خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرونا روسیه را یک هفته تعطیل کرد

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه خواستار تعویق برگزاری رفراندوم مربوط به اصلاحات قانون اساسی به دلیل شیوع کرونا شد و هفته آینده در کشورش را تعطیل سراسری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خطاب به ملت کشورش در اشاره به همه‌پرسی که مقرر بود ۲۲ آوریل برگزار شود و نیز ضمن دعوت شهروندان به همبستگی گفت: تصور می‌کنم باید همه‌پرسی درباره اصلاحات قانون اساسی به تاریخ دیگری موکول شود.

اصلاحات قانون اساسی که طی ماه‌های گذشته به تصویب پارلمان رسیده پیشنهاد پوتین بوده و قصد دارد سقف دوره ریاست‌جمهوری را تعدیل کند به طوریکه به پوتین اجازه می‌دهد تا ۲۰۳۶ در قدرت بماند؛ پوتینی که ۲۰ سال است قدرت را در دست دارد.

پوتین گامی غیرمعمولی نیز برداشت و هفته آینده را تعطیل سراسری اعلام کرد.

او افزود: تعطیلی طولانی مدت با هدف قطع زنجیره شیوع کروناست.

این در حالی است که برخلاف بسیاری از کشورها روسیه قرنطینه اعلام نکرده است.

به گفته پوتین، روس‌ها باید یکدیگر را کمک کرده و از توصیه‌ها و دستورات پزشکان و مقامات تبعیت کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: تمام تدابیری که لحاظ می‌شوند به ثمر خواهند نشست اگر متحد بوده و دشواری وضعیت کنونی را درک کنیم.

وی اضافه کرد: قدرت جامعه بیانگر این همبستگی است.

پارلمان روسیه قصد دارد اصلاحات قانونی در زمینه تشدید مجازات علیه ناقضان توصیه‌ها و مقررات بهداشتی مربوط به شیوع کرونا را بررسی کند و آن را در چارچوب تروریسم، اغتشاش و اقدامات خرابکارانه دسته بندی کند.

کمیته قانون‌گذاری و سازندگی در مجلس دوما در بیانیه‌ای اعلام کرد، درصدد تنظیم پیش‌نویس قانون جدیدی درباره مجازات نقض کنندگان تدابیر پیشگیرانه مربوط به کروناست؛ پیش‌نویس قانونی که شامل اعمال جریمه نقدی به ارزش یک میلیون روبل (۱۲ هزار و ۳۰۰ دلار) یا مجازات سه سال حبس برای کسانی است که تدابیر بهداشتی مربوط به این اپیدمی را زیر پا بگذارند.

این پیش‌نویس همچنین شامل جریمه‌ دو میلیون روبلی (۲۴ هزار و ۶۰۰ دلاری) برای تمامی کسانی می‌شود که عامل مرگ یک فرد بر اثر کرونا شوند، همچنین شامل مجازات پنج سال و هفت سال حبس برای کسانی می‌شود که مسبب مرگ دو فرد یا بیشتر باشند.

روز چهارشنبه مقامات روسیه از ابتلای ۴۹۵ تن به کرونا خبر دادند در حالیکه تمام رستوران‌ها، سینماها و تاسیسات محل تجمع افراد تعطیل هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا