خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای رییس‌جمهور! چرا ۷۰درصد چینی‌ها کرونا نگرفتند؟

اسماعیل حسین‌پور در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

به رغم این که در چین، تجربه مدیریت بحران کرونا را داشتیم که می توانست نقش الگویی برای ایران داشته باشد؛ باید سوگمندانه گفت برخی افراد و کارشناسان، با ساده نمایی و عادی سازی کرونا، جامعه را به سمت یک بحران سوق داده اند.

از آن جمله تاریخی رئیس جمهور که: « ازشنبه همه چیز به روال عادی برمی گردد» تا این که اخیرا گفته اند:«70 درصد مردم کرونا خواهند گرفت» تا اظهارت ناپخته یک کارشناس در تلویزیون، نیک پیداست که به رغم تلاش و ایثار ستودنی کادر بهداشت و درمان، دولت مردان و همراهی نهادهای فرادولتی و خیّران، جدی نگرفتن کرونا، ریشه در اظهارات گوناگون برخی مسؤولان، افراد و دولت مردان دارد که نا آگاهی و ناپرهیزی برخی شهروندان این رنج را مضاعف کرده است.

آقای رئیس جمهور: حتما چینی ها خدا را شکر می کنند که شما رئیس جمهورشان نبودید و گرنه با استدلال کرونا گرفتن 70 درصدی مردم، الان از جمعیت یک و نیم میلیاردی چین، یک میلیارد نفر به کرونا مبتلا شده بودند! راز توفیق چینی ها این بود که آنها، برخلاف ما، قرنطینه، را به عنوان راه حل اصلی برگزیدند و با غربالگری بیماران، در مهار کرونا خوش درخشیدند.

آقای رئیس جمهور تجربه چین، تجربه موفقی بوده و هست. تا دیر نشده است با اقتدار قرنطینه را اجرا کنید. باور کنید هر روزی که بی قرنطینه بر مردم کشور می گذرد، علاوه بر بالا رفتن آمار مبتلایان و تلفات انسانی، فشار مضاعفی بر ایثارگران خط مقدم مبارزه با این بحران وارد می شود و این جفا در حق این صبوران و مردمی است که تاوان ناتوانی دولت مردان و بی توجهی برخی شهروندان را می دهند.

مردم می گویند چرا دولت مردان نمی توانند با اتخاذ تصمیم منطقی و مقتدرانه، برخی افرادِ بی توجه به توصیه ها، را وادار کنند که در خانه بمانند؟ دولت مردانی که با تعلل در اجرای قرنطینه، هر روز غمی بر غم های مردم می افزایند.

آقای رئیس جمهور لطفا خوش بینی را کنار بگذارید. شاید در خانه ماندگان، تنها بازماندگان کرونا باشند. لطفا مثل چین، قرنطینه را با اقتدار در کشور اجرا کنید وگرنه، تاریخ و فرزندان فردا ما را نخواهند بخشید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا