خرید تور تابستان ایران بوم گردی

باخموت سقوط کرد؛ هدیه پر هزینه زمستانی برای پوتین

در آستانه نخستین پیروزی مسکو در نیم سال نبرد خونین، نظامیان روس و واگنرها آخرین مسیر دسترسی به شهر باخموت اوکراین را بستند.

باخموت سقوط کرد؛ هدیه پر هزینه زمستانی برای پوتین

به گزارش اکوایران، در آستانه نخستین پیروزی مسکو در نیم سال نبرد خونین، نظامیان روس و واگنرها آخرین مسیر دسترسی به شهر باخموت اوکراین را بستند.

رهبر واگنرها گفت که شهر ویران شده باخموت امروز تقریبا در محاصره کامل قرار دارد و تنها یک راه برای خروج از آن برای سربازان اوکراین باز مانده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اوکراینی ها در شرایط کنونی سنگرهای تازه ای ساخته و در موضع تدافعی قرار گرفته اند. به گفته ناظران پیروزی در باخموت، جغرافیایی با 70 هزار نفر پیش از جنگ، نخستین جایزه بزرگ حمله زمستانی پرهزینه پس از فراخوان صدها هزار نیروی ذخیره سال گذشته برای کرملین بود. علاوه بر این، به دست آوردن این شهر گام دیگری به سوی تصرف منطقه اطراف دونباس که هدف جنگی است، قلمداد می شود.

اوکراین در نیمه دوم سال 2022 بخش هایی از سرزمین خود را که در اختیار روس ها قرار داشت را بازپس گرفت اما نظامیان این کشور به مدت سه ماه در موضع تدافعی قرار داشتند. در این میان گروهی هستند که می گویند باخموت به لحاظ استراتژیک ارزش کمی دارد اما خسارت تحمیل شده بر این شهر می تواند مسیر نبرد را تغییر دهد.

یوگئی پریگوژن، رهبر واگنرها در حالی که لباس نظامی بر تن داشت با انتشار ویدئویی از زلنسکی خواست تا از نظامیانش بخواهد باخموت را ترک کتند. او گفت« واگنرها عملا شهر را محاصره کرده اند و تنها یک مسیر برای خروج باقی مانده است. انبر در حال بسته شدن است!.» با این همه اوکراین می گوید که نیروهای نظامی این کشور باخموت را ترک نخواهند کرد.هرچند فرمانده یگان پهپادی اوکراین فعال در این شهر با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که ارتش یه یگان خود دستور داده تا فورا از شهر عقب نشینی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا