خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قالیباف: مطمئنم تحریم برداشته می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطمئنم که در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها با تلاشی که صورت می‌گیرد مذاکره خوب و عزتمندانه انجام خواهیم داد و با توافق خوب و عادلانه حق این ملت را می‌گیرید و تحریم ظالمانه از دوش ملت مقاوم برداشته می‌شود.

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست مشترک مجلس و قوه مجریه که امروز (چهارشنبه، 10 آذر ماه) در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: 10 آذر ماه به برکت خون شهید مدرس، روحانی متقی، بزرگمرد و عالم، روز مجلس نامگذاری شده است. وی بزرگترین فقیهی بود که ترس از خدا داشت و هرگز چشم غره مستکبرین را در دنیا و رضاخان را برنتابید و برای عزت ملت و احیای دین، سیاست و قدرت افتخار آفرید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با گذشت بیش از صد روز از آغاز به کار دولت سیزدهم گواهی می‌دهم که رئیس جمهور منتخب تلاش مجاهدانه، پرکار و پرتلاشی داشته است و حتی روزهای پنج‌شنبه و جمعه به همراه همکاران خود مشغول به کار بوده است. مردمی بودن دولت را با سفرهای استانی که داشته است می‌توان دریافت، هر چند برخی نقدهایی به این نوع سفرهای استانی دارند اما نفس سفر و در بین مردم بودن و درد دل مردم را شنیدن، نعمت بزرگی است زیرا موجب می‌شود میزهای کاری ما را از مردم و دغدغه آنها غافل نکند و دغدغه مردم هر روز در وجود ما باقی بماند.

وی با اشاره به اظهارات نمایندگانی پس از سرکشی از حوزه‌های انتخابیه گفت: نماینده عزیزی که چند دوره در مجلس بوده است اذعان دارد ایامی که نمایندگان در بین مردم هستند، بار سنگین، فشار کاری و روحی تحمل کرده و دغدغه مردم را درک می‌کنند.

دولت با مذاکره خوب و عزتمندانه بار تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم برمی‌دارد

قالیباف با اشاره به اقداماتی که دولت در کنترل شیوع ویروس کرونا انجام داده است، افزود: دولت کاری کارستان انجام داد، در دوره کمتر از 70 روز تلفات 700 نفر در روز به 70 نفر رسانده شد و این کار جز با مجاهدت دولت و حمایت مجلس در تأمین اعتبار امکان‌پذیر نبود. مطمئنم که در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها با تلاشی که صورت می‌گیرد مذاکره خوب و عزتمندانه انجام خواهیم داد و با توافق خوب و عادلانه حق این ملت را می‌گیرید و تحریم ظالمانه از دوش ملت مقاوم برداشته می‌شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: ارتباط دولت سیزدهم و مجلس یازدهم باید ماندگار و مثال‌زدنی برای آیندگان باشد. همکاری ما بدون شک همکاری مسئولانه است، مجلس حامی دولت بوده و حتما ناظر دلسوز دولت و همه وزرا است. مجلس خود را یار و یاور همه اعضای هیأت دولت و در رأس آن رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم می‌داند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: مجلس و دولت درباره برنامه هفتم توسعه به فهم مشترک برسند و بودجه سال 1401 را منطبق با نقشه راه برنامه هفته توسعه تنظیم کنند.

لزوم تمرکز مجلس و دولت بر حل مشکلات اقتصاد، آب و جمعیت

وی با اشاره به مشکلات عدیده کشور در حوزه های مختلف، گفت: دولت و مجلس باید بر روی سه مشکل اقتصاد، آب و جمعیت متمرکز شوند و وقتی در مورد جمعیت صحبت می کنیم تمام ابعاد موالی، مهاجرت و اختلاف طبقاتی را شامل می شود. در خصوص موضوع آب که تکلیف مشخص است و در حوزه اقتصاد نیز مردم باید بدانند ده ها میلیارد دلار در شرایط تحریم ظرفیت هایی داریم که اگر تصمیم شجاعانه و عاقلانه گرفته نشود، هر روز از دست می دهیم. این فرصت های بزرگ به تهدیدات بزرگی تبدیل شده است.

قوای مقننه و مجریه از خلق پول و افزایش نقدینگی جلوگیری کنند

قالیباف در توضیح تهدیداتی که در بالا از آن نام برد، گفت: ناترازی در ساختار بودجه یکی از تهدیدات است. ما لازم نیست 9 هزار ردیف بودجه داشته باشیم. ما باید شجاعانه تصمیم بگیریم و مجلس باید پیش قدم شود. دومین تهدید، تحمیل بار اضافی به بانک ها است. بانک مرکزی، مجموعه دولت و مجلس باید مانع خلق پول در بانک ها به ویژه بانک های خصوصی شوند که هر روز کشور را به سمت مشکلات، تورم و گرانی سوق می دهند.

رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: از اتخاذ هر تصمیمی در سران قوا، دولت، مجلس و کمیسیون های تخصصی مجلس که موجب خلق پول شود باید جلوگیری کرد. در حوزه انفال، اموال مردم تنها در حوزه معادن، فلزات و بحث انرژی به بدترین شکل از بین می رود و ما باید جلوی آن را بگیریم. هیچ معنا ندارد که سهم مردم در حوزه صنایع و معادن کمتر از 5 یا 6 درصد باشد.

وی افزود: شرکت ها نشان می دهند که سود دارند اما این منابع در کجا هزینه می شود؟ در حقیقت ما وقتی حرف از اقتصاد می زنیم باید بدانیم که وضعیت چگونه است و چه اقداماتی باید انجام دهیم.

قالیباف یادآور شد: پروژه های نیمه تمام تهدید دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. مجلس و دولت اگر محکم بایستند در همین برنامه هفتم توسعه نا به سامانی هفتصد، هشتصد هزار میلیاردی که در سال 1395 ارزیابی شده و تا امروز 2 یا 3 برابر افزایش یافته است را حل خواهد کرد. پروژه های نیمه تمام و رها شده ای که 10 تا 15 سال به آن ها زمان خورده و بیش از چند ده هزار اموال غیر مولد دولتی باید تعیین تکلیف شود.

لزوم هدایت نقدینگی جهت جلوگیری از مشکلات

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باز آفرینی و ساختار مطمئنی برای تامین مالی این حرکت ها باید انجام دهیم. ما باید نقدینگی را هدایت کنیم در غیر این صورت سودا گران اجازه هدایت نقدینگی را نخواهند داد و نقدینگی به سمت سوداگری حرکت می کند که در نتیجه مشکلاتی مانند بورس را رقم خو اهد زد. ما باید راهکار اجرای گام به گام برای این مسائل تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: ما در بودجه سال 1401 و برنامه هفتم توسعه جز این چند کار را نباید انجام دهیم مطمئن باشید بورس، تورم، قدرت خرید و اشتغال و حل مشکل معیشت در گرو مسائلی است که در بالا به آن ها اشاره شد و در یک قدمی ما است. مردم بدانند به همت نمایندگان و اعضای دولت که دلدادگان و خدمتگزاران مردم هستند و همه به امام، راه امام و شهدا باور دارند این اقدامات قابل عملیات است و خدا در تمام سختی ها با ما است و مردم در پایان برنامه و در هر سال با افتخار خواهند دید که تحولات تحقق پیدا می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا