خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب ترک کار پرسنل آسایشگاه کهریزک به دلیل کرونا

محمدرضا صوفی نژاد، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک خبرمنتشر شده در فضای مجازی درباره ترک کار پرسنل آسایشگاه کهریزک به دلیل بیماری کرونا را تکذیب کرد.

صوفی نژاد در گفت‌وگو با «ایران» گفت متاسفانه برخی افراد ویا  گروهی با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی به جای آرام کردن فضا  بیشتر  اضطراب، استرس، خشم و بی اعتمادی را به جامعه القا می‌کنند این در حالی است که  همه مسولان   و کادر درمانی  کشور  در تلاشند شرایط را برای غلبه بر بیماری کرونا  آن هم با کمترین آسیب فراهم کنند.

وی افزود  کهریزک بزرگترین مرکز توانبخشی خیریه کشور است که ۱۷۵۰ سالمند، بیمار مبتلا به ام اس و معلول جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی را تحت پوشش قرار داده است.

او گفت : بیماری کرونا در تک تک استان‌ها و شهرهای کشور و بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته است. بدیهی است در این وضعیت، جمعیت تحت پوشش کهریزک که آسیب پذیرترین گروه در برابر این بیماری شناخته می شوند نیز از ابتلا به آن درامان نمانده اند. اما ما توانستیم با فراهم کردن امکانات، میزان ابتلا را به حداقل برسانیم.  صوفی نژاد اظهار داشت  در 17 آسایشگاه ۱۰۰ نفره و در شرایطی که سالمندان در کنار یکدیگر مستقر هستند و زندگی می کنند، شرایط را به گونه‌ای کنترل کرده‌ایم که از ابتدای اسفند تا کنون تنها ۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در گذشته اند. مدیرآسایشگاه کهریزک درباره ترک کار پرسنل این مرکز گفت : هیچ یک از پرسنل ترک کار نکرده‌اند بلکه از همان روزی که اولین نمونه مثبت در مرکز مشاهده شد، برای حفاظت جان مددجویان و پرسنل ، تعدادی از کارمندان بخش اداری، فضای سبز و افرادی که نیاز جدی به حضور آنها در مرکز وجود نداشت را مرخص کردیم‌.

سایر افراد یعنی آن دسته که با سالمندان تماس چهره به چهره داشتند مانند بهیاران، پرستاران، مادر یاران و پرسنل خدمات که به صورت ۲۴ ساعت شیفت و ۴۸ ساعت استراحت در مرکز فعالیت داشتند را با تغییر شیفت به صورت ۱۵ روز فعالیت و ۱۵ روز استراحت به کار گماردیم. در این شرایط اگر فردی مبتلا شود، تا بهبودی کامل در قسمت قرنطینه مرکز می ماند و خانواده وی نیز از ابتلا به بیماری مصون می مانند.

اگر شخصی هم در خارج از مرکز علائم بیماری را در خود مشاهده کند دیگر وارد مرکز نخواهد شد و جان مددجویان را به خطر نمی اندازد. او با تاکید بر اینکه تاکنون از میان پرسنل هیچ مورد مرگ و میر نداشته ایم افزود هیچ یک از پرسنل موظف با وجود سختی شرایط ترک کار نکرده‌اند و شرایط داخل مرکز با نظارت شدید و سخت‌گیرانه تحت کنترل است. صوفی نژاد درباره برگزاری جشن پایان سال نیز گفت : تمامی جشن هایی که از سوی خیرین و مرکز خیریه کهریزک برای ایام نوروز تدارک دیده شده بود متوقف شد. امسال نه تنها هیچ جشنی نداشتیم بلکه از کمک خیرین و افرادی که به صورت داوطلب وارد مرکز می‌شدند نیز ممانعت کردیم تا بتوانیم میزان شیوع بیماری را کاهش دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا