خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مساله مرزبان ها و نقش ضروری صداوسیما

مساله ی مرزبانان گروگان در دست گروهگ تروریستی جیش العدل، افکار عمومی را به شدت به خود جلب کرده است؛ مساله ای که حالا شورای عالی امنیت ملی برای مدیریت آن شاید بتواند از قدرت صداوسیما در کنترل آن استفاده کند.
به گزارش انصاف نیوز، افکار عمومی در سطح شبکه های اجتماعی مجازی در روزهای اخیر و به ویژه پس از شهادت یکی از پنج مرزبان، به اظهارنظرها و ارزیابی غیر کارشناسی و احساسی مساله پرداخته است؛ به طوری که حالا مساله ی اصلی شاید بعد رسانه ای آن باشد.
بازی رسانه ای دقیق این مساله به نظر می رسد که از پس گروهک جیش العدل بر نمی آید و پیچیده تر از یک گروه ساده باشد؛ آنها به خوبی موفق شده اند که افکار عمومی را به کشته شدن یکی از آنها مشغول کنند و از افکار عمومی برای فشار بر دولت و سایر نهادهای ایرانی استفاده کنند.
موضوعاتی مانند لزوم ورود به خاک پاکستان برای پس گرفتن سربازها یا مخالفت با آن و مجاز خواندن و ممنوع بودن آن، بررسی عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور و یا ارایه ی نظر درباره ی شروطی که این گروهک در رسانه های خود مطرح کرده، بخشی از بحث و جدل های عوامانه ای است که بدون داشتن اطلاعات دقیق و کارشناسی، نظر دادن درباره ی آنها امکان پذیر نیست.
از سوی دیگر رها کردن این فضا و اجازه دادن به شکل گیری افکار عمومی اینچنینی درباره ی موضوع مرزبانان، به نظر می رسد که تنها بازی در زمین گروهک جیش العدل باشد که می خواهد با افکار عمومی بازی کرده و از آن بهره برداری کند.
شورای عالی امنیت ملی به عنوان عالی ترین رده ی تصمیم گیری در موضوعات امنیتی که قاعدتا در مورد مساله ی مرزبانان تصمیم گیر است، می تواند در این موقعیت با استفاده از فرصت صداوسیما، باب بحث های کارشناسی را در روزهای نوروز باز کند؛ روزهایی که به دلیل تعطیلی روزنامه ها، تحلیل های کارشناسی و همه گیر بسیار کم است و جای آن را بحث های سطحی با اطلاعات پایین گرفته است.
پیشنهاد می شود که با توجه به طرح گسترده ی موضوع در شبکه های اجتماعی و میان مردم، صداوسیما با «سرعت» وارد برری موضوع از زبان کارشناسان خبره شود تا نبض افکار عمومی از محیط های غیر کارشناسی به کارشناسی تغییر مکان بدهد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا