خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتایج 4 نظرسنجی انتخاباتی: 1 عارف، 2 حداد، 3 مطهری

سایت انتخاب از  نتایج نظرسنجی انتخاباتی ۴ نهاد معتبر خبر داده که بر مبنای آن در تهران؛ عارف، حداد و مطهری در صدر قرار دارند:
*‌برآیند آخرین نظرسنجی انجام شده توسط سازمان صداو سیما، مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی (ایسپا) و دو نهاد معتبر دیگر نشان می دهد فارغ از لیستهای انتخاباتی، غلامعلی حداد عادل، محمد رضا عارف و علی مطهری، محبوب ترین نامزدهای انتخابات تهران هستند، اگرچه همفکران حداد عادل از شانس کمتری نسبت به همفکران عارف برای پیروزی در انتخابات برخوردارند.

* پیش بینی می شود در صورتی که موج تبلیغاتی خاصی در چند روز آینده ایجاد نشده و روند تبلیغات به همین نحو ادامه داشته باشد، حداد عادل دستکم سی درصد آرای تهران را به خود اختصاص دهد.عارف با چند درصد بیشتر و علی مطهری با چند درصد کمتر در مکان های اول و سوم قرار خواهند گرفت.

* در صورتی که شهروندان تهرانی در روزهای آخر تصمیم بگیرند به فهرست های انتخاباتی رای بدهند، شانس اصولگرایان بسیار کمتر از اصلاح طلبان است و ممکن است به جز حداد عادل، اصولگرای دیگری به مجلس راه پیدا نکند.

* اگر مردم به ليست راي بدهند احتمال 29 كرسي از 30 كرسي تهران براي ليست اصلاح طلبان وجود دارد اما اگر به شناخت و شهرت راي بدهند اصلاح طلبان در تهران تنها چهار نماينده يعني عارف، مطهری، محجوب و جلودارزاده خواهند داشت

* در یکی از این نظرسنجی ها در تاریخ ۲۹ بهمن و با حاشیه ۴ درصد خطا از مردم سوال شده «تمایل دارید که افراد همسو با کدام یک از این شخصیت های زیر وارد مجلس شوند؟» ۴۱ درصد به افراد همسو با روحانی، ۲۱ درصد خاتمی،۱۳ درصد افراد همسو با حداد عادل، ۸ درصد همفکران لاریجانی و ۴درصد نیز افراد همسو با سعید جلیلی را انتخاب کرده اند.

* بر اساس نتیجه این نظرسنجی در شهرهای بزرگ، در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود از ۱۰۶ کرسی نمایندگی مجلس، بیش از ۸۰ کرسی به اصولگرایان تعلق خواهد گرفت. در شهرهای کوچکتر و روستاها نیز شرایط تقریبا به همین روال است. مگر آنکه در روزهای آخر هفته سونامی تبلیغاتی ای که برخی اصلاح طلبان از آن سخن گفته اند به راه افتاده و موج بزرگی در حمایت از این جریان بر سر صندوق های رای ایجاد شود.

* اصلاح طلبان باید در انتظار معجزه سونامی باشند و اصولگرایان در آرزوی اینکه نرخ مشارکت بیش از این بالا نرود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا