خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مکرون: بریگزیت حاصل دروغ‌های بسیار بود

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به بریگزیت حاصل ‌دروغهای بسیار و وعده‌های غلط بود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود خطاب به مردم کشورش، قدرت حاکمیت بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا را که رسما در شامگاه سال نو تکمیل شد، زیر سوال برد.

ماکرون گفت: بریتانیا همچنان همسایه، دوست و متحد ما باقی خواهد ماند. این تصمیم برای خروج از اروپا، این بریگزیت، فرزند ناخوشی اروپا و دروغ‌های بسیار و وعده‌های غلط بود.

این اظهارات رئیس جمهوری فرانسه پس از آن مطرح می‌شود که بریتانیا به تازگی ماکرون را به سنگ‌اندازی برای حصول یک توافق متهم کرد، چرا که او “برای جذب مخاطبان داخلی پیش از انتخابات ۱۸ ماه دیگر تلاش می‌کند.”

امانوئل ماکرون همچنین گفت: برای اولین بار یک کشور، بریتانیا، در حال ترک اتحادیه اروپاست. چند روز پیش ما به توافقی برای ساماندهی روابط آتی خودمان، منافع دفاعی دو طرف، صنایع خودمان، ماهیگیرانمان و اتحادمان دست یافتیم. سرنوشت فرانسه در اروپا اولویت دارد.

او افزود: حاکمیت ما ملی است و هر کاری بتوانم انجام می‌دهم تا تضمین کنم ما صاحبان سرنوشت و زندگی خودمان باقی می‌مانیم. اما این حاکمیت همچنین از طریق اتحادیه اروپای قدرتمندتر، مستقل‌تر و متحدتر که ما در ۲۰۲۰ ساخته‌ایم، عمل می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا