خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا؟

رییس‌جمهور روحانی گفت: مجموع رقمی که وزارت بهداشت و درمان و صندوق بیمه بیکاری نیاز دارد یک میلیارد دلار است که برای تامین آن امروز نامه‌ای را خواهیم نوشت و امیدواریم مقام معظم رهبری موافقت کنند که این رقم از صندوق توسعه ملی برای رفع معضلات و پیچیدگی‌های بیماری کرونا به ویژه برای رفع نیاز حوزه بهداشت و درمان به ویژه برای تجهیز بیمارستان‌ها تامین شود.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام حسن روحانی  صبح امروز پنجشنبه در جلسه کمیته اقتصادی ستاد مدیریت پیامدهای بیماری کرونا اظهار کرد: مقررات سخت گیرانه تری از امروز در حال انجام است و فاصله گذاری اجتماعی دوهفته‌ای که تا حدود ۲۰ فروردین مدنظر قرار دادیم، برای اطمینان بیشتر جهت شکستن زنجیره کرونا در کشور است.

رییس جمهور گفت: از کسب و کارهایی که آسیب دیده اند، مشروط به اینکه کارگری را اخراج نکرده باشند، حمایت می‌کنیم و تسهیلات ارزان قیمت می‌دهیم. مقرر شد وزارتخانه‌های صمت و رفاه و نیز بخش اقتصادی دولت برای این کار برنامه ریزی و جدولی را ترسیم و مشخص کنند و در مجموع رقم ۷۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت این تسهیلات مدنظر داریم که بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها آن را تامین می‌کنند و در این باره اقدام خواهند کرد.

روحانی افزود: این رقم تسهیلات با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد در اختیار بنگاه‌های خدماتی و تولیدی قرار داده می‌شود و مهلت بازپرداخت آن دوساله است.

رئیس جمهور گفت: همچنین در مواردی لازم بوده است که از صندوق بیمه بیکاری استفاده کنیم و در مواردی هم ممکن است استفاده از این صندوق را پیش رو داشته باشیم که رقمی حدود ۵ هزار میلیارد تومان را مدنظر داریم تا با استفاده از اعتبارات این صندوق بتوانیم بیمه بیکاری را برای دوره‌ای سه ماهه پرداخت کنیم که البته امیدواریم تا پایان اردیبهشت در شرایط کنونی عبور کنیم و شرایط عادی شود.

روحانی افزود: اعتباری هم برای حمایت از بخش بهداشت و درمان نیاز داریم که این رقم را وزارت بهداشت اعلام و سازمان برنامه و بودجه به آن رسیدگی کرده است.

رئیس جمهور گفت: مجموع رقمی که وزارت بهداشت و درمان و صندوق بیمه بیکاری نیاز دارد یک میلیارد دلار است که برای تامین آن امروز نامه‌ای را خواهیم نوشت و امیدواریم مقام معظم رهبری موافقت کنند که این رقم از صندوق توسعه ملی برای رفع معضلات و پیچیدگی‌های بیماری کرونا به ویژه برای رفع نیاز حوزه بهداشت و درمان به ویژه برای تجهیز بیمارستان‌ها تامین شود.

رئیس جمهور گفت: علاوه بر آنچه در زمینه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی انجام دادیم لازم بود در زمینه اقتصادی هم برای معیشت و زندگی مردم و نیز برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده آنان فکری کنیم به نحوی که هیچ یک فدای دیگری نشود یعنی در زمینه بهداشت و درمان وظایفمان را صددرصد انجام می‌دهیم و در بخش اقتصادی نیز در حد توان انجام وظیفه خواهیم کرد تا سختی‌ها برای مردم در حد ممکن سهل‌تر شود.

روحانی افزود: تصمیماتی که در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ کردیم علاوه بر تصمیمات جلسه اقتصادی قبلی است که مقرر شد تسهیلاتی در اختیار چهار میلیون نفر قرار داده شود و نیز بسته‌ای معیشتی برای سه میلیون نفر درنظر گرفتیم.

رئیس جمهور گفت: در چارچوب این مصوبات بود که نخستین اقدام در هفته پایانی اسفند انجام شد و در ادامه نیز استمرار می‌یابد برای اجرای این اقداماتی اعتباری حدود ۶ هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه به هموطنان اطمینان می‌دهم هیچ نگرانی در خصوص تامین منابع مورد نیاز بخش‌های اقتصادی وجود ندارد، گفت: تمام تلاش دولت برای تامین منابع مورد نیاز برای تامین سلامت مردم در کنار توجه به چرخش اقتصاد و تولید است و هم اکنون تولید وضعیت مناسبی دارد.

رئیس جمهور از وجود ذخایر کافی کالاهای اساسی در انبارها خبر داد و افزود: با وجود فشارهای تحریم، تمامی اقلام مورد نیاز مردم در فروشگاه‌ها موجود است و این وضعیت از بسیاری از کشورها که نه تنها با تحریم مواجه نیستند بلکه از منابع مالی فراوانی برخودار هستند، بهتر است.

وی افزود: با یک فرض بدبینانه بسیاری از مکان ها را برای نقاهتگاه آماده کردیم، تخت‌های بیمارستانی زیادی داریم که هنوز از آن‌ها استفاده نشده است

وی افزود: ده‌ها هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر کشور آماده است و این تخت‌ها برای شرایط بسیار بدبینانه در نظر گرفته شده است.

روحانی گفت: ۴ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح را آماده کردیم که تاکنون از این تخت‌ها استفاده نشده است.

رییس جمهور افزود: فکر نمی‌کنم هیچ کشوری شرایط ایران را داشته باشد، در سخت‌ترین شرایطی که کشور با آن مواجه است، ما ۲۰ هزار تخت خالی بیمارستانی خالی در اختیار داریم.

روحانی گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که پرستاران می توانند طبق معمول کار خود را انجام دهند، کار پزشکان و پرستاران فداکارانه و مجاهدانه است و از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

روحانی شرایط موجود کشور در شرایط تحریم را مایه افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد: به لطف خدا و همراهی مردم هرچه سریعتر از این بلیه عبور خواهیم کرد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بی انصاف ها قبل از درخواست از رهبر خواستشون رو تو بوق وکرنا می کنند
    تا هزینه جواب منفی برای رهبر حتی اگه صلاح کشور نباشه هم بالا بره

    اگه مصلحت کشور نباشه و رهبر مخالفت کنند می گویند رهبر نذاشت پول برداریم به مردم خدمت کنیم

    اگه رهبر موافقت کنند علیرغم صلاحدید خودشون بعدها که گند کارشون دراومد می گن رهبر که می دونست چرا مخالفت نکرد واجازه داد

    دیاثت سیاسی

    العجل فی ظهورک یا صاحب الزمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا