خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید وزیر ارشاد بر بالا بردن «سواد رسانه‌ای»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش اساتید و دانشجویان دانشکده خبر گفت: یکی از مهمترین رسالت های مراکز آموزشی علمی کاربردی و دانشکده های ارتباطات و خبر این است که بتوانند سواد رسانه ای جامعه را افزایش داده و انسان هایی حرفه ای و آگاه و آشنا به جریانات روز تربیت کنند.

این همایش پیش از ظهر یکشنبه با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد خدادی، مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی افزادی، رئیس دانشکده خبر، دکتر مرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و رئیس کل همایش سواد رسانه‌ای و مسوولیت اجتماعی در سالن همایش های فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از روابط عمومی این همایش، علی جنتی با تاکید بر اینکه از دیدگاه مک لوهان با گسترش رسانه‌های الکترونیکی فاصله‌های زمانی و مکانی موجود بین انسان ها از بین می رود و رسانه های جدیدی پا به عرصه میگذارند که زندگی بشر را متحول می کنند خاطر نشان ساخت: بعد از گذشت نیم قرن، می بینیم که این پیش بینی مک لوهان تحقق پیدا کرده و رنگ واقعیت به خود گرفته است. مهم این است که بتوانیم از این ابزارها به نحو مطلوب و مناسبی استفاده کنیم و این نیازمند افزایش سواد رسانه ای و تربیت نیروی متخصص است.

رئیس هیات امنای دانشکده خبر تصریح کرد: یکی از سیاستهای دولت، توسعه ی همزمان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و سواد رسانه ای جامعه است که در بخش اول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای بازی را ایجاد کرده است و لازم است در بخش دوم هم گفتمان سازی و فرهنگ سازی صورت پذیرد تا بتوانیم سبک زندگی مناسب ایرانی اسلامی را در جامعه ترویج دهیم.

در ادامه ی این همایش از دکتر سعید فانیان، دکتر پرویز مصلی نژاد، استاد علی اکبر قاضی زاده، مهری رفعتی، هما الله داد و جمعی از پیشکسوتان عرصه ی آموزش خبر، رسانه و ارتباطات تقدیر شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا