خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو نفر که برای کارهای ساختمانی به دیوار چین صدمه زدند، بازداشت شدند

به گزارش ایسنا، بخشی از دیوار چین توسط کارگران در مرکز استان شانشی که از بیل مکانیکی برای حفاری استفاده می‌کردند، به شدت آسیب دیده و تخریب شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس چین اعلام کرد دو نفر، که برای ایجاد میان‌بر برای کارهای ساختمانی خود، به بخش ۳۲ دیوار چین صدمه وارد کردند، بازداشت شده‌اند و پروندۀ آن‌ها در دست بررسی بیشتر است.

یک مرد ۳۸ ساله و زنی ۵۵ ساله در نزدیکی منطقه آسیب‌دیده، کار می‌کردند که یک حفره در دیوار بزرگ چین ایجاد کردند تا بیل مکانیکی آن‌ها بتواند از آن عبور کند.

پلیس می‌گوید آن‌ها می‌خواستند مسافتی را که روزمره باید طی کنند، از این طریق کاهش دهند و در نتیجه آسیب جبران‌ناپذیری به یکپارچگی دیوار بزرگ «مینگ» و به ایمنی آثار فرهنگی وارد کرده‌اند.

دیوار بزرگ ۳۲ که در شهرستان یویو قرار دارد، بخشی از دیوار بزرگ مینگ است و به عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی شناخته می‌شود.

دیوار بزرگ که از سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، از حدود ۲۲۰ سال قبل از میلاد تا زمان سلسله مینگ در سال ۱۶۰۰؛ زمانی که بزرگ‌ترین سازه نظامی جهان بود، به طور مداوم ساخته و بازسازی شده است.

در حالی که قسمت‌های شناخته‌شده‌تر دیوار بزرگ شامل سازه‌های زیبای ساخته‌شده با برج‌های نگهبانی باستانی است، بخش‌های دیگر این سازه در حال فرو ریختن‌اند یا به کلی ناپدید شده‌اند.

بسیاری از آنچه بازدیدکنندگان امروز می‌بینند در زمان سلسله مینگ ساخته شده است که به عنوان دیوار بزرگ مینگ شناخته می‌شود.

بخشی از امتداد دیوار در طول سال‌ها آسیب دیده یا تخریب شده است، به‌ویژه در مناطق دورافتاده روستایی. گزارشی در سال ۲۰۱۶ از روزنامه پکن‌تایمز نشان داد که بیش از ۳۰ درصد از دیوار بزرگ مینگ به طور کامل ناپدید شده و تنها هشت‌درصد از آن به خوبی حفظ شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا