خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت بهزاد نبوی: هراس اصولگرایان از گام دوم

به گزارش انصاف نیوز، یادداشت مهندس بهزاد نبوی، نایب رییس مجلس ششم که در روزنامه ی امید ایرانیان به چاپ رسیده، در پی می آید:

تصمیم گیری درباره نحوه مواجهه با انتخابات یکی از مهمترین تصمیمات و رفتارها در قبال سرنوشت سازترین اتفاق سیاسی است. خصوصا برای اصلاح طلبان یعنی کسانی که معتقد به تغییر وضع موجود به وضع مطلوب با سازوکارهای قانونی ٬ مسالمت آمیز و تدریجی هستند٬ می‌باشد. تصمیم ما در قبال این رویداد مهم باید مسئولانه٬ به دور از احساسات و مبتنی بر تجارب گذشته و تحلیل جامع و کلان از اوضاع کشور باشد. در ادامه می کوشم ضمن اشاره به مهمترین نکاتی که می‌تواند ما را  در دستیابی به تحلیلی صحیح از شرایط موجود کمک کند٬ نظرم را درباره  انتخابات هفتم اسفند به عنوان یک اصلاح‌طلب بیان کنم.

من معتقدم مادام که سازوکاری به نام انتخابات ولو با حداقل استانداردهای  لازم برای تاثیرگذاری بر وضعیت کشور و آینده آن و حتی به میزان اندک وجود دارد نباید نسبت به آن بی تفاوت بود. معدود اصلاح‌طلبانی که بعضا به شکل احساسی مسئله عدم شرکت و یا حتی تحریم انتخابات را  از سر می گذرانند باید توجه کنند که اولا  مشارکت در انتخابات مجالس به علل مختلف   حتی در دوره‌هایی که رقابت آزاد و حداکثری وجود نداشته است٬ حدود پنجاه درصد بوده است  و چنانچه کسی با هدف زیر سوال بردن مشروعیت  انتخابات بحث عدم مشارکت را مطرح کند قطعا به این هدف دست نخواهد یافت. ثانیا باید دانست که کاهش مشارکت همواره به سود اقلیتی است که رد صلاحیت‌ها  همواره شرایط رقابت را  به نفع آن اقلیت و به ضرر رقبا تغییر داده اند. انتخابات دوره دوم شوراهای شهر تهران در این زمینه  تجربه عبرت آموزی است. در آن انتخابات با عدم استقبال جامعه از صندوق‌ها و با ۴۰۰ هزار رأی که به صندوق‌ها ریخته شد اقلیتی بر شورای شهر و شهرداری تهران حاکم و مبدا تحولاتی در عرصه سیاسی  کشور شد  که امروز نتایج تلخ آن را با تمام وجود احساس می کنیم. مردم  عزیز ما باید بدانند که علی‌رغم بی سابقه بودن رد صلاحیت ‌های این دوره از انتخابات که خود ناشی از نگرانی رقبا از فقدان پایگاه اجتماعی شان بوده است جامعه هرگز از مشارکت گسترده در انتخابات  زیان ندیده است. اگر در سال ۹۲ در واکنش به رد صلاحیت سازمان یافته و مایوس کننده با صندوق های رای قهر می‌کردیم که متاسفانه خود من این کار را کردم  امروز می بایست ادامه سیاست‌های نابخردانه گذشته و ادامه تحریم‌های بی‌رحمانه و ویرانگر ناشی از بحران هسته‌ای را با نفت بشکه‌ای کمتر از ۳۰ دلار نظاره می‌کردیم و در داخل نیز فضای عمومی کشور را غیر قابل تنفس میافتیم . اظهار نگرانی‌های ناشی از حضور گسترده مردم در انتخابات ۷ اسفند نشانه ترس رقبا از این گام دوم مردم آگاه و هوشیار ما هست. حاصل این مشارکت و برداشتن گام دوم اگر نتواند به رشد و توسعه و جبران عقب ماندگی‌های ۸ سال  پیش از ۹۲ در عرصه اقتصادی  و نیز تدوام آرامش در سیاست خارجی و استفاده از ظرفیت‌های بین المللی برای سرمایه گذاری و به تبع آن کاهش مشکلات اقتصادی منجر شود حداقل مانع بدتر شدن اوضاع بحرانی کنونی کشور خواهد شد. با توجه به آنچه به عرض عزیزان رسید به همه مردم عزیزکشورمان  توصیه می‌کنم  که در انتخابات شرکت کنند و برای جلوگیری از حاکمیت تفکرات مخرب و ضد منافع ملی برای  هر دو مجلس به لیست کامل گروه‌های معتدل و اصلاح طلب رأی دهند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تبلیغات میدانی بسیاربسیار ظعیفه مردم مخصوصا در تهران و شهرهای بزرگ هنوز درک نکردند چه انتخابات مهم و سرنوشت ساز به معنای واقعی دارییم من به شدت نگران رای ندادن یا لیستی رای ندادن مردم هستم نمیدونم ایا معجزه ای رخ میده یا نه باید از یک هفته پیش پرحجم تبلیغ می کردییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا