از بازگشت از سفر تا مدتی قرنطینه باشند و تمام اطرافیان و نزدیکان از برخورد با آن‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: این ۲۰۰ هزار شهروند قمی د هر چه زودتر به استان برگردند تا موارد مشکوک را از بین افراد سالم جدا کنیم.

قدیر گفت: وظیفه اصلی مسئولان استان در این شرایط قطع کردن زنجیره شیوع است و نباید به دنبال افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برویم.

وی بیان کرد: سیر نزولی بستری بیماران مبتلا به کرونا نشان‌دهنده‌ی تمام شدن این ویروس نیست و هم‌اکنون ۴۷۵ بیمار با علایم حاد تنفسی و کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند.

قدیر افزود: از صبح امروز ۶۰ بیمار با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند، همچنین تست کرونایی ۱۴ بیمار مشکوک به این ویروس نیز طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده است.

وی ادامه داد: ما از جانب برخی دورهمی‌های دوستانه و همچنین سنت روز طبیعت در پایان تعطیلات نوروزی برای فعال شدن پیک دوم بیماری به‌شدت نگران هستیم.

استاندار قم در روزهای گذشته از وضعیت ورودی‌های قم و تعداد بالای مسافرت‌های نوروزی و احتمال پیک دوم کرونا در استان به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌است.

به گزارش ایرنا، تا ساعت ۱۴ عصر دیروز ۵۰۵ تن به دلیل علایم حاد تنفسی و ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند، همچنین تاکنون ۱۷۰ تن از کارکنان مراکز درمانی قم به این بیماری مبتلا شده‌اند که از ۳ نفر از آن‌ها جان خود را ازدست‌داده‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا